Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan man fixa lagget mellan menyerna på Samsung Galaxy S??

Permalänk

Kan man fixa lagget mellan menyerna på Samsung Galaxy S??

Tjena!
Kan man fixa det här lagget som är när man bläddrar mellan menyerna, jag vill ha likadant som iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Tjena!
Kan man fixa det här lagget som är när man bläddrar mellan menyerna, jag vill ha likadant som iphone

Ej GPU-accelererad grafik ger "hackiga/not so smooth" menyer, Android är lite utanför där, iPhone, Symbian och WinPho7 har det

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Tjena!
Kan man fixa det här lagget som är när man bläddrar mellan menyerna, jag vill ha likadant som iphone

Fixa LauncherPro, flyter på mycket bättre. Har även för mig att det finns en laggfix på xda-developers (har för mig det kräver root men är inte säker)

Permalänk
Skrivet av Vintervitt:

Tjena!
Kan man fixa det här lagget som är när man bläddrar mellan menyerna, jag vill ha likadant som iphone

Det går att fixa, finns flera olika lagfixes som ökar prestandan enormt mycket. Kan rekommendera speedmod kernel K10E, absolut snabbaste jag provat.

Finns utförlig guide på..

Galaxy S | Swedroid

Permalänk

Okej är Speedmod Kernel K10E något jag skulle kunna våga mig på att prova?? För jag har hört att man kan bricka sin mobil :/ Och finns det någon lösning om man råkar bricka den?? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

"spare parts" installera jag och det gick väldigt bra...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Finns det många olika eller? lite förvirrad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Finns det många olika eller? lite förvirrad

Spare Parts ~ Android Application vAd Supported By Android Apps | Tools

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Ej GPU-accelererad grafik ger "hackiga/not so smooth" menyer, Android är lite utanför där, iPhone, Symbian och WinPho7 har det

TouchWiz launchern som galaxy s använder är GPU-accelererad, dessutom behövs inte gpu'n för att bläddra i menyer smooth. Det är inte att det inte går smooth, utan galaxy s "väntar en stund" när man går från vissa saker har jag för mig. (Har inte en själv så jag vet inte så mycket om problemet.)

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite - Har samma problem med lagg mellan menyerna men även massivt lagg ibland när man ska starta program eller t ex skriva in text i ett fält när man surfar, eller ändra tiden på Klockan osv. Gör mig vansinnig för det var inte alls så när jag köpte telefonen och det har inte blivit bättre sen jag installerade 2.2 och gjorde en fabriksåterställning.

Hoppas dock att lösningen är Root med LauncherPro + Voodoo Lagfix för att få bort alla dumma program som Samsung skickar med som ligger och snor Ramminne. Ligger ofta på mindre än 80MB ledigt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Lånar tråden lite - Har samma problem med lagg mellan menyerna men även massivt lagg ibland när man ska starta program eller t ex skriva in text i ett fält när man surfar, eller ändra tiden på Klockan osv. Gör mig vansinnig för det var inte alls så när jag köpte telefonen och det har inte blivit bättre sen jag installerade 2.2 och gjorde en fabriksåterställning.

Hoppas dock att lösningen är Root med LauncherPro + Voodoo Lagfix för att få bort alla dumma program som Samsung skickar med som ligger och snor Ramminne. Ligger ofta på mindre än 80MB ledigt

Bry dig inte om hur mycket/lite minne som är ledigt, ledigt minne är oanvänt minne och det är inte till någon nytta. Ta bort auto taskkillers osv. om du har det.

Kolla på swedroids SGS forum(Galaxy S | Swedroid), där finns det du söker.

Den nya JPU firmwaren ska visst vara grymt snabb, har ej provat själv då den läckte ut för ett par dagar sedan. Men kan rekommendera Doc's custom ROM baserad på JPU, kommer helt utan massa samsung skräp apps osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Bry dig inte om hur mycket/lite minne som är ledigt, ledigt minne är oanvänt minne och det är inte till någon nytta. Ta bort auto taskkillers osv. om du har det.

Kolla på swedroids SGS forum(Galaxy S | Swedroid), där finns det du söker.

Den nya JPU firmwaren ska visst vara grymt snabb, har ej provat själv då den läckte ut för ett par dagar sedan. Men kan rekommendera Doc's custom ROM baserad på JPU, kommer helt utan massa samsung skräp apps osv.

Härligt att höra, ska testa. Är dock lite rädd för att bricka telefonen, men antar att det är en risk man får ta. Måste också ta reda på om jag har 3-button recovery innan jag börjar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Härligt att höra, ska testa. Är dock lite rädd för att bricka telefonen, men antar att det är en risk man får ta. Måste också ta reda på om jag har 3-button recovery innan jag börjar.

Gör absolut inget alls innan du har 3 knapps kombo. Har du det så är det lugnt, dom allra flesta lurar går att fixa bara man vet hur man ska göra. Det är trots allt bara mjukvaran man modifierar.

Kör nu på Doc's senaste XXJPU(läckt från samsung ej officiell), och den är helt löjligt snabb. Lagfix behövs ej till den, men skulle rekommendera någon mera beprövad release till dig då det är första gången.

Men som sagt kolla swedroids galaxy S forum, där finns länkar till det mesta och guider.