Permalänk
Medlem

Bärbar för max 7000

Finns det någon bärbar dator ute på marknaden för max sjutusen svenska kronor som klarar spelen Blur, Assassin's Creed Brotherhood på någorlunda bra inställningar? Har letat runt i 1timme och blir bara mer och mer deprimerad. Pengar förstör ..

Permalänk

Kan ju vara värt att kolla blocket.se eller liknande sidor i detta fallet. Annars så har komplett rea på Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED vilket absolut borde klara spelen.

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Medlem

tackar för tipset, jag är fortfarande öppen för fler tips.

Permalänk
Medlem

Blir inte bättre än såhär för den pengen. Sony Vaio VPC-EB2S1E/BQ - Inet.se
Just prissänkt.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt den som föreslås från Komplett Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED.

Tror den har något bättre grafikprocessor än den från Sony men kanske sämre processor.

Jag är i alla fall ännu väldigt nöjd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag har köpt den som föreslås från Komplett Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED.

Tror den har något bättre grafikprocessor än den från Sony men kanske sämre processor.

Jag är i alla fall ännu väldigt nöjd.

Klarar den spelen?

Permalänk
Medlem

Jag har inte någon av de spelen du nämner men här är en sida som jag tycker är bra. Om du skrollar ner kan du se några spel den ska klara och hur bra. Är färgen grön flyter det på bra tror jag.

ATI Mobility Radeon HD 5730 - Notebookcheck.net Tech

Jag har dock andra krävande spel som jag kan testa om du vill.

T.ex. Farcry 2, Crysis, Crysis Warhead, Metro 2033. Metro 2033 är förresten ett spel som inte är så känt men jag kan rekommendera det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Hittade även denna som ev. är bättre. Har i alla fall större skärm.

Komplett.se - HP Pavilion dv7-3145 17,3" HD+

Rättelse: Enligt Komplett är den inte bätte än den Asus jag köpte när det gäller prestanda utan sämre.

Dock har den ju större skärm och fjärrkontroll.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Elgiganten har kampanjpris på Dell Inspiron 15R den här veckan (6990:-). Dell Inspiron 5010/7354 - Elgiganten

Har ingen aning om huruvida den klarar av bra spel eller inte, men jag hittade ett test här: Dell Inspiron 15R - Core i3 / i5 Laptop Review - Left 4 Dead 2. Har länkat direkt från en sida där de testade ett spel (det gör de även på sidan innan). Det här säger mig ingenting, men det kanske hjälper dig