Permalänk
Inaktiv

temps under spel?

hej jag undrar om det finns något program för att kunna se tepsen samtidigt som man spelar? typ nere i hörnet eller nånting?.. har ett hd4870 om det gör nån skillnad.. ett + på kanten skulle även vara om man såg övriga temps som cpu, ram, nord och syd b, och blabla:) tack på förhand

Permalänk
Medlem

tror de fanns ett prog som kallas realtemp eller något sånt tror att de gör vad du vill. sätter tempsen i taskbaren. var en av intällingarna om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

coretemp fungerar, visar ifs bara , temp just nu, min temp å max temp men då ser du hur varm den har varit som max när du spela
till graffe kort så finns gpu-z som loggar temp för lite allt möjligt som sitter på graffe kortet under tiden du spelar som man kan kolla på sen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

ATi Tray Tools kan göra precis vad det är du vill göra. Du kan även ställa in shortkeys för att sätta på/stänga av att visa temp under spel, eller tillochmed sätta på/stänga av andra saker (fläkthastighet, överklockning, FPS mätare) etc.

Permalänk
Medlem

Jag använder ATI Tray Tools. Du kan bestämma själv vad som ska visas.
Jag ser GPU temp, fan speed och fps uppe i högra hörnet.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk

Jag använder MSI afterburner. Då kan man välja så GPU temp visas uppe i vänstra hörnet. Man får välja storlek på den också. Färg vet ja inte riktigt. Är nå lila,rosa färg som syns bra. Man kan även se fläkthastighet mm. Klockrent tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

kör du coretemp och har ett Logitech Gxx-tangentbord så visas temp i displayen(om du vill)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pathway:

kör du coretemp och har ett Logitech Gxx-tangentbord så visas temp i displayen(om du vill)

har ett steelseries

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Almost_Me:

Jag använder MSI afterburner. Då kan man välja så GPU temp visas uppe i vänstra hörnet. Man får välja storlek på den också. Färg vet ja inte riktigt. Är nå lila,rosa färg som syns bra. Man kan även se fläkthastighet mm. Klockrent tycker jag.

okejokej men fungerar det bara om man har msi moderkort då eller är det skitsamma? sitter med ett asus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kimpaa88:

Jag använder ATI Tray Tools. Du kan bestämma själv vad som ska visas.
Jag ser GPU temp, fan speed och fps uppe i högra hörnet.

får prova detta

Permalänk
Inaktiv

TACK för alla snabba svar uppskattas (Y)

Permalänk

Nu är vi tre stycken i akfoas sällskap som försöker få ATI Tray Tools att visa temperaturer under spel.

Om någon skulle kunna hjälpa oss hade vi uppskattat det.

och att akfoa inte kan engelska gör det ju inte bättre, haha

Dold text

never mind, vi fixade det

Permalänk
Skrivet av anon144532:

okejokej men fungerar det bara om man har msi moderkort då eller är det skitsamma? sitter med ett asus

MSI är väl gjort för MSI grafikkort antar jag? men jag har ju själv XFX och ett ASUS moderkort. Så det spelar nog ingen roll vad man har för grejer.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Almost_Me:

MSI är väl gjort för MSI grafikkort antar jag? men jag har ju själv XFX och ett ASUS moderkort. Så det spelar nog ingen roll vad man har för grejer.

okej men fick tll det tidigare programmet som nämndes tack ändå