Permalänk
Medlem

Iphone 4 slutat fungera

Tja!

Min Iphone 4 slutade fungera helt plötsligt för 5 minuter sen. Ringt till supporten men dom hade stängt.
Jag ringde hemifrån till den och då gick det fram signaler (?). Skitskumt!
Och datorn hittar inte mobilen när man stoppar in den i datorn heller.
Kan man reseta den på något sätt eller ska man helt enkelt bara byta den?

Mvh,
N

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT

Permalänk

Om du skriver lite mer specifikt vad som är fel skulle det vara lättare att hjälpa dig. Exakt vad är fel?

Permalänk
Medlem

Det är det jag inte vet. Inget händer om man trycker på hem eller vilo-knappen. Och det konstiga är att det går fram signaler.

Edit: Nu kommer jag fram till telefonsvararen, dvs den är död.

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT

Permalänk
Medlem

Testat att ladda telefonen?

Alternativt håll inne "homeknappen" och "låsknappen" samtidigt i 10+ sekunder och se om det löser något.

Permalänk
Medlem

testa att hålla in power-knappen samtidigt som Home-knappen medans iphonen är kopplad till en strömkälla

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Eller bara pröva om du kan starta om den? brukar fungera i 9 fall av 10

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Höll in power-knappen samtidigt som home-knappen och det funkade! Vad skulle man göra utan sweclockers?

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT

Permalänk

Kul att det löste sig, det där är ett klassiskt problem.
Har stött på det problemet jag med.
God Jul.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Hade samma problem ca månad sedan, Power och home metoden löste det. Har svårt att vara utan mobilen så det var en räddning.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Min Iphone har slutat fungera..

Skrivet av PeeWee90:

testa att hålla in power-knappen samtidigt som Home-knappen medans iphonen är kopplad till en strömkälla

Min iphone 4 slutade helt fungera för några timmar sedan, har prövat sätta in den i datorn, hålla in vilo-läge knappen och plus - minus knapparna. Jag har även haft den på laddning 2 timmar. Vad ska jag göra?

Mvh Crille

Permalänk
Skrivet av crillelindberg:

Min iphone 4 slutade helt fungera för några timmar sedan, har prövat sätta in den i datorn, hålla in vilo-läge knappen och plus - minus knapparna. Jag har även haft den på laddning 2 timmar. Vad ska jag göra?

Mvh Crille

Nu funkar den igen!

Permalänk
Medlem

Har ett problem

Skrivet av PeeWee90:

testa att hålla in power-knappen samtidigt som Home-knappen medans iphonen är kopplad till en strömkälla

Hej, jag har ett litet problem med detta, min power-knapp funkar inte. Finns det nått jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle87:

Hej, jag har ett litet problem med detta, min power-knapp funkar inte. Finns det nått jag kan göra?

Nja, du får nog se om du kan fixa powerknappen då... Den är bra att ha! Om du inte kan fixa den själv så finns det säkert ett mobilfixarställe i närheten!

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White