Permalänk

Itunes är ett skämt!!

Så var skickar jag Fakturan???

Har för den femte jävla gången fått möblera om hela min iphone pga av att itunes sync fått för sig antingen:

1. Raderat samtiliga program i tron om att en gammal sync helt plötsligt gällde
= En hel arbetsdag :-

2. Tagit bort SAMTLIGA mappar, vilket innebär att jag har över 100 program att sortera om igen.
= Ett par timmar :-

3. Lagt in alla iphone program på min ipad och alla ipad program på min iphone.
= En hel jävla veckas pulande efter arbetstid :-

Så vart skickar jag notan? Är det direkt till Steve Jobs eller har någon ansvarig för detta skämt till program som skall "göra livet bättre" för oss stackars iPhone användare. (se hur "iPhone" stavas förresten, lägg av för fan)

ÄR det bara jag som har dessa problem eller känner fler igen detta??
Tycker något borde ha hänt då itunes släppt hundra patchar sedan skiten först hamnat på hårddisken.

Tack och hej..

Permalänk
Medlem

Just därför man inte köper Apple-produkter

Permalänk
Avstängd

Itunes är den största anledningen till att jag inte kommer köpa något som har med Apple att göra, sen tar dom 100ggr för mkt betalt och vad får man för det!? ju Itunes som inte gör mer än att förstöra ens liv!? jag skulle skicka fakturan till Steve Jobs då han äger skiten!

Permalänk
Medlem

när ska folk sluta falla för grupptrycket och sluta köpa apple produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Just därför man inte köper Apple-produkter

Håller med.
Det som stoppat mig från Iphone är faktiskt hur låst man är till itunes som förövrigt är värdelöst.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Ja det här var nog sista gången.
Upptäckte nu att den fått för sig att ta bort vissa program oxå.
Ingen som helst logik i vilka den tagit bort. Men naturligtvis mitt GPS program som tar 1,8gb å ladda ner igen.
Tack Steve Jobs! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Åååh vad jag hatar iTunes, har INGET från Apple... Eller vänta Men ändå, OSX är guld och iTunes i OSX funkar skitbra.

Nu ska jag lista vad som är fantastiskt med iTunes:

Koppla in iPhonen som kraschat av oförklarligt skäl:
Dina appar ligger där, uppdaterade och väntar och till o me är ikonerna arrangerade på samma sätt som förut.
Musiken ligger där, konverterad och klar, så även videofiler.
Går att spara alla kontakter, imba den dan du blir rånad av "Ey, mobilen eller kniven va svenne" alternativt när den kastas överbord på fyllan.

Sen är programmet och "Store" sämst, död åt det.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd

Tänk på att t.ex. mappar är nånting helt nytt i iphone, nya avancerade funktioner, såsom mappar, har naturligtvis ett par buggar i början.

Permalänk
Skrivet av bbx8:

Koppla in iPhonen som kraschat av oförklarligt skäl:
Dina appar ligger där, uppdaterade och väntar och till o me är ikonerna arrangerade på samma sätt som förut.
Musiken ligger där, konverterad och klar, så även videofiler.
Går att spara alla kontakter, imba den dan du blir rånad av "Ey, mobilen eller kniven va svenne" alternativt när den kastas överbord på fyllan.

Sen är programmet och "Store" sämst, död åt det.

Visst låter det så fint så fint. Om de kunde fått skräpat att FUNGERA!

De ändå gånger min iphone har krashat så har det varit pga av itunes.
Var ända gång jag haft problem så har det varit pga av itunes.
Då jag skulle uppdatera till IOS4 då det kom så lyckades itunes pajja hela mobilen så jag fick en ny.
Är så frunktansvärt trött på hur buggit det jävla programet är, och nu ahr det förstört resten av min dag då massa apps är borta och i ordning.

Så spar din apple predikan till en annan tråd, för mig lurar du inte.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid avaktivera det i iTunes: Edit>Preferences, Devices>"Prevent iPods, iPhones and iPads from syncing automatically"

Efter en felaktig synk kan du väl också återställa från en tidigare tidpunkt från detta fönster. Så slipper du sortera-om.
Vill du göra en backup av dina iPhone- och iPad-backuper så återfinns de i:

%appdata%\Apple Computer\MobileSync\Backup

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Musiken ligger där, konverterad och klar, så även videofiler.

haha ja det va ju kul att du tyckte det var bra, själv behöver jag bara ha min musik mapp i datan och inte ett program emellan för föra över musiken till min mp3 spelare.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför dom inte kan göra som dom gjorde med dom lite äldre iPodsen. Att man kan gå in i den via Den här datorn och dra in och ur program och inte vara tvungen att synka -.-'

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

betalt

Att de tar så mycket betalt beror ju på att de har monopol.

fatta hur bilig spriten skulle vara om inte systemet hade monopol på att sälja.

och fatta hur mycket pengar staten skulle förlora.

dock så tror jag google kommer att gå om apple när det gäller att lägga sig i ens liv jämt.

Ps. jag skriver detta på en hp som står precis bredvid min macbook.
och nu väntar jag bara på att gigabyte radeon 6870 ska komma i lager på inet. då är min rigg klar.

Just det jag bygger en pc. och bara för att jag har en mac så betyder det inte att jag dissar allt som har med pc att göra.

Jag jobbar och spelar på pcn och bara bekymmersfritt surfar runt och gör alldagliga saker på Macen.

Så tänk innan ni stämplar mig som en mac fanboy.

sorrry för Ot men behövde säga detta.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk

Andriod FTW

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Nu var inte detta en jäkla hyllning till Android om ni trodde det.

Jag ser fördelar i båda operativ systemen och ägt telefoner med dem båda.
Och Android är verkligen långt ifrån perfekt för den delen.

Det jag undrar är om fler har dessa muppiga jäkla problem och ev kan någon lösning på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Just därför man inte köper Apple-produkter

helt rätt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med itunes iaf Men det kan bero på att jag skiter fullkomligt i att uppdatera min Iphone och bara använder Itunes när jag skall byta låtar

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig haft några större problem med iTunes, förutom att det är långsamt och störigt. Men det snott filer och dylikt för mig har det aldrig gjort.

Man kan tycka det är konstigt att iTunes är så långsamt och dåligt som det faktiskt är, då Apples motoo brukar vara att produkten ska vara smidig, användervänlig och helt enkelt bara "funka".

I övrigt så är iTunes den enda stor anackdelen jag hittar med iPhone.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Att de tar så mycket betalt beror ju på att de har monopol.

fatta hur bilig spriten skulle vara om inte systemet hade monopol på att sälja.

Nej, Apple har inte monopol och spriten skulle inte bli mycket billigare om systemet inte hade monopol, den största delen av priset på sprit är alkoholskatt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Tur att man har android!

Permalänk

Tack för alla "Tur att man har android/android ftw" kommentarer.
Det hjälper mig sannerligen mycket.

Någon Admin borde låsa denna tråden då folk uppenbarligen inte kan hålla sig till topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Tack för alla "Tur att man har android/android ftw" kommentarer.
Det hjälper mig sannerligen mycket.

Någon Admin borde låsa denna tråden då folk uppenbarligen inte kan hålla sig till topic.

det ska finnas alternativa program för att slippa itunes till iphone. vet inte vad dom heter eller om de kräver jailbreak.
även jag har haft iphone men sitter nu med en android lur och båda har sina brister. min android lur låser sig oftare eller tvingas till att avsluta vissa program för det händer något flummigt med dom.
skulle nog haft en iphone om dom fixade till ett vettigt filsystem så man kunde köra som usb minne samt stöd för fler filtyper och flash.

ta det bästa från android och iphone är FTW säger jag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av muppens:

Nej, Apple har inte monopol och spriten skulle inte bli mycket billigare om systemet inte hade monopol, den största delen av priset på sprit är alkoholskatt.

Precis 1 flaska absolut (200kr) får Vin och sprit ut 4 kr på och resten är skatt och andra avgifter.

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem

Sen tror jag att om spritmonopolet försvann skulle möjligheterna att tex special beställa saker försvinna ganska mycket och det vore väldigt tråkigt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Visst låter det så fint så fint. Om de kunde fått skräpat att FUNGERA!

De ändå gånger min iphone har krashat så har det varit pga av itunes.
Var ända gång jag haft problem så har det varit pga av itunes.
Då jag skulle uppdatera till IOS4 då det kom så lyckades itunes pajja hela mobilen så jag fick en ny.
Är så frunktansvärt trött på hur buggit det jävla programet är, och nu ahr det förstört resten av min dag då massa apps är borta och i ordning.

Så spar din apple predikan till en annan tråd, för mig lurar du inte.

Predikar inte :/ Sa bara att det har sina ljusa sidor, föredrar Windows före OSX pga kringlan (stort -) och sämst spelkombabilitet.

Sen har det där aldrig hänt mig, men självklart kan man ha otur med olika versioner hit o dit

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Jag fattar inte varför dom inte kan göra som dom gjorde med dom lite äldre iPodsen. Att man kan gå in i den via Den här datorn och dra in och ur program och inte vara tvungen att synka -.-'

Skulle förmodligen vara mycket lättare att jailbreaka då, bra för oss men dåligt för Apples inkomst

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av InluZion:

+1 000 000

Notera att vi inte tillåter +/- inlägg.

*tråd rensad*

Permalänk
Medlem

Apple suger.. :S Har precis fått en iphone som firmatelefon..

Var ute o arbetade.. skulle ringa ett samtal.. telefonen dör..

Tänkte vafan? .. Går in på apples hemsida, där står det "Om du använder enheten under 0 grader kan den sluta fungera"

HUR FAN kan det vara tillåtet att sälja sånt här skräp för hutlösa priser som inte klarar under 0 grader?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Apple suger.. :S Har precis fått en iphone som firmatelefon..

Var ute o arbetade.. skulle ringa ett samtal.. telefonen dör..

Tänkte vafan? .. Går in på apples hemsida, där står det "Om du använder enheten under 0 grader kan den sluta fungera"

HUR FAN kan det vara tillåtet att sälja sånt här skräp för hutlösa priser som inte klarar under 0 grader?

Inte för att jag förstår vad detta har med Itunes att göra men...om du skall jobba utomhus i kyla längre perioder så är förmodligen inte en smartphone en vidare lämpligt val oavsett märke.

3GS stod sig total bäst av alla i testfaktas tester och fick en 5:a i kyltestet. HTC Legend klarade sig sämst i just kyltestet.
Svensk vinter släcker smart telefon - Testfakta.se

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några problem.
Jättesnyggt att sortera filmbiblioteket med cover art och allting i coverflow.