Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

nä, men man tycker ju att när man själv får erfara att den är så sjukt dålig så borde fler råka ut för det, det är inte bara en enstaka gång det handlar om

Haft 3 support ärenden hos dom och alla har gått smärtfritt.
Om du har invändning mot någon specifik person, ta kontakt med inet och nämn hur det är, så dom kan bearbeta personen om han nu gör fel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inet har sjukt bra kundservice och kan vad dom sysslar med. Ett stort plus i kanten för att hemsiden är så välstädad, bra sorterat och lätt att navigera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dustin för mig utan tvekan.
Bäst support.
Studentrabatter + gratis frakt.
Bra priser.

Dustin nr1 alltid för mig. Inet 2a

Och ja Inet kommer alltid vinna på swecs omröstning.
Då dom är aktiva här och pushar tillsammans med swec.

Så det är inget konstigt.

Word!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nivity
Dustin för mig utan tvekan.
Bäst support.
Studentrabatter + gratis frakt.
Bra priser.

Dustin nr1 alltid för mig. Inet 2a

Och ja Inet kommer alltid vinna på swecs omröstning.
Då dom är aktiva här och pushar tillsammans med swec.

Så det är inget konstigt.

Word!

Och ni båda har totalt missat att dustin också kör både i forumet och reklam tillsammans med swec. ?

Permalänk
Medlem

Handlat strax över 50.000 kr från Inet. Alltid gått smärtfritt vi eventuella felköp och reklamationer. Snabb leverans, fri frakt och för mig bra och snabb kundservice. Väldigt aktiva här på forumet!

Dustin Home ligger inte så långt efter här heller!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

Dustin får som vanligt min röst och mitt förtroende. Inet ska också nämnas men strulande rma(vilket aldrig har varit något problem hos Dustin) gör att dem hamnar efter på min lista.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Dustin och Inet håller båda hög kvalité, men då jag handlat mer från Inet, så får de min röst. Webhallen faller tyvärr på att deras support inte håller tillräckligt hög klass, och Komplett är för dyra i de flesta avseenden.

En stor säck kol till Datorbutiken av uppenbara skäl!

Stavning
Permalänk
Medlem

Ännu en inet frälst här
Älskar er goa glada Göteborgare !

Pingvinstång FTW!

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Haft 3 support ärenden hos dom och alla har gått smärtfritt.
Om du har invändning mot någon specifik person, ta kontakt med inet och nämn hur det är, så dom kan bearbeta personen om han nu gör fel.

skrev ju att det inte var en enstaka gång, inte samma person heller

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ManBearPig:

Precis det som får mig att inte handla hos komplett, pinsamt att ha 230kr i frakt på ett chassi när i princip alla andra har en fast kostnad som nästan alltid är lägre en 100kr.

eller så kör man inet så är det fraktfritt över 500kr :https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

Jämn och fin omröstning!

Dela om, ojämna lag!

Permalänk

Lätt Inet, kolla bara rösterna liksom! >.>

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Behöver man säga med än inet?

Visa signatur

Amd Phenom II 965BE | Gigabyte GA-MA770-UD3 | 4GB Corsair|160 GB WD + 500 GB Iomega |NVIDIA GTX 460 OC GDDR5 1GB |

Permalänk
Medlem

Inet alla gånger! Inte nog med grymma priser och fri frakt. Snabbt går det också, och bra kundservice och support. Och så ligger deras butik bara 20 minuter bort med buss om man behöver något litet Har handlat hos dem runt 20 gånger totalt, varav 6 av dem har varit online.

Permalänk
Medlem

Handlar bara utanför Inet när de inte har det jag söker.
Annars är det #1 stället jag tittar till efter tech. Fraktfritt? Plånboken fnissar och Inet tjänar hela tiden fler kunder tack vare det : )
Att supporten är underbar gör att det känns som att jag pratar med människor istället för ett system i ett företag.

Inte svårt att gissa på vad jag röstar

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet, för dom har bra och snabb service. Väldigt enkel navigering på deras hemsida, schysta priser och självfallet ingen frakt över 500kr.Deras leveranstider är helt okej, brukar inte ta mer än max två dagar innan man får hämtat ut på posten. Go inet go (Thumbs up)!

Permalänk
Medlem

Har köpt så få saker i år, och både inet och komplett har haft bra kundservice. Så jag vet inte, röstar senare kanske när jag är klar med ett reklamationsärende med komplett. Inet's reklamationshanterande var väldigt smidigt, dock var det i butiken på ringön.

Permalänk

Brukar vanligtvis handla i en liten lokal butik här i Västerås men annars är det alltid Inet. Snabb leverans och trevligt bemötande!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Inet, inte bara en billig butik med bra service och äckligt snabb frakt utan även framstående butik som vet vart och hur man raggar kunder för att få en hög kvantitet med dom och på så sätt hålla nere priserna! Inets användning av sweclockers medlemmar är just det steget före som en äkta framåtsträvande butik ska göra!

Stora creds till de som tog fram Inets marknadsföringsplan! Ni är inte dumma

Permalänk
Medlem

Skickade precis tillbaka ett graffe och ett moderkort till komplett, fick pengar för moderkortet och ett helt nytt graffe(trots att bara fläkten var felaktig)

Komplett har alltid varit snabba med leverans och de gånger jag skickat tillbaka på retur så har det alltid löst sig

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av xeorix:

Och ni båda har totalt missat att dustin också kör både i forumet och reklam tillsammans med swec. ?

Word!

Permalänk

Blev Inet för mig med..

Visa signatur

Asus Rampage III Gene | i7 950 | 3x2Gb Dominator | Gigabyte HD5870 | 5040x1050 | AX750 | Silverstone FT02BW

Permalänk
Medlem

Tog komplett.se , men inte hat strul med något datorförtega jag någosin handlat av så. vet inte..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Tycker flera sköter sig mycket bra, t.ex. Komplett och Webhallen. Men Inet fick min röst bla för fri frakt med sweclockers. Alltid snabb frakt, bra priser och bra hemsida. Kanske lite litet sortiment.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edvinc:

Inet har sjukt bra kundservice och kan vad dom sysslar med. Ett stort plus i kanten för att hemsiden är så välstädad, bra sorterat och lätt att navigera.

1+ ja0 , detta gillar alla inet fans starkt

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag anser Alina Systems är bäst, jag har handlat hos Webhallen under flera år, sen när jag inte köpte så ofta längre, blev det på Alina Systems i stan istället, och fan vilka fina priser dom har..

Hehe, kul kille du. Alina... hehe
Det är Inet som vinner såklart...

Permalänk
Avstängd

Inet, komplett får en stark andraplats (större sortiment, bättre hemsida och ibland bättre priser). Dock har inte Inet så stort sortiment <.<. Dustin och webbhallen funkar med

Permalänk
Medlem

Handlat mycket hos Komplett tidigare och de är helt OK.

Deras kombination av noll lager i Gbg och lite höga priser gör dock att Inet får min röst och numera också mina pengar.

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

1 - Inet, snabb leverans, bra priser osv.. dock vet jag inte hur de är med garantiärenden.
2 - Komplett har varit mkt bra när det gäller garantiärenden + snabb frakt osv

Permalänk

Visst Inet har bra support och en användarvänlig hemsida, men de har fan aldrig något i lager, ända minuset för Inet.

Tycker jag att Webhallen och Komplett är bäst, båda har bra priser och välstädade hemsidor.

Visa signatur

Mainboard : Asus P5B Processor : Intel Core 2 Duo E6400 @2.5 ghz Physical Memory : 4GB Video Card : NVIDIA Zotac 470 Hard Disk : Seagate (1500GB) + Western Digital (250GB) DVD-Rom Drive : SONY DVD RW DW-Q120A Monitor Type : Samsung SyncMaster - 20" + 21.5" Operating System : Microsoft Windows 7 (64-bit)