Permalänk
Medlem

Kan bara säga det samma, har ett Winfast 8800GTX med blåa rutor över hela skärmen. 10min på bakning sen fungerar det prima!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

är det inte varmare än 200 grader när man löder..?

Aja, grattis till det lyckade experimentet!

oftast 365C

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk

Bakade ett 7900GT, hjälpte inte men har funkat många gånger förr

Troligen en kass kondning bara, va samma med ett 4850, ny kondning och det fungerade fint

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Nu har jag bakat ännu ett Xbox 360 med RRoD. Kan bara konstatera att det funkade ypperligt även denna gången

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk

Jag la in ett gtx 9800 200grader 10min funkar som bara den! Plasten smäöte lite dock eftersom att jag inte orkade ta av kylaren

Permalänk

nu gäller det! ska lägga in mitt gamla Inno3D 5200 i ugnen:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Hur blir det egentligen när det är komponenter på undersidan? Dom trillar inte av?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flraer:

Hur blir det egentligen när det är komponenter på undersidan? Dom trillar inte av?

Kan hända. Läs länken i min signatur

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Kan hända. Läs länken i min signatur

Men vafasen

Hur ska man göra då? Tänkte fixa min Asus G2S ikväll. GPU:n går inte att ta bort så jag måste kasta in hela moderkortet i ugnen. Är lika mycket komponenter på varje sida. Hmm..

Idéer/förslag? Börja på en lite lägre temp kanske?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flraer:

Men vafasen

Hur ska man göra då? Tänkte fixa min Asus G2S ikväll. GPU:n går inte att ta bort så jag måste kasta in hela moderkortet i ugnen. Är lika mycket komponenter på varje sida. Hmm..

Idéer/förslag? Börja på en lite lägre temp kanske?

Slå in allt i aluminiumfolie förutom det som ska bakas. Kanske kan funka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Testade med ett dött moderkort ASUS P5Q SE2 för att vara exakt 200 Grader och efter 5 så började man höra konstiga ljud och gick och kollade då och hörde en smäll, en kondensator hade exploderat xD fan vad man garva då xD

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Testade med ett dött moderkort ASUS P5Q SE2 för att vara exakt 200 Grader och efter 5 så började man höra konstiga ljud och gick och kollade då och hörde en smäll, en kondensator hade exploderat xD fan vad man garva då xD

haha fyfan lär inte ha doftat så gott om den bakelsen asså ^^

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

haha fyfan lär inte ha doftat så gott om den bakelsen asså ^^

Du skulle känt lukten xD fy fan asså xD fick ha balkong dörren öppen hela natten för att vädra xD fan vad köket var kallt efter de xD

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk

Håll tummarna nu för att laptop moderkortet funkar efter bakning GPU:n bråkar så man får ingen bild, värt ett försök att testa

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

Jädra trevligt det här! Bakade precis en polares döda 8600 GT, och det funkar med glädje igen!
Länge leve Nvidia och deras värdelösa lödningar.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk

Obviously så tar du ut endast moderkortet och bakar det i ungen när det kommer till XBOX360. Men om du inte förstår det så är det nog bäst att du helt enkelt slänger det och köper ett nytt

Permalänk
Medlem

Det fungerar....

Long time reader, first time poster. Lurat runt här sen 2008.

Mitt 9800gtx valde att störtdö efter en timmes MW2 i helgen. Efter lite vilande startade grafikkortet upp igen men med artifakter. Slösurf fungerade, dock gick det ej att belasta kortet.

Mindes att jag läst att det går att baka kortet på dessa forum. Sagt och gjort grävde jag upp denna tråden.
Till min glädje påmindes jag om att bakning är en simpel operation, dock var min sambo tvungen att övertygas. Hon trodde jag skämta när jag ville baka grafikkortet i ugnen. Hon var rädd att det skulle "explodera".

200 grader i 8 minuter väckte mitt kort till liv igen och till min sambos glädje sprängdes inget, endast en doft av Hawaii-pizza blev bieffekten av mitt "bakande". Jag hoppas det håller till efter sommaren, jag har inte tänkt köpa nya saker innan dess. Jag kan tillägga att jag plockade isär grafikkortet så mycket det gick och rengjorde noggrant med kemsikt ren bensin. Kylpastan jag använde var en AC MX2 vilket jag hittade för 45kr på Teknikmagasinet.

Lång post men jag ville bara tacka för all fin information jag fick via tråden och jag hoppas ni fortsätter fylla forumet med matnyttiga trådar.

// Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hol:

Long time reader, first time poster. Lurat runt här sen 2008.

Mitt 9800gtx valde att störtdö efter en timmes MW2 i helgen. Efter lite vilande startade grafikkortet upp igen men med artifakter. Slösurf fungerade, dock gick det ej att belasta kortet.

Mindes att jag läst att det går att baka kortet på dessa forum. Sagt och gjort grävde jag upp denna tråden.
Till min glädje påmindes jag om att bakning är en simpel operation, dock var min sambo tvungen att övertygas. Hon trodde jag skämta när jag ville baka grafikkortet i ugnen. Hon var rädd att det skulle "explodera".

200 grader i 8 minuter väckte mitt kort till liv igen och till min sambos glädje sprängdes inget, endast en doft av Hawaii-pizza blev bieffekten av mitt "bakande". Jag hoppas det håller till efter sommaren, jag har inte tänkt köpa nya saker innan dess. Jag kan tillägga att jag plockade isär grafikkortet så mycket det gick och rengjorde noggrant med kemsikt ren bensin. Kylpastan jag använde var en AC MX2 vilket jag hittade för 45kr på Teknikmagasinet.

Lång post men jag ville bara tacka för all fin information jag fick via tråden och jag hoppas ni fortsätter fylla forumet med matnyttiga trådar.

// Andreas

Kul att du lyckades laga det.

Jag har ännu inte kunnat fastställa hur länge det håller. För mig höll det en månad första gången och efter andra gången höll det betydligt längre och sedan sålde jag det vidare för över ett år sedan och jag har inte hört något från köparen. Det verkar vara lite olika där.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Jädra trevligt det här! Bakade precis en polares döda 8600 GT, och det funkar med glädje igen!
Länge leve Nvidia och deras värdelösa lödningar.

Beror inte så mycket på produktionen värmen som genereras när man använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Beror inte så mycket på produktionen värmen som genereras när man använder den.

Konstigt att AMD klarar av värmen och inte behöver bakas..

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Konstigt att AMD klarar av värmen och inte behöver bakas..

Stämmer inte. Mitt 4850 behövdes bakas. Dessutom tror jag nVidia kalllöder sina kretsar och AMD använder någon annan teknik. Inte helt säker men tror det var så.

Permalänk
Medlem

Lite cocos på i ugnen gör att det smakar gött också

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Beror inte så mycket på produktionen värmen som genereras när man använder den.

Varför det är detta fel vanligast på 8800 och 9800-kort? Finns ju många nya grafikkort som arbetar i mycket högre temperaturer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Varför det är detta fel vanligast på 8800 och 9800-kort? Finns ju många nya grafikkort som arbetar i mycket högre temperaturer.

Helt klart. Älskar när man hittar folk som inte tål när man riktar nån kritik mot nvidia

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Varför det är detta fel vanligast på 8800 och 9800-kort? Finns ju många nya grafikkort som arbetar i mycket högre temperaturer.

Nvidia använde väl tenn av sämre kvalité + värme frammkallar det här problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Nvidia använde väl tenn av sämre kvalité + värme frammkallar det här problemet.

Värmen hos 8800 och 9800-kort är samma som alla andra grafikkort. Inget speciellt där.

Tror snarare att det helt enkelt var dålig kvalitet på dom korten, speciellt 8800-serien.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Värmen hos 8800 och 9800-kort är samma som alla andra grafikkort. Inget speciellt där.

Tror snarare att det helt enkelt var dålig kvalitet på dom korten, speciellt 8800-serien.

Ja i min synvinkel verkade de väldigt billiga och med hög massproduktion.

Permalänk
Medlem

Lagat ungefär 5 grafikkort ps3 och xbox på detta sätt. Funderade på om det skulle funka på andra saker med, bilen krånglar en del.........

Visa signatur

B I U

Permalänk

Jag körde med en varmluftpistol på 300watt. Och väckte liv i ett par 8800GTS kort.
Skruvade bort kylaren, och körde sen lite fram o tillbaka med varmluftpistolen på båda sidorna.

O vips så var dem korten vid liv igen.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Jajd:

Lagat ungefär 5 grafikkort ps3 och xbox på detta sätt. Funderade på om det skulle funka på andra saker med, bilen krånglar en del.........

Svårt att få in bilen i ugnen dock, för att inte tala om mycket jobb att rensa.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync