Permalänk

ps3 media server

Fick ett ps3 igår och försöker få "PMS" att fungera,
PMS hittar inte ps3:t men har internet på de(trådlöst)
Måste ps3:t och datorn vara inkopplade i samma router?
min dator är inkopplad i modem/routern sedan har vi en annan router inkopplad i den som agerar som de trådlösa...

Kan det vara så att jag får införskaffa ett WLAN-kort ?

//Max

Permalänk

jag har min dator kopplad till en router som trådlöst är anslutet till mitt PS3. PMS har funkat alldeles utmärkt för mig. Kolla brandväggar osv. annars kan du testa att starta om processen och försöka igen. Det behöver jag göra ibland.

Permalänk

Tack ska kolla det snarast!

Permalänk
Medlem

Problemet är den andra routern, nätverket skiljer sig åt emellan routrarna. Prova använda endast den trådlösa routern, skulle du behöva fler nätverksportar så behöver du en switch. Se också till att UPnP/DLNA är aktiverad.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av 037180:

Problemet är den andra routern, nätverket skiljer sig åt emellan routrarna. Prova använda endast den trådlösa routern, skulle du behöva fler nätverksportar så behöver du en switch. Se också till att UPnP/DLNA är aktiverad.

Ah förstog nästan det, tackar!