LÄS! Felaktig inställning i bios,datorn startar inte *hjälp ASAP*

Permalänk
Medlem

LÄS! Felaktig inställning i bios,datorn startar inte *hjälp ASAP*

Tja swec!

satt och pilla i bios och råkade göra en felaktig inställning. När jag var klar och sparade inställningarna så dog datorn. Nu när den startar så går den igång i ungefär 4 sekunder sen dör den, om och om igen.

Inställningen jag ändrade var CPU/nb frequenzy.
Nollställa CMOS kanske löser problemet ? för jag kommer inte in i BIOS "/

Mobot är ett ASUS m4n78 PRO

hjälp ASAP

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

Tja swec!

satt och pilla i bios och råkade göra en felaktig inställning. När jag var klar och sparade inställningarna så dog datorn. Nu när den startar så går den igång i ungefär 4 sekunder sen dör den, om och om igen.

Inställningen jag ändrade var CPU/nb frequenzy.

Mobot är ett ASUS m4n78 PRO

hjälp ASAP

Dra ur batteriet ur moderkortet samt nätsladden över natten så startar den igen ska du se..:D

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardstyler:

Dra ur batteriet ur moderkortet samt nätsladden över natten så startar den igen ska du se..:D

Finns det inget annat sätt ? vill gärna slippa vänta hela natten xD

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Du svarade på din fråga i ditt första inlägg, prova "Nollställa CMOS kanske löser problemet ? för jag kommer inte in i BIOS "/ "
och återkom om problemet kvarstår.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Plocka fram manualen för moderkortet, kolla upp hur du återställer BIOS, gör som det står.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

Finns det inget annat sätt ? vill gärna slippa vänta hela natten xD

Du behöver inte vänta hela natten, ett par sekunder bara.

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

Kapitel 1.9 i din manual.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

man brukar sällan behöva ta ut batteriet också, dra ut nätsladden, tryck några gånger på start knappen för att ladda ut det sista i nättagget, sen flyttar du jumpern som är till för bios reset, 10 sekunder ska räcka.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

man brukar sällan behöva ta ut batteriet också, dra ut nätsladden, tryck några gånger på start knappen för att ladda ut det sista i nättagget, sen flyttar du jumpern som är till för bios reset, 10 sekunder ska räcka.

gjorde precis så funkade klockrent

Någon moderator kan ta bort tråden ifall de inte vill ha kvar den

Visa signatur

Den dagen, den sorgen