Kan jag ha fått ett par "felaktiga" a-data minnen ?

Permalänk
Medlem

Kan jag ha fått ett par "felaktiga" a-data minnen ?

Till mitt förra build så beställde jag 2x 2x2gb a-data gaming series 1600mhz.

Det krånglade väldigt mycket, men sen så körde jag bara med 2x2gb och det funkade mycket bättre.

och sen till mitt senaste build så har jag använt dom minnerna som jag inte använde.

det har krånglat väldigt likt som det gjorde på min förra rigg.

nu har jag beställt 2x4gb corsair 1600mhz 9-9-9-24 minnen och hoppas att det ska funka.

Är det möjligt att jag kan ha fått ett par dåliga minnen?

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

Du satte latenser och spänning för minnena i bios, så du inte körde på "Auto" ?
Det är inte en gång som problem har uppstått med minnen när man fyllt samtliga platser på moderkortet, men inte sett över inställningarna. På äldre system var det därför vanligt att man fick höja spänningen till nordbryggan, för att minnena skulle fungera smärtfritt.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

jag är inte noob jag har satt rätt inställningar till dom, och mitt förra system var ett 790-xta amd system.

om det inte funkar med corsair minnerna så lämmnar jag in datorn på en datorfirma, eller så skaffar jag en iMac 27" NOT

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]