Permalänk
Medlem

Tysta slutna hörlurar

På jobber delar jag teamrum med sex andra varav två trummare, ni vet typen... Så jag behöver ett par hörlurar som dämpar ut allt bakgrundljud. Helst skall jag kunna sitta på en motorhead konsert med hörlurarna på och njuta av Mozart. Typ.

Jag har lekt med prisjakt och kommit fram till denna lista
Headsets - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
men behöver hjälp att filtrera ned dom mer.

Krav:
* Tysta
* Inte alltför dyra, typ max 500
* Skall ha dom på jobbet, så extrem design av typen hello kitty eller skullcandy går bort
* Bekväma. Svårt att bedöma, jag vet. Jag har väl normalstora öron, antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste det vara headset?

Permalänk
Medlem

Många så kallade heltäckande ligger på örat och inte runt, vilket jag tycker är en pina efter bara några minuter. Ska du ha något som stänger ute ljud och kan bäras en hel dag ska du nog överväga riktiga hörselkåpor med högtalarfunktion, typ Peltor

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linqon:

Helst skall jag kunna sitta på en motorhead konsert med hörlurarna på och njuta av Mozart. Typ.

Den effekten får du för mänskliga priser bara med in-ear lurar. Jag kör med mina in-ear när jag spelar trummor för att kunna lyssna till en låt jag kör. På dreamhack så har jag in-ear+peltor kåpor för att höra när nån slug j*vel smyger bakom mig :).

Dock är det halvsvårt med in-ear headset som är bra och har mick. Klipsch s4 är riktigt bra ljud, och är ovalformade så de lättare går in i öronen (4/5 eller nåt sånt har ovalformade hörselgångar). Jag köpte mina beggade för 400 pix men de var utan mick.

Är med kåpor enda alternativet så är det nog aktiv ljudreducering eller vad det heter som gäller, men då får du nog lägga på minst det dubbla för att få sådana. Dom känner av ljudet omkring och skickar ut ljudvågor som släcker ut dessa. Men med den volym du tänker befinna dig i (Motörhead kör i 110db eller så ) så smäller du av öronen om du ska ha så kraftig reducering (som ditt öra då inte uppfattar halvt om halvt, om det ens går med sån kraftig reducering?) + ljudet från mozart. Vet att det är bildligt talat med motörhead.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

ta en titt på akg k518 dj, har dom själv och kan lova att dom stänger ute en jävla massa oljud och släpper heller inte ut något. jävligt bra ljud för den pengen oxå

Permalänk
Medlem

audio-technica har rätt schyssta modeller

Permalänk

Fler tips!

Jag är också ute efter headset med samma krav.
Kan man få bra ljud/komfort/bra mic och slutna för under 500-lappen?