Vilken av domma är bäst för spel ??

Permalänk
Medlem

Vilken av domma är bäst för spel ??

Hallå

Ska köpa ny dator efter jul vilken ska jag köpa ??
antingen en :
MSI GX740-238NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
som jag kommer ha råd till ganska tidigt eller ska jag vänta nån månad och köpa :
Asus G73JW-TY098V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
??

Permalänk
Medlem

MSI har något bättre grafikkort, men Asus marginellt snabbare processor.

Asus har USB 3.0, men något sämre batteri.

De är båda två väldigt lika i prestanda. Jag hade tagit Asus pga upplyst tangentbord och (enligt mig) snyggare design.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Hmm, borde inte Asusens grafikkort kunna mäta sig iom att den är på 1,5 gig?

Permalänk
Medlem

Jodå. Mäta sig kan det. Dock är det inte lika snabbt. Jag skrev "något bättre" eftersom det är väldigt liten skillnad. Korten är ju av helt olika modell och fabrikat så man kan inte bara säga att den ena har mer minne.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Jodå. Mäta sig kan det. Dock är det inte lika snabbt. Jag skrev "något bättre" eftersom det är väldigt liten skillnad. Korten är ju av helt olika modell och fabrikat så man kan inte bara säga att den ena har mer minne.

så tycker du att jag ska vänta till kanske i mars istället för januari för att köpa asusen ?:P

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu så är jag själv spekulant på en G73, dock har jag tänkt gå på den lite dyrare med Quad Core.

Jag tänker avvakta till början av januari, mest för att se om det blir några bärbara Sandy Bridge.

Kan du vänta så tror jag definitivt det är det bästa. Innan jul är priserna alltid högst.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Som det ser ut nu så är jag själv spekulant på en G73, dock har jag tänkt gå på den lite dyrare med Quad Core.

Jag tänker avvakta till början av januari, mest för att se om det blir några bärbara Sandy Bridge.

Kan du vänta så tror jag definitivt det är det bästa. Innan jul är priserna alltid högst.

vad är sandy bridge ? okej eller finns det bättre alternativ i prisklassen runt 11 000 ?

Permalänk
Medlem

jag beställde GX740:n från webhallen igår, som jag har hört så kan du inte få bättre för det priset just nu, men sen kommer det såklart bättre saker hela tiden

Visa signatur

MSI GX740