Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köp av tv! 46" och uppåt! Budget 7000kr

Permalänk
Proffsmoddare

Köp av tv! 46" och uppåt! Budget 7000kr

Hallå, Tänkte höra om det finns någon som har koll på tv-apparater här på sweclockers. Tänkte nämligen köpa en ny.

Den ska användast till x-box och vara kopplad till datorn.

Har funderat på denna en LG 47LD450N, Någon som har erfarenhet av en sådan?

Den kostar 7000kr från siba nu på rea.

LG 47LD450N

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Det är väl bara att slå till ! Du lär knappast få en 47" för samma pris nån annanstans

Permalänk
Medlem

LG 50" plasma för 5990 kr!

Komplett.se - LG 50" Plasma-TV 50PK350

Kanske inte ultimata att spela och ha datorn kopplad till, men billig 50"

Ingen aning om den är bra eller dålig, bara att den är billig

Permalänk

Fan, 6000 spänn för en 50 tums full-hd plasma. Man blir ju inte annat än lite sugen på att slå till. Har för tillfället en 40 tums lcd som man då skulle kunna skicka in i sovrummet.

Wenhallen säljer den för 5799:-
Dock inte i lager
WEBHALLEN.com - LG 50" Plasma 50PK350 (Full HD)

Permalänk
Proffsmoddare

Hörde på något ställe att upplösningen på vissa full hd inte är 1920*1080? Hur är det med LGn? Någon som vet? Det finns ju också en version utan N i namnet som är 1000kr billigare. Vad är det för skillnad?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

N'et står för Nordic, och med den ingår det bättre garantier, t.ex hämtservice, tekniker kommer hem till dig och fixar. Annars är dom identiska.

Här är en tråd från "minhemabio.com" där dom tar upp det.
LG 50PK350N vs. LG 50PK550N - Minhembio forum

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sulosvett:

N'et står för Nordic, och med den ingår det bättre garantier, t.ex hämtservice, tekniker kommer hem till dig och fixar. Annars är dom identiska.

Här är en tråd från "minhemabio.com" där dom tar upp det.
LG 50PK350N vs. LG 50PK550N - Minhembio forum

Tackar, Då blir det nog en utan N från dustin. LG 47LD450 47" LCD-TV FULL-HD - Full HD med mediastöd via USB - Produktinformation

Sen står det även att "Detta är en Europeisk modell där Dustin svarar för alla garantiärenden."

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på denna: SONY KDL-46EX500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Elegant tv med Full-HD och Motionflow 100 Hz - Produktinformation
Men velar lite då man kanske bör vänta tills rean?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Calcutta:

Jag är väldigt sugen på denna: SONY KDL-46EX500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Elegant tv med Full-HD och Motionflow 100 Hz - Produktinformation
Men velar lite då man kanske bör vänta tills rean?

Shit! Denna kanske det blir. Tror inte att rean kommer ha bättre pris än detta dock.

Någon som vet vad det är för för/nackdelar på denna modell om man jämför med LGn

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Calcutta:

Jag är väldigt sugen på denna: SONY KDL-46EX500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Elegant tv med Full-HD och Motionflow 100 Hz - Produktinformation
Men velar lite då man kanske bör vänta tills rean?

Har beställt en sådan nu, 1000 tack för tipset!

Digital versus gav den 5av5 (så då är det bra). Och att få 2000kr av på denna är inte helt fel. Och jag tvivlar på att en sådan populär tv kommer att vara på så mycket rea i mellandagarna. De kommer vara slut isf

EDIT: Skulle tagit edit ofc...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Har beställt en sådan nu, 1000 tack för tipset!

Digital versus gav den 5av5 (så då är det bra). Och att få 2000kr av på denna är inte helt fel. Och jag tvivlar på att en sådan populär tv kommer att vara på så mycket rea i mellandagarna. De kommer vara slut isf

EDIT: Skulle tagit edit ofc...

Inga problem!

Skriv gärna en liten recension av den så jag kanske slutar "vela" haha

Permalänk
Medlem

Hoppas du blir nöjd!
Själv har vi LG´s 47" du nämnde i första inlägget och den köpte vi efter att lämnat tillbaka två st 50" 350n Plasmor, detta på grund av att det blev som en skuggning över hela skärmen där det fanns text eller annan kontrast, mest synligt när man bläddrade i menyer på ps3, som en grå rand följde med texten liksom hela vägen från vänster till höger precis där texten(texterna) fanns.

LCDn funkar finfint och kan jag rekommendera till andra köpare.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Hoppas du blir nöjd!
Själv har vi LG´s 47" du nämnde i första inlägget och den köpte vi efter att lämnat tillbaka två st 50" 350n Plasmor, detta på grund av att det blev som en skuggning över hela skärmen där det fanns text eller annan kontrast, mest synligt när man bläddrade i menyer på ps3, som en grå rand följde med texten liksom hela vägen från vänster till höger precis där texten(texterna) fanns.

LCDn funkar finfint och kan jag rekommendera till andra köpare.

Låter lovande. Precis beställt en LG 47LD450N. Dock byter jag från en relativt ny Philips 37PLF560H" och är lite rädd på om bildkvalitén är lika "bra". Även har Philipsen hyfsat bra högtalare som iaf kan återge lite normal bas. Hur upplevs LGns högtalare?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Låter lovande. Precis beställt en LG 47LD450N. Dock byter jag från en relativt ny Philips 37PLF560H" och är lite rädd på om bildkvalitén är lika "bra". Även har Philipsen hyfsat bra högtalare som iaf kan återge lite normal bas. Hur upplevs LGns högtalare?

Tja, bilden har jag inget att klaga på, upptäckte faktiskt igår att även "vanlig tv" är ganska bra, detta upptäckte jag när jag gjorde en kanalsökning då jag hört att Comhem visar alla kanaler gratis under en tid nu och tydligen har jag inte sökt på kabel utan antenn tidigare och bara fått analoga kanaler, dessa såg inte speciellt bra ut, skillnaden är som natt och dag mot de som sänds digitalt, för ps3/xbox/bluray finns där absolut ingenting att klaga på.

Ljudet har jag inte så mycket att säga om, det duger helt klart till vanligt tv-tittande men till film/spel kör jag alltid med hemmabiosystemet.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Tja, bilden har jag inget att klaga på, upptäckte faktiskt igår att även "vanlig tv" är ganska bra, detta upptäckte jag när jag gjorde en kanalsökning då jag hört att Comhem visar alla kanaler gratis under en tid nu och tydligen har jag inte sökt på kabel utan antenn tidigare och bara fått analoga kanaler, dessa såg inte speciellt bra ut, skillnaden är som natt och dag mot de som sänds digitalt, för ps3/xbox/bluray finns där absolut ingenting att klaga på.

Ljudet har jag inte så mycket att säga om, det duger helt klart till vanligt tv-tittande men till film/spel kör jag alltid med hemmabiosystemet.

TV i all dess form är skitsamma. 100% användning som datorskärm. Mycket surf/film med en gnutta spelandes ibland. Ofta för slö för att dra igång stora systemet och gillar ha musik på i bakgrunden. Därför hoppas jag att ljudet inte blir en nitlott.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

TV i all dess form är skitsamma. 100% användning som datorskärm. Mycket surf/film med en gnutta spelandes ibland. Ofta för slö för att dra igång stora systemet och gillar ha musik på i bakgrunden. Därför hoppas jag att ljudet inte blir en nitlott.

Alrighty then, jag testade lite snabbt med MTV nyss och någon direkt bas är det väl inte att snacka om, dock anser jag nog att ljudet duger till bakgrundsmusik, om du inte lyssnar mest på dubstep dvs

Har du HDMI ut från grafikkortet?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Alrighty then, jag testade lite snabbt med MTV nyss och någon direkt bas är det väl inte att snacka om, dock anser jag nog att ljudet duger till bakgrundsmusik, om du inte lyssnar mest på dubstep dvs

Har du HDMI ut från grafikkortet?

Haha njae lyssnar på mycket men inte mycket rap/hiphop/techno/dance. Kräver inte galen tung bas mer än att jag vill höra att det finns bas osv. Har hört hur min morsas tv låter och där hör man ingen bas alls.

Har mini hdmi ut från graffet och även DVI (som jag kör nu med, DVI-HDMI adapter)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Proffsmoddare

Jag återkommer med en recension, dock så är det tentavecka. Så jag får se om jag får tid.

Händelser
2010-12-13 18:25 Stockholm-2 Sorterad
2010-12-13 14:36 Hub Stockholm Sorterad
2010-12-13 12:03 Solna Lb-2 Posten har tagit emot försändelsen
2010-12-13 08:17 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

De va ju fa* att man missade dustins erbjudande, har suttit och väntat på ett bra pris på denna tv ett tag. Får väl stå ut till mellandagsrean antar jag... =/

Permalänk
Medlem

Update: Hade ett riktigt megaflyt verkar det som, var inne på Dustins hemsida nu för 10 min sen, och vad ser jag om inte erbjudandet igen för 6990:-, jag slår till.. Efter beställningen är klar så är kampanjpriset borta. Snacka om flyt!

God jul!

Permalänk
Medlem

Någon som köpt Sonys EX500 som kan säga vad de tycker? De har kampanj på den igen, dock lite högre än förra gången? Kostar 7990 nu, kostade den inte 6990 förut eller är det bara jag som är ute och cyklar?

Tacksam för svar så fort som möjligt! Ska köpa tv inom de närmsta dagarna

Permalänk
Medlem

Jo som sagt, 6990:- kostade den. Jag lyckades få den för det priset med

Men det finns omdömen & recensioner på Sony Bravia KDL-46EX500 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Har inte fått hem min än.

Permalänk
Medlem

Den kostade 6990:- ja.
Köpte den till mossan och måste säga det är en trevlig tv på alla sätt.
Synd dom inte har kvar erbjudandet dock, men men

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har inte haft tid att kolla på den så mycket men av det lilla jag sett så är bilden väldigt bra. Inga problem med backlight bleeding eller liknande.

Jag återkommer om någon är intresserad.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Jag har LG:n och det enda negativa jag har att säga om den är att den lider av IPS glow. Ser det rätt bra när rummet är helt mörkt och man inte sitter rakt framför den. Annars är det en kanon TV och jag ångrar inte köpet. Lite IPS glow som man bara ser i bland kan man leva med.