Permalänk
Medlem

Har posten ledigt idag?

Någon som vet om posten har ledigt idag? Lördag och Söndag arbetar ju de inte. Jag beställde ett GTX 460 från Komplett igår och den var ganska snabbt skickad, däremot vet jag inte vart grafikkortet ligger just nu pga att kolli som inte fungerar än.

Permalänk
Medlem

posten jobbar inte röda dagar eller så om det är röd dag idag vet jag inte men det är enkelt att kolla upp

Permalänk
Medlem

Posten jobbar inte nyårsafton.

Permalänk

Posten har typ inte arbetat under hela julhelgen, lata jävlar. Mitt paket är fast i Umeå sedan två dagar tillbaka. Att skylla på vädret är rätt fult.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Där ser man. Jag borde ha beställt till hämtbutik istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Posten har typ inte arbetat under hela julhelgen, lata jävlar. Mitt paket är fast i Umeå sedan två dagar tillbaka. Att skylla på vädret är rätt fult.

Dagens i-land problem.

Permalänk
Medlem

De jobbar antagligen inte idag, men för övrigt så är det ingen röd dag idag.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Lol... Beställde ett 700D från DustinHome i lördags, skickades på måndagen, hade det hemma på tisdagen. Så lata är de ju inte direkt.

Permalänk
Medlem

Ett riktigt i-landsproblem men surt att vänta på mitt paket från Dustin. Det blev sorterat i Stockholm vid 17 igår men körs inte ut till hämtstället förrän den 3 januari. Hade varit perfekt att kunna uppgradera burken nu när man ändå är ledig i några dagar.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Posten har jobbat hela veckan utom idag, som är en helgdag, och då jobbar väl ingen utom vissa butiker. Ditt paket är nog inte nödvändigtvis fast i Umeå utan kan lika gärna vara fast på åkeriet där du bor.

Permalänk
Medlem

Beställde högtalare från CDON i söndags har inte ens fått leveransbekräftelse :S Eller har CDON haft ledigt denna veckan?

Permalänk
Medlem

fan tänkte inte alls på att det var röd dag , beställde en sli brygga igår till mina 2 gtx570. då kan man ju inte räkna med att få den förens på måndag

Permalänk
Medlem

posten jobbar väl aldrig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raz84:

fan tänkte inte alls på att det var röd dag , beställde en sli brygga igår till mina 2 gtx570. då kan man ju inte räkna med att få den förens på måndag

är inte röd dag men räknas som lördag typ så posten jobbar inte idag

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

är inte röd dag men räknas som lördag typ så posten jobbar inte idag

ah alright , Man blir lite förvirrad när man har jobbat dygnet runt under julen passar på och önska er alla ett riktigt gott nytt år !

Permalänk
Medlem

Samma visa varje år på SweC

Permalänk
Medlem

En lite gliring till alla er som klagar på att ni inte får något paket idag, hade det skadat att varit lite förutseende och beställt 1-2 dagar tidigare och redan haft paketet?

Det är allmänt känt att nyårsafton/dagen är "mer" röd än vad julafton/dagen är.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis skickade julklappar till varandra samma dag för ca 3 veckor sedan. Hon fick sin present efter 3 dagar, jag fick min efter 2 veckor. Vet inte vad dom gör..

However, Nyårsafton är en röd dag, så dom jobbar nog inte.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd

I andra länder får man post på lördagar i U-Sverige får man inte ens post på dagar som inte är röda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

I andra länder får man post på lördagar i U-Sverige får man inte ens post på dagar som inte är röda.

Mjoo, svenskan posten är en j*vla skam egentligen. Tycker de borde ta sig i kragen lite, innan större aktörer som DHL och USPS får alla kunder, hoppas innerligt att posten försvinner dock. Dålig hantering, ineffektiva. Hänt några gånger att posten ljugit och sagt att de kört ut ens paket fast paketen inte ens lämnat terminalen, eller så har den postbilen inte ens varit i närheten av där man bor under hela sin runda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EgoOo:

Dagens i-land problem.

Snarare, Norrlands-problem

Köpte en förstärkare i mellandagarna och den kom nästa dag vilket är det snabbaste jag vart med om.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem

beställde ett 700D från dustin...29e klockan 18:15 lämnade lastbilen sthml....
enligt posten så kom inte mitt paket fram.

har itne jag mitt paket på måndag lär jag blir ruskigt förbannad

Permalänk
Skrivet av EgoOo:

Dagens i-land problem.

Ja och? Det ska ta 1 dag för ett postpaket, inte 3 dagar som nu. då har man väl rätt att vara aningen besviken.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Varför skriver så många att nyårsafton är en röd dag trots att många i tråden påtalat att det inte är det?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Varför skriver så många att nyårsafton är en röd dag trots att många i tråden påtalat att det inte är det?

Den är inte röd i den bemärkelsen men räknas som en sådan.
Precis som julafton och midsommarafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Mjoo, svenskan posten är en j*vla skam egentligen. Tycker de borde ta sig i kragen lite, innan större aktörer som DHL och USPS får alla kunder, hoppas innerligt att posten försvinner dock. Dålig hantering, ineffektiva. Hänt några gånger att posten ljugit och sagt att de kört ut ens paket fast paketen inte ens lämnat terminalen, eller så har den postbilen inte ens varit i närheten av där man bor under hela sin runda.

DHL och Schenker kommer aldrig att få alla privatkunder.
De klarar aldrig leverera paket dagen efter.
Tar alltid 3-4 dagar.

Permalänk
Avstängd

Har fått många ersättningsprylar av Telenor och BBB genom Schenker och dessa har alltid varit hos mig dagen efter jag pratat med kundtjänst.

DHL levererade ett par skor från Grekland till min dörr i sverige på 48h vilket får anses som godkänt va.

Dock kanske det beror på var i sverige man bor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Har fått många ersättningsprylar av Telenor och BBB genom Schenker och dessa har alltid varit hos mig dagen efter jag pratat med kundtjänst.

DHL levererade ett par skor från Grekland till min dörr i sverige på 48h vilket får anses som godkänt va.

Dock kanske det beror på var i sverige man bor...

Nu menar jag privpak och inte leverns till dörren.

Har skickat mycket via DHL och schenker som går till utlämningsställe,
och det tar uteslutande 3 dagar.
Och då är det inga byhålor utan Sthlm, GBG, Malmö med omnejd.

Enda skälet jag använder dem är priset då posten är 3-4 gånger dyrare.
Det tråkiga är att kunden vill betala så lite som möjligt för frakten, men whinar om det
inte kommer på en dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

DHL och Schenker kommer aldrig att få alla privatkunder.
De klarar aldrig leverera paket dagen efter.
Tar alltid 3-4 dagar.

Bestællde min Hero från Frankrike, hade mobilen dagen efter på mitt vanliga uthæmtningsstælle i Umeå.

Dæremot har Posten aldrig lyckats leverera mina paket i rætt tid (dvs den tid de sjælva sæger att det ska ta).

Personligen hoppas jag på att Posten konkar stenhårt och att andra privata aktører ska ta øver och sætta lite konkurrans på skiten så man får veta vad service egentligen ær. Att ha paket som sitter ganska exakt en vecka hos Posten i Umeå utan att de gør ett skit med det ær inte bra service någonstans.

Men det kan vara jag som haft otur med Posten och paket.
I 5 1/2 år...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Nu menar jag privpak och inte leverns till dörren.

Har skickat mycket via DHL och schenker som går till utlämningsställe,
och det tar uteslutande 3 dagar.
Och då är det inga byhålor utan Sthlm, GBG, Malmö med omnejd.

Enda skälet jag använder dem är priset då posten är 3-4 gånger dyrare.
Det tråkiga är att kunden vill betala så lite som möjligt för frakten, men whinar om det
inte kommer på en dag

Håller fast vid det jag skrev då schenker leveranserna gick till ombud.