Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kompis vill sälja för 2k, värt det?

Permalänk
Medlem

Kompis vill sälja för 2k, värt det?

Hej, jag vill ha en laptop för surf/chatt och lite filmtittande. Inga höga krav dvs.

En kompis vill sälja denna dator för 2k till mig, är det värt pengarna?
am4computers - HP Compaq 615 Notebook PC - NX557EA#ABV - EGYPT

Kan inte mycket om prestanda, tur att man har sweclockers
god jul!

edit; en sak till. Tydligen så är musplattan inte särskilt bra, den zoomar in på skärmen helt random då och då, går det att fixa med drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Nej, den finns ny 625 för 3k.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Nej, den finns ny 625 för 3k.

Du får gärna skicka länk på det ty.
Är det den bästa man får för ca 3k btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Nej, den finns ny 625 för 3k.

Har bara sett den för fyra tusen. Och om kompisen är skötsam och har garanti kvar så varför inte ?;)
Det där med musplattan är nog att han råkar komma åt scrollen som är på sidan av plattan. Och ja, det är det bästa du kan få för pengarna

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Har bara sett den för fyra tusen. Och om kompisen är skötsam och har garanti kvar så varför inte ?;)
Det där med musplattan är nog att han råkar komma åt scrollen som är på sidan av plattan. Och ja, det är det bästa du kan få för pengarna

Ty!
Men scrollen då, fungerar den inte som en vanlig scroll, fungerar den så att den zoomar in (:S)?
För det hade inte någonting med att han höll in ctrl eller inte, musplattan (heter det så?) är alltid så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tanzen:

Du får gärna skicka länk på det ty.
Är det den bästa man får för ca 3k btw?

HP 625 - 160 GB laptop hos The Phone House
2999:-

Ja det är det bästa du får för 3k, samma cpu som i de ~5k.
Har haft en själv ett tag.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Compaq Presario CQ56-111EO - Elgiganten
2999:-

Användarvänlig och effektiv bärbar dator med 15,6" LED-skärm som täcker dina grunläggande PC-behov.
Intel Celeron (900) - Processor med 2GB RAM som ger tillräcklig kraft för de vanligaste applikationerna och vardagliga datoranvändandet.
250GB hårddisk och backup - Lagringskapacitet för dina personliga filer, bilder, musik och video samt CD/DVD-brännare så att du enkelt kan både spara och göra backup.
Intel Graphics Media Accelerator 4500M - Med upp till 797MB delad RAM för vardagliga grafikupplevelser.

Är inte den bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Compaq Presario CQ56-111EO - Elgiganten
2999:-

Användarvänlig och effektiv bärbar dator med 15,6" LED-skärm som täcker dina grunläggande PC-behov.
Intel Celeron (900) - Processor med 2GB RAM som ger tillräcklig kraft för de vanligaste applikationerna och vardagliga datoranvändandet.
250GB hårddisk och backup - Lagringskapacitet för dina personliga filer, bilder, musik och video samt CD/DVD-brännare så att du enkelt kan både spara och göra backup.
Intel Graphics Media Accelerator 4500M - Med upp till 797MB delad RAM för vardagliga grafikupplevelser.

Är inte den bättre?

Nej klenare grafik och hälften så bra CPU.

AMD Athlon II P320 Dual-Core 1272
Intel Celeron 900 @ 2.20GHz 762

Källa:
P320
Celeron 900

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Nej klenare grafik och hälften så bra CPU.

AMD Athlon II P320 Dual-Core 1272
Intel Celeron 900 @ 2.20GHz 762

Källa:
P320
Celeron 900

Ok, att det var klenare grafik visste jag men att processorerna skulle skilja sig så mycket trodde verkligen inte.
Hur är det med betteritid då?
Vet du det?

Permalänk
Medlem

På 625 så är batteritiden varierande men den var ~2h.
Räckte oftast 2-3h, men då var min sprillans ny och körde den i ca 4v dagligen.

Touchpadden hade väldigt stela knappar i början men det blev bra efter första veckan. Det var bra kvalitet på datorn och den kändes inte alls billig, så sjukt värd varenda krona. Snabb som fan och grafiken är inget att klaga på för priset.

De enda negativa sakerna jag kan säga är ett det är en extra rad knappar för volym osv till vänster vilket är sjukt ovant, men började bli van efter ca 2v. Sen så blir den ganska het, men det är att förvänta från en amd.

Annars så skulle föredra att köpa flera såna före en burk för 7k.

Min råkade dock komma med ett fabriksfel på en av tangenterna så jag fick den återköpt samtidigt som jag råkade snubbla på en billig beggad ThinkPad x200. Så för min del så blev det ThinkPad för hela slanten, men ångrar inte mitt HP köp en sekund.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Ok, då rekommenderar jag min mamma att köpa en sådan.