Kamera snurrar runt när man högerklickar

Permalänk
Medlem

Kamera snurrar runt när man högerklickar

när jag spelar till exempel ett mmorpg spel eller fps spel där man använder högerklick till att sikta eller snurra kameran så buggar kameran ur helt.
Vi säger att jag spelar ett rpg-spel, så ska jag snurra på min gubbe, jag trycker ner högerknappen, snurrar gubben dit jag vill ha den, sen släpper jag knappen, och då, när jag släpper knappen, då snurrar kameran runt ungefär 90-110 grader.
det är asirriterande i dom spelen det blir så, dom jag har provat som det blir så i är, GTA san andreas, Fiesta online och CoD modern warfare 2.
Datorn jag har är en HP ProBook 6450b, med allt original, och jag får inte ändra så mycket eftersom det är en dator jag har fått utav skolan.
Jag har provat med touchpaden, men det blir samma resultat där, så det är inte musen.
och som sagt så är det bara i vissa spel det förekommer, inte i windows eller i några program.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har upplevt lite problem med vissa av HPs touchpads. Testa avinstallera enheten för styrplattan, starta inte om datorn, utan testa spelen direkt med en extern mus. Gör det skillnad?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

nae det blir fortfarande så när man stänger av touchpaden,tror inte jag kan avinstallera drivrutinen...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |