Koppla mitt Sega (MD 2) till HD-boxen?

Permalänk

Koppla mitt Sega (MD 2) till HD-boxen?

Hej,
Vet inte om jag är helt ute och cyklar nu men går det?

Jag har precis köpt ett beg. Sega Mega Drive 2 på Tradera, och osäker på hur bilden kommer bli på min Panasonic LCD-TV.
Det följer bara med en RF-kabel. Går det att koppla in den tillsammans med antenn-kabeln in i min HD-box och på så sätt få bild igenom den? Och på så viss på förbättrat ljud och bild? Vad tror ni?

Mvh

Edit: Har en inbyggd box i tv:n som jag inte använder. MEN jag skulle vilja använda boxen som jag använder (Sagem) som är extern och kopplad till tv:n via HDMI.
Kommer detta gå äns? Eller får jag köra via den inbyggda?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Testpilot

Du kan inte använda någon digitalbox, varken extern eller inbyggd för att förbättra bilden från ditt Mega Drive då dess signal via RF-kabeln är analog. Det enda sättet att få någon bild över huvud taget med den kabeln är att koppla den till din TV och göra en analog kanalsökning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]