Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

köpa playstation 3, vänta tills mellandagsrea?

Permalänk

köpa playstation 3, vänta tills mellandagsrea?

Tjenare, tänkte att jag skulle införskaffa mig ett ps3, såg att det låg på ca. 2700kr på de billigaste butikerna.
Nu till frågan, julen närmar sig med stormsteg och ni som förhoppningsvis har lite mer koll på hur marknaden ser ut, brukar det vara rea på konsoler på mellandagsrean och hur mycket kan man tänkas spara på att vänta?

mvh

Visa signatur

i5

Permalänk
Avstängd

PS3 320gb på Cdon för 2600 kr.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Dom har väll ingen riktig anledning att rea ut konsoller eftersom det inte kommer någon nya på ett bra tag.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

okej! både jag och en kompis tänkte inhandla varsit så då kan vi med andra ord lika bra beställa nu?

Visa signatur

i5

Permalänk

kan vara värt och kolla om de kommer att bundla det med GT5?

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Yepp! enligt Gran Turismo 5-Bundle kommer till Europa | PowerGamer så kommer GT5 bundle till sverige för 2900;- inkl spelet.

Vet ej när och var bara, kommer köpa den iaf.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett att man skulle sänka priset på en konsol till mellandags rea!
Handla idag om du skall ha en!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

GT5 känns inte så viktigt för mig att jag kommer vänta på en bundlad version men slår nog till på ett ps3 inom kort då!

Förresten, när jag endå är här inne kan jag passa på att ställa ett par frågor till.
Det är fortfarande gratis att spela online, right? och följer det med någon kabel till laddning av kontroller eller lär det köpas separat? Jag tycker det är ruskigt jobbigt att behöva ha batterier hemma hela tiden.
Och går det koppla in mus och tangentbord och använda till surf? helst trådlöst då såklart.

Det är allt jag kommer på just nu, är det något mer man bör veta/tänka på när man köper ps3?

Tack för hjälpen, snabbt och bra som alltid!

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

skulle vänta tills mellandags rean.. brukar komma många paket med x antal spel då till väldigt bra priser samt stor channs att hitta en konsoll i "fynd hörnan" i närmaste typ elgiganten/mediamarkt liknande butik

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pink-screen:

GT5 känns inte så viktigt för mig att jag kommer vänta på en bundlad version men slår nog till på ett ps3 inom kort då!

Förresten, när jag endå är här inne kan jag passa på att ställa ett par frågor till.
Det är fortfarande gratis att spela online, right? och följer det med någon kabel till laddning av kontroller eller lär det köpas separat? Jag tycker det är ruskigt jobbigt att behöva ha batterier hemma hela tiden.
Och går det koppla in mus och tangentbord och använda till surf? helst trådlöst då såklart.

Det är allt jag kommer på just nu, är det något mer man bör veta/tänka på när man köper ps3?

Tack för hjälpen, snabbt och bra som alltid!

-Jepp, det är gratis att spela online (finns en betaltjänst som tillval om du vill ha)
-Kabel medföljer, behövs inga separata batterier.
-Går att koppla in mus och tangentbord, går dock inte att spela med har jag för mig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Fick hem reklamblad för någon vecka sedan och då hade Elgiganten i Lule den för 1995kr. Jag tror det var Lule.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Elmoth:

-Jepp, det är gratis att spela online (finns en betaltjänst som tillval om du vill ha)
-Kabel medföljer, behövs inga separata batterier.
-Går att koppla in mus och tangentbord, går dock inte att spela med har jag för mig!

Det låter ju perfekt, inget annat att tänka på inför köp?
Kom på nu förresten att jag har ju en sony lcd tv med bravia engine, läste någonstans har jag för mig att ps3an ska kunna optimera så man får bättre bildkvalitet? Någon som har någon erfarenhet av detta?

Hoppas jag blir nöjd med konsolen nu, har en kryssbox nu som ska säljas iväg, främsta skälet att jag byter till ps3 är att en kompis redan har det och vill kunna lira lite med honom och såklart andra kompisen som ska köpa samtidigt som mig + gratis nätlir! perfektion.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pink-screen:

Det låter ju perfekt, inget annat att tänka på inför köp?
Kom på nu förresten att jag har ju en sony lcd tv med bravia engine, läste någonstans har jag för mig att ps3an ska kunna optimera så man får bättre bildkvalitet? Någon som har någon erfarenhet av detta?

Hoppas jag blir nöjd med konsolen nu, har en kryssbox nu som ska säljas iväg, främsta skälet att jag byter till ps3 är att en kompis redan har det och vill kunna lira lite med honom och såklart andra kompisen som ska köpa samtidigt som mig + gratis nätlir! perfektion.

Jag har en Sony EX5 46" LCD 100hz tv med bravia engine 3. ingen aning om set optimerar eller vad det gör men bra bild är det.
Finns ju en funktion på tv:n som som du kan ställa in olika sorters bilder som är opimerade för olika saker, spel är ett alternativ!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

-Jepp, det är gratis att spela online (finns en betaltjänst som tillval om du vill ha)

Spela online ska vara gratis. Ser ingen mening med plustjänst som erbjuder skit. Blir så förbannad!

Skrivet av pink-screen:

Det låter ju perfekt, inget annat att tänka på inför köp?
Kom på nu förresten att jag har ju en sony lcd tv med bravia engine, läste någonstans har jag för mig att ps3an ska kunna optimera så man får bättre bildkvalitet? Någon som har någon erfarenhet av detta?

Nej men du ska kunna styra din TV eller PS3 med handkontrollen. Bildkvalitet är det samma som med andra likvärdiga tv-apparater.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken