Permalänk
Skrivet av h0psi:

Jösses...det är uppenbart att de åtminstone har försökt (och gjort ett jävligt bra jobb enligt mig) att göra ett spel som bjuder på ett brett sortiment av spel-lägen, vapen, tillbehör med mera med mera. Vilket spel vill du nominera istället? BC2? MoH? Jo de bidrar ju med mycket nytt till genren.

MoH är också ren skit, detaljerna var skitbra resten kändes som plagiat och mer linjärt än HL1.
BC2 har inte tillfört så mycket rent spelmässigt IOM att dom håller fast vid hela BF idén fortf.

Det jag saknar ifrån MP i dagens spel är sammarbete och autenticitet.
Sedan 1400-talet så är det nästan bara Sovjetiska soldater som har stormat fram emot fienden, detta sker jämt i CoD spelen, det är befängt att alla springer runt varandra i cirklar, pangar utav bara fan och knivar varandra.

Det handlar aldrig om att röra sig som en enhet, täcka varandra medan man rör sig frammåt, etc.
Utan bara om att döda för att få poäng, låsa upp vapen som du aldrig hade använt om du var t.ex. amerikansk soldat och gå upp i "level".

Med ett spel som har "Black Ops" i titeln så förväntar jag mig individer som inte syns, som aldrig var där, någon soldat hit och dit fick sätta livet till, men fokus ligger på att uppnå sitt mål genom att inte synas istället för att meja ner ALLT man ser.
Speltillverkare idag borde kolla tillbaka på de första tre Rainbow Six spelen för att se hur det borde göras, och sedan bygga vidare på detta, inte kolla på Quake 1 och kopiera men lägga till fancypants texturer och småsaker som att du får välja vilket sikte som sitter på bössan och sedan vara nöjd.

Spel som ArmA II och Operation: Flashpoint är ypperliga spel att ta efter för t.ex BF serierna.
Civila borde inkorporeras, Rules Of Engagement, tillgång på förstärkningar, materiel, resurser, etc.
Blir du skjuten? då behövs en MEDIVAC, inte att du respawnar någonstans på fältet 20 sek senare.

Catching my drift are we?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

MoH är också ren skit, detaljerna var skitbra resten kändes som plagiat och mer linjärt än HL1.
BC2 har inte tillfört så mycket rent spelmässigt IOM att dom håller fast vid hela BF idén fortf.

Det jag saknar ifrån MP i dagens spel är sammarbete och autenticitet.
Sedan 1400-talet så är det nästan bara Sovjetiska soldater som har stormat fram emot fienden, detta sker jämt i CoD spelen, det är befängt att alla springer runt varandra i cirklar, pangar utav bara fan och knivar varandra.

Det handlar aldrig om att röra sig som en enhet, täcka varandra medan man rör sig frammåt, etc.
Utan bara om att döda för att få poäng, låsa upp vapen som du aldrig hade använt om du var t.ex. amerikansk soldat och gå upp i "level".

Med ett spel som har "Black Ops" i titeln så förväntar jag mig individer som inte syns, som aldrig var där, någon soldat hit och dit fick sätta livet till, men fokus ligger på att uppnå sitt mål genom att inte synas istället för att meja ner ALLT man ser.
Speltillverkare idag borde kolla tillbaka på de första tre Rainbow Six spelen för att se hur det borde göras, och sedan bygga vidare på detta, inte kolla på Quake 1 och kopiera men lägga till fancypants texturer och småsaker som att du får välja vilket sikte som sitter på bössan och sedan vara nöjd.

Spel som ArmA II och Operation: Flashpoint är ypperliga spel att ta efter för t.ex BF serierna.
Civila borde inkorporeras, Rules Of Engagement, tillgång på förstärkningar, materiel, resurser, etc.
Blir du skjuten? då behövs en MEDIVAC, inte att du respawnar någonstans på fältet 20 sek senare.

Catching my drift are we?

OK. Nu tillhör dock spelen du namngav en annan subgenre. Hade CODBO byggt på samma spelsätt så hade det varit ett helt annat spel. Jag personligen hade förmodligen inte intresserat mig för spelet heller. Jag vill ha lite hjärndött skjutande kombinerat med kreativa inslag och att spela enbart för att det är roligt utan en större ansträngning, såsom miljoner andra som köpt spelet.

Dock vill jag lägga till att det blir lite för mycket pang pang på allt i singleplayer. Har man hängt med ett tag i denna världen så känner man igen mönstret och har tröttnat på det, visst är det så. Känslan som Rainbow 6 gav när det kom är svårslagen, likaså SWAT. Helt annan spelkänsla. Som tur så finns det multiplayer och där i ligger mervärdet för mig när det gäller FPS.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A_Müller:

MoH är också ren skit, detaljerna var skitbra resten kändes som plagiat och mer linjärt än HL1.
BC2 har inte tillfört så mycket rent spelmässigt IOM att dom håller fast vid hela BF idén fortf.

Det jag saknar ifrån MP i dagens spel är sammarbete och autenticitet.
Sedan 1400-talet så är det nästan bara Sovjetiska soldater som har stormat fram emot fienden, detta sker jämt i CoD spelen, det är befängt att alla springer runt varandra i cirklar, pangar utav bara fan och knivar varandra.

Det handlar aldrig om att röra sig som en enhet, täcka varandra medan man rör sig frammåt, etc.
Utan bara om att döda för att få poäng, låsa upp vapen som du aldrig hade använt om du var t.ex. amerikansk soldat och gå upp i "level".

Med ett spel som har "Black Ops" i titeln så förväntar jag mig individer som inte syns, som aldrig var där, någon soldat hit och dit fick sätta livet till, men fokus ligger på att uppnå sitt mål genom att inte synas istället för att meja ner ALLT man ser.
Speltillverkare idag borde kolla tillbaka på de första tre Rainbow Six spelen för att se hur det borde göras, och sedan bygga vidare på detta, inte kolla på Quake 1 och kopiera men lägga till fancypants texturer och småsaker som att du får välja vilket sikte som sitter på bössan och sedan vara nöjd.

Spel som ArmA II och Operation: Flashpoint är ypperliga spel att ta efter för t.ex BF serierna.
Civila borde inkorporeras, Rules Of Engagement, tillgång på förstärkningar, materiel, resurser, etc.
Blir du skjuten? då behövs en MEDIVAC, inte att du respawnar någonstans på fältet 20 sek senare.

Catching my drift are we?

CoD BO sålt för 650milj första veckan så du har fel.
spel är spel för att ha roligt, vill du ha realism, åk till Afghanistan och gör en insats.

att CoD BO suger balle som spel är jag dock helt överens med.

CoD som spelserie förstör fps multiplayer då folk aldrig lär sig att spela som grupp/team.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

CoD som spelserie förstör både FPS i SP och MP, bakåtsträvande som fan.
HL lyckades så sannslöst mycket delvis för att man INTE använde 12tusen filmsekvenser för att föra storyn frammåt, vilket uppenbarligen Treyarch inte kunde lyckas någe vidare med

Att anspela på att spelen skulle vara bra för att många människor har köpt hypen och diskat ut pengar för produkten är bara befängt; kolla på dom första iPod versionerna som sålde som smör i solen, dom var apkassa

Hjärndött skjutande skall folk absolut kunna ha, men INTE om spelets story bygger på "vi var aldrig där, vi förnerkar allt"-uppdrag där även Black Ops finns med i titeln.

Nej, för den hypen och dom teasers som spelet har fått så kan jag säga att det är nog ett av dom mest värdelösa spel jag någonsin har prövat.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att detta är ett av dem bästa CoD spelen någonsin, har spelet både till Pc och X360, riktigt skojj till båda systemen.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

dom har ju defenitivt gjort något fuffens med motorn då det hackar på ett extremt konstigt sätt, för långt mellan hacken för att det ska vara fel på datorns prestanda

Hörde något om att microsoft hade köpt in sig i spelet (Black Ops),så att det medvetet laggar på andra konsoler och Pc än vad det gör på xbox.
Tur att jag har det på Xbox xD

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Hörde något om att microsoft hade köpt in sig i spelet (Black Ops),så att det medvetet laggar på andra konsoler och Pc än vad det gör på xbox.
Tur att jag har det på Xbox xD

Konspirationsteorier ftw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Haha, vilken jävla facepalm.

Bara så jag hänger med, du menar alltså på riktigt att IW har gjort spelet?

Fö tycker jag detta är det bästa spelet ur cod serien än så länge, inte lika bra för sin tid som tex cod4 men när man inte bryr sig om argumentet att det var ju jättebra för sin tid utan tittar på faktiska spelet så ger jag många tummar upp till BO.

Att spelet sedan är designat 100% till Xbox 360 och knappt är spelbart (änn så länge iaf) på PC och PS3 är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Det är där ditt ljudproblem sitter. Skitlurar.

Tyvärr sant :/ Inte alls så bra som man kunnat hoppas på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Sitter i samma sits, storyn i SP är grym men spelkänslan är inte ny utan känns uttjatad. Man står och manglar ner oändligt med fiender och tröttnar snabbt, byter miljö väldigt ofta men det är likadant bortsett från ett fåtal uppdrag. Saknar riktiga sniper-uppdrag som i föregående CoD titlar och hade gärna sett fler uppdrag där man ska spela "snyggt" med ljuddämpare istället för att gå Rambo-mode 2k. Sen måste jag hålla med om att ljudet är väldigt mesigt, har spelat Bad Company 2 väldigt mycket senaste och det känns som man nästan skjuter med soft-airguns och luftgevär i Black Ops.

Får hoppas att multiplayer blir mycket bättre än MW2 bara, vilket inte borde vara så svårt.

Hoppas multiplayer klarar sig från fusk också.

Det jag älskade var just Sniper uppdragen, MW2 där man kunde köra coop på chernobyl banan i hardcore fyfan va grymt det var

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

usch vad jag blev besviken när jag läste det där. Så du menar att det är exakt som tidigare spel då man MÅSTE levla upp för att ha nån chans? Pinsamt.

det skrev jag aldrig:P
jag gillar inte vapnerna i början.
läs -> tänk -> skriv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

haha! asbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Det är bara en ommålad MW1 och 2.
Sjukt besviken... INGET nytt i SPn.

Jo!, sämre grafik! Vad var det som var så dåligt med MW2 motorn? Den ser så sjukt mycket bättre ut!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var synd att dom inte släppte en preBETA som dom gjorde med COD:WoW,så att allmänheten kunde prova på spelet och rappotera diverse buggar och dylik för att sen kunna åtgärda till release.
Då hade dom kanske kunnat åtgärda tex de lagg som bökar och stökar för dom flesta.

Annars tycker jag COD:BO är riktigt underhållande.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc