Steel series Sibiria V.2 (full-size headset) Mic problem

Permalänk
Medlem

Steel series Sibiria V.2 (full-size headset) Mic problem

Halloj på er och god jul.
Min första tråd här på sweclockers. ber om ursäkt om liknande tråd existerar, hittade ingen när jag letade runt.

nu är det så att jag precis fick detta headset i julklapp
men när jag kopplat in via usb fungerade det väldigt bra i ca 2 minuter sen började det spraka som F**n
hos den jag pratade med (alltså via min mic)

Har även prövat att koppla in micken direkt in i datorn i stället men det vill inte heller fungera.

I ljudkontrolen står det som ( Mikrofon , Usb PnP sound device)

instalerade några drivrutiner jag hittade på steelseries.com/downloads men verkar inte hjälpa.
jag kan heller inte hitta headsetet i Realtech.. dock funkar lurarna väldigt bra i överigt och inget strul med ljud.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hade EXAKT samma problem. Jätteirriterande, men jag ringde BRC som jag beställt ifrån och skickade tillbaka dom. Fick nya och inte haft något problem efter de. Du har kanske fått ett måndagsexemplar som jag fick.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

okej.. jo mycket möjligt att jag får ta mig tid o åka in te stan o fösöka få det bytt då.. tyckte bara det var random att det funkade perfekt i 1-2 minuter o sen bara la av utan anledning.

Permalänk
Medlem

Hade samma proven me mina första siberia 2 men ja fick byta mina.

Permalänk
Proffsmoddare

Jo jag tyckte också de var konstigt att de inte var hela tiden utan efter några minuter.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

har inte haft tid att ta hand om mitt headset problem...
igår åkte jag dock in för att byta.. nissen bakom disken satte då in headsetet i sin burk deras "ljud program" sa att den var ikopplad
då ansåg han att det inte var något fel på det och vägrade byta..

vi provade med ett likadant headset på min dator och det fungerade som det skulle...

har ingen aning om vad som kan vara felet om det nu är så att headsetet funkar som det ska...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewa:

har inte haft tid att ta hand om mitt headset problem...
igår åkte jag dock in för att byta.. nissen bakom disken satte då in headsetet i sin burk deras "ljud program" sa att den var ikopplad
då ansåg han att det inte var något fel på det och vägrade byta..

vi provade med ett likadant headset på min dator och det fungerade som det skulle...

har ingen aning om vad som kan vara felet om det nu är så att headsetet funkar som det ska...

Jäkla tråkigt när sånt här händer.
Kan du inte prova headsetet i en helt annan dator?