Permalänk
Medlem
Skrivet av codbrunnen:

Okej. tror det bli ganska billiga fläktar... men vi får see

Billiga fläktar funkar skitbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Billiga fläktar funkar skitbra

Men se till att skaffa en fläktstyrning så du kan kontrollera alla fläktar så inte alla går i 100%

Men ja kan ge ett tips iaf, om du vill satsa på nån LED fläkt, köp då nån av Revoltec 120mm Blå Transparent med Blå LED - Inet.se

Kör den alltid i 100%, iaf då ja spelar, låter sjukt lite blev rätt förvånad då ja körde in den i datorn direkt i nätagget för att testa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Men se till att skaffa en fläktstyrning så du kan kontrollera alla fläktar så inte alla går i 100%

Men ja kan ge ett tips iaf, om du vill satsa på nån LED fläkt, köp då nån av Revoltec 120mm Blå Transparent med Blå LED - Inet.se

Kör den alltid i 100%, iaf då ja spelar, låter sjukt lite blev rätt förvånad då ja körde in den i datorn direkt i nätagget för att testa

Jag köpte en förgrening med 2st 12V och 2st 7V. Duger för mig Kör de högljudaste fläktarna på 7V och de tystaste på full.

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Jag köpte en förgrening med 2st 12V och 2st 7V. Duger för mig Kör de högljudaste fläktarna på 7V och de tystaste på full.

Ajuste nu kom jag på en ny punk som jag inte är så säker över. Hur kopplar med fläktarna ? jag har sett på modekortet att det finns "sys fan1" med 3 pin upp i luften och "sys fan2" med 4 pin upp i luften.

jag har ett program som ingick till modekortet, minns inte va det heter nu men mitt modekort heter gigabyte p55 usb 3.0m. Där kan jag styra 4 fläktar (cpu + 3 system som jag inte har)

Permalänk

Fläktgallret där bak är 120mm i diametern men från fäste till fäste är det bara 105mm! är det en 120mm fläkt ändå som passar ?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

Fläktgallret där bak är 120mm i diametern men från fäste till fäste är det bara 105mm! är det en 120mm fläkt ändå som passar ?

Yupp, eller är den kanske 90? Nä, är nog 120. Mät fäste diagonalt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Yupp, eller är den kanske 90? Nä, är nog 120. Mät fäste diagonalt.

Från fäste till fäste vågrätt och lodrätt 105mm
från fäste uppe i högra hörnet ner till vänstra hörnet 145mm
fläktgallrets diameter 120mm

Permalänk
Proffsmoddare

Länken fugnerar inte

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Länken fugnerar inte

såg det, jag skrev måtten istället

Permalänk
Proffsmoddare

120mm fläktar är det då. Sånt man aldrig reflekterar över utan som man vet. Blev lite ställd faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

120mm fläktar är det då. Sånt man aldrig reflekterar över utan som man vet. Blev lite ställd faktiskt.

Okej så man mäter diametern på fläktgallret då ? Eller fläkt vingarna eller va man nu kallar det

Permalänk

Så nu kommer bilder

Bilder före målning

Bilder efter

sry för dålig kvalite

Permalänk

Så nu är det nedre boxen bort tagen

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Det är bara att ta ur kretskortet ur nätagget så bara själva plåten återstår, men ladda ur nätagget först. Alltså dra ur strömkabeln och tryck på datorn på knappen några gånger så ska det vara okej. Hur enkelt som helst och det blir mycket snyggare med ett enfärgat agg. Vilken färg lackar du agget i?

Så antismidig, nu har du fått din vilja igenom, nu är HELA nät agget svart lägger upp en bild snart

Permalänk

okej nu kommer det komma lite bilder med mitt nätagg som motiv och kort historia

när jag tog loss mitt nät agg så tyckte jag det såg lite dammigt ut så jag öppna upp hela agget. det ramlade ut damm.

så jag fick gå ut till garaget och blåsa av det försiktigt med kompressorn efter det såg det ut såhär:

Sen så har jag målat hela nät agget och nu ser nu ut såhär

Permalänk
Proffsmoddare

Tips ~ Välj ut de bästa bilderna och lägg bara upp dem och använd "redigera" knappen så kan du skriva dina uppdateringar i ett redan skrivet inlägg. Då behöver du inte dubbel- eller trippelposta.

Fint lackat btw!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Tips ~ Välj ut de bästa bilderna och lägg bara upp dem och använd "redigera" knappen så kan du skriva dina uppdateringar i ett redan skrivet inlägg. Då behöver du inte dubbel- eller trippelposta.

Fint lackat btw!

Men kommer inlägget längst ner ändå ?

Tack så mycket

Permalänk

Hur ska du göra med alla gula plastsaker? Som jag har förstått det kommer du inte ha gul/svart färgtema.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Hur ska du göra med alla gula plastsaker? Som jag har förstått det kommer du inte ha gul/svart färgtema.

jag ska försöka ta bort dom, vågade inte måla dom, stor risk att dom fastnar.. då är bara frågan hur jag ska fästa cd-läsaren

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

Men kommer inlägget längst ner ändå ?

Tack så mycket

Ja, när ingen annan har skrivit något. Annars svarar du bara som vanligt. Det jag menar är att det är onödigt att skriva 2-3 kanske 4:a när du redan har det senaste inlägget i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av codbrunnen:

Så antismidig, nu har du fått din vilja igenom, nu är HELA nät agget svart lägger upp en bild snart

Det är grymt de

Vad blir de gula detaljerna på chassit i för färg?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av sack:

Ja, när ingen annan har skrivit något. Annars svarar du bara som vanligt. Det jag menar är att det är onödigt att skriva 2-3 kanske 4:a när du redan har det senaste inlägget i tråden.

Okej

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Det är grymt de

Vad blir de gula detaljerna på chassit i för färg?

Svarta om jag inte får bort dom. men med lite våld så löser sig allt men jag har inte klurat ut änn hur jag då ska fästa cd-läsaren som sitter fast med dom sakerna .. har du någon ide ?

Permalänk
Skrivet av codbrunnen:

Svarta om jag inte får bort dom. men med lite våld så löser sig allt men jag har inte klurat ut änn hur jag då ska fästa cd-läsaren som sitter fast med dom sakerna .. har du någon ide ?

Okej! Oftast är det hål innanför dem när du tagit bort detaljerna annars äre bara att borra!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Okej! Oftast är det hål innanför dem när du tagit bort detaljerna annars äre bara att borra!

Jag har redan löst det. jag hittade färdiga hål i både läsaren och boxen så ska bara fixa sånna skruvar, hade inga så små hemma men får det antagligen imorgon

Så imorgon får jag antagligen skruvar till hårddisken. Det blir nog Svart orange som det ser ut nu Är det någon som vet vart man kan få tag på sådan svart list som man kan har runt hålet jag ska borra så jag inte skaver sönder kablarna ??

Permalänk

Här har du U-list till kanter och hål:
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ganska fint lackat (Y) Och angående fläktarna, så köp förgreningar, eller en fläktkontroller.

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Här har du U-list till kanter och hål:
Cooling Stuff, vattenkylning till datorer

Hur lång är leveranstiden där ?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Ganska fint lackat (Y) Och angående fläktarna, så köp förgreningar, eller en fläktkontroller.

Tack

Men kopplar man då Fläktar----> Fläkt kontroll ----> nät agg ? eller måste man koppla varje fläkt försig till nät agget ?

Permalänk
Skrivet av codbrunnen:

Hur lång är leveranstiden där ?

Tror inte den är lång, och en list borde skickas som brev vilket är både billigare och oftast snabbare.

Visa signatur