Permalänk

Behöver hjälp att välja.

Hej, jag håller på att köpa en ny dator och undrar vad som är bäst att välja "AMD Athlon II X4 640 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed" Eller "AMD Phenom II X2 555 Black Edition Dual Core, 3,2Ghz, AM3, 7MB, 80W" Datorn ska användas till att spela World of warcraft + normal användning.

Om möjlighet finns och någon har tid så skulle ni kunna "plocka" ihop en hel dator med en budget på ca 8500 kr, största andvändning kommer vara World of warcraft och kan ej montera en dator själv.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kundvagn - Inet.se

Snabbt ihopplock som ska kunna spela och göra det du kräver men understiger din budget med 1000 kr, ska du ha skärm, mus och tangentbord + hörlurar eller liknande till det så får man nog byta ut lite grejjer.

Och att bygga ihop en dator är så simpelt att det helt enkelt inte är värt att betala för det. Skulle du betala någon för att sätta ihop en möbel du köpt på IKEA? Annat än om man är slö såklart

edit: glömde länka

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Tack för snabbt svar men tror dock att jag låter någon annan bygga ihop =/

Permalänk
Medlem

Inet erbjuder ihopbyggnad av valda delar men då kostar det som sagt pengar,
Men om du verkligen verkligen inte vill bygga själv så lägger du bara till denna i kundvagnen https://www.inet.se/artikel/9990250/byggnation-av-dator-med-v...

Om du bara är orolig att du inte vet vad du håller på med som gör att du inte vill bygga själv så kan du titta på någon video hos youtube som förklarar det. länkar en som jag tyckte var bra. YouTube - Build Your Own PC Tutorial + Bonus Review of Cooler Master HAF 922 Case_PART I
Han bygger en Intel baserad dator men det ska inte spela någon större roll. Saker kommer inte se exakt lika dant ut för dig med ett annat chassi och delar men grunden har du där och det är inte svårt!

lägg till denna om du väljer att montera då det är bra att skydda sig mot statisk elektricitet https://www.inet.se/artikel/8501008/esd-handledsband

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780