Gigabyte G1 Killer gör entré på CES 2011

Permalänk

Alltid trevligt med stavfel.

Citat:

Nya Gigabyte K1 Killer består av tre modeller med temariktiga namn; Assassin, Sniper och Guerilla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag undrar vad tjejerna på bilden tänker. Antagligen att CES verkligen är en mässa för nördar om de blir uppspelta av vad som för dem antagligen ser ut som ett stort kretskort =P

jag tror dom tänker; kan det inte vara slut snart så jag får mina pengar...

Permalänk
Medlem

Sabertooth är snyggare, helt klart.
Men hur kommer det sig att dom använt sig av en äldre sockel än vad som är aktuellt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kommer med dessa till AMD Bulldozer när det kommer ut

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Im in love... ^^

Permalänk
Medlem

Känns som hela det här konceptet grundar sig på att tjäna pengar på folks okunskap.

Socket 1366 i all ära, men när korten riktar in sig för Gamers, som med störst sannolikhet inte hade märkt någon skillnad mellan 1156 och 1366, och sedan när man kan skaffa en SB 1155 som säkerligen levererar mer när de kommer till just detta Gaming för ett billigare pris...

Om det kommit för ca 1 år sen kanske, men att köpa ett sådant moderkort 'idag' med motiveringen att man spelar känns bara korkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pey:

Känns som hela det här konceptet grundar sig på att tjäna pengar på folks okunskap.

Socket 1366 i all ära, men när korten riktar in sig för Gamers, som med störst sannolikhet inte hade märkt någon skillnad mellan 1156 och 1366, och sedan när man kan skaffa en SB 1155 som säkerligen levererar mer när de kommer till just detta Gaming för ett billigare pris...

Om det kommit för ca 1 år sen kanske, men att köpa ett sådant moderkort 'idag' med motiveringen att man spelar känns bara korkat.

Håller med, 1366 för spelande känns väldigt korkat nu när Sandy Bridge är släppt. 1366 kommer nog att leva kvar i ett halvår till, för de som vill ha mer minnesbandbredd och annat (för rendering etc.), men inte för spelande.

Annars tycker jag kortet verkar intressant, jag hoppas att de gör något liknande för AM3+ när det väl släpps. En ordentlig ljudkrets direkt på moderkortet låter väldigt trevligt. En nätverkskontroller som inte är från Realtek är också trevligt, även om jag hellre hade sett något annat än just Bigfoot (men det är väl pga. gamer-temat).

Designen skulle dock kunnat vara snyggare. En Colt-magasin (som dessutom inte har riktigt samma form som riktiga Colt-magasin) som kylfläns...nej tack. När det gäller design så tar jag ROG varje dag i veckan, även om denna kanske hade ännu mer intressanta specifikationer.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

"intressant" design , helt klart annorlunda .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Xwerty:

guerilla kortet är 2cm kortare på bredden Sen sitter det någon krets långt ner till vänster på sniperkortet som jag inte httar på guerilla kortet. Stöd för Nvidia och AMD i samma kanske? Något vild gissning.

EDIT: stavfel

Nej, det är 2MM kortare.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39067:

En G1.Terrorist modell hade vart intressant.

Med snabbknapp för självförstöring - dödar även GPU och CPU som råkade vara i närheten när det small.

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Med snabbknapp för självförstöring - dödar även GPU och CPU som råkade vara i närheten när det small.

Som även spelar upp en ljudfil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Som även spelar upp en ljudfil

HAHA, vad för ljudfil hade du tänkt dig?

Permalänk

What..

the..

f**k.

Töntigaste jag någonsin sett. Skulle inte förvånas om det bundlas med Black Ops eller dylikt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Begreppet P12 existerar uppenbarligen inte i Asien...
Bland det fulaste moderkort jag sett på länge.

Permalänk
Medlem

Ifall töserna på bild 2 & 3 ingår så kan vi börja diskutera priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av poeman:

Det hela känns så töntigt! Tacka vet jag Asus P67 Sabertooth! Snacka om schysst design.

"Tactical Vest" är väl töntigt om något.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Lambi:

HAHA, vad för ljudfil hade du tänkt dig?

Kanske något religiöst som innehåller "Allah" som alla terrorister brukar skrika

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

"Tactical Vest" är väl töntigt om något.

Tactical vest är ju skitsnygg!
Önskar att man kunde köpa den på inet.se eller webhallen.com ..

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

onödigt, varför ska ett moderkort vara snyggt som är instängt i ett chassi..

Något sådant blir det verkligen inte för mig. Men tar gärna en av brudarna där

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Killen med grymt bra koll kommenterar:

Skrivet av Piece of Cake:

men det är inte heller vanligt att intelligenta tjejer med hög utbildning tar sådana jobb heller.

Tjejer som tar modelluppdrag på mässor har säkert lägre IQ än andra. OOoook...

Ont. Skitlöjlig utstyrsel som i mina ögon är oseriös och tar bort ögonen från det viktiga vilket är hårdvaran och inte koreanens gröna handgranat. Säkert bra grejer men vem funderar ens på det när han går fram med de kläderna.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Initiativet tilltalar mig och om en så etablerad tillverkare som Gigabyte väljer både denna sockel och att inkludera Killer NIC liter jag på deras omdöme. Har länge varit nyfiken på både Killer NIC och ett bättre ljudkort, men externa varianter tilltalar mig inte. Samt att formfaktorn skuller varit mATX och/eller mini-ITX. Då snackar vi ett stort intresse från mina köpreflexer.

Designen är kul och visst doftar namnen lite yngre publik, men i all ära handlar det inte enbart om pengar i slutändan?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska tycka som gammal Gigabyte-fantast. Känns kanske lite sent ute och felförpackat.

Permalänk
Medlem

Gigabyte inser ju att det finns olika målgrupper helt enkelt. Det var ju inte länge sedan de lanserade P67A-UD7 som är ett grymt stilrent och snyggt kort.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudwalker:

det stavas ju assassin och inte assasin >.<

Beror på språket. På svenska heter det assasin, men på engelska heter det assassin. Men visst, det är ju engelskt språkbruk gällande dessa produkter, så assassin är den korrekta stavningen.

Jag kan fortfarande inte förstå designen och snubbens utstyrsel...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdSegel:

Nej, det är 2MM kortare.

oj läste fel^^ fixat

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag undrar vad tjejerna på bilden tänker. Antagligen att CES verkligen är en mässa för nördar om de blir uppspelta av vad som för dem antagligen ser ut som ett stort kretskort =P

Vem vet, de kanske är jätte intresserade av datorkomponenter. Kanske inte så stor sannolikhet men det känns ju dumt att döma ut dem endast på grund av kön och utseende

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

nja, nej tack tror jag nog det blir. tycker de mest har slängt in lite saker istället för att göra ett skitgrymmt moderkort som är värd sitt pris.
"+15% med en knapptryckning" - japp där började det lukta bränt om fermi kortet.

det hade varit fränare ifall man hade haft en ratt till cpu:n och en till GPU:n som hade justerat klockfrekvensen. altså en multippel knapp och en knapp till GPU-frekvensen(minnet ej medräknat).

detta hade kunnat bli en bra skämtfilm på youtube, någon har skrivit ett 3 sidor långt arbete i word utan att spara, skall höja volymen men råkar ta multippelknappen istället, skärmen blir blå och det är bara att sörja skriva från start..

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Hur är det med Bigkiller NIC, är det värdelöst för att det ger 0 ökning i prestanda eller är det ratat för att det har en väldigt saftig prissumma (om man köper det stand-alone). Vet att förr i tiden då det började komma inbyggda NIC's på moderkort så ratades de medans de nu är accepterade. Så kanske det fortfarande finns något ett externt gör bättre. Nödvändigtvis inte för spel, men i övrig prestanda. På samma sätt som det var populärt att ha ett 3Com eller Intel förr i tiden.

Nu vet jag inte hur detta Creative står sig, men kan ju ändå vara ett bra lyft om det är inbyggd hörlursförstärkare?

Så beroende på pris (fast lär vara väldigt högt) så kan ju detta vara ett intressant moderkort för 1366 spekulanter, om tidigare frågor faller in rätt.
För när moderkortet väl sitter på plats spelar det ju ingen roll om det ser ut som en regnbåge eller som en sol. Det är ju prestanda och andra behov (antal sata, eventuellt ljudkort och nic) som spelar roll.

Edit: Fast lite snålt med bara 8 st SATA och en nätverksport. Iaf för värsta modellen som lär kosta som 2 bra 1155 CPU'er.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Vad är ett "M2N"?

Ett moderkort till ett AM2 processor (annars så kan du använda Google ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av poeman:

Det hela känns så töntigt! Tacka vet jag Asus P67 Sabertooth! Snacka om schysst design.

Jag kan bara hålla med Men kör inte med plexi, så de vore bortkastade pengar på design i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar