EVGA förbereder Geforce med dubbel-GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Bara att hoppas på att det får plats i ett define R2, vill inte modda chassit.

Vi får hoppas Sweclockers utsända har med sig ett måttband

Permalänk
Medlem

om det är dubbla 570 så kommer det bli as nice om det inte kostar för mycket då säljs 570't för detta

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Avstängd

Jag ser inte hur de här kortet kan komma att bli intressant för mainstream gamers;
då prislappen med stor sannolikhet kommer att landa runt 4-8k (en vild gissning)?

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk
Medlem

560 skulle ju komma snart (eller?), tror definitivt inte att det är 2x 570's eller 580's som utgör kortet, tror mer på 560. Kan ju visserligen ha fel...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

560 skulle ju komma snart (eller?), tror definitivt inte att det är 2x 570's eller 580's som utgör kortet, tror mer på 560. Kan ju visserligen ha fel...

Håller nog med. Aldrig att det skulle kunna vara 2x 580/70? PCI-E har väl en TDP begränsning på 300?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Gör det nån större skillnad vilka gpu den har? Menar..power throttling fuktionen kommer väll ta hand om strömförbrukningen och styra prestandan till bästa möjliga under förutsättningarna?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det blir ett grymt kort som kan konkurrera men... jag tror det inte.

1 gb ram, om det stämmer, så är det för lite per gpu. I dagens läge vill man ha 2 gb per gpu. Att i år köpa ett nytt grafikkort som inte har det finns inte på kartan.
Sen är nvidias gpu's inte så värst effektiva per watt så jag undrar om de antingen inte kvalificerar sig som ett pci-e kort (max 300 watt ) eller så är det sämre presterande gpu's.

Intressant att en partnertillverkare kommer med en lösning nvidia själva inte kan göra, jag trodde nvidia var bättre än så. Hur som helst, om prestandan är bra, då är det ett lyckat kort, annars är det en flopp och inte konstigt att nvidia valde att inte göra ett sådant kort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, är det ett pci-expresskort, eller har det ett tdp över 300W ?
Min gissning: Det finns en inbyggd throttler som normalt håller det under 300W. Men sen finns den switch som stänger av den funktionen om man vill (och därmed bryta alla garantier såklart).

Permalänk
Medlem

skulle nog tippa på en 5 k

Permalänk
Medlem

Oavsett vad det är, så ser det förbannat snyggt ut

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

varför inte? två 8-pin, minnena på samma plats, dvi-platserna. mycket likt i alla fall.

Edit: Som sagt, minnena stämmer inte. Kanske en revision av det äldre dual kortet.

Varför skulle det inte kunna vara samma bilden på evga kortet var ju antal minnen på baksidan kortet
fast ska bli spännande & se vad det blir blir väl veckan innan AMD släpper sitt dubbelkort

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av M9A2:

Jag ser inte hur de här kortet kan komma att bli intressant för mainstream gamers;
då prislappen med stor sannolikhet kommer att landa runt 4-8k (en vild gissning)?

Mainstreamgamers köper ett 6850 eller ett 460 medflera .
tror inte detta kort vänder sig till mainstream vilket inte AMD s dubbelkort gör heller

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Intressant att en partnertillverkare kommer med en lösning nvidia själva inte kan göra, jag trodde nvidia var bättre än så. Hur som helst, om prestandan är bra, då är det ett lyckat kort, annars är det en flopp och inte konstigt att nvidia valde att inte göra ett sådant kort.

Ett sådant kort, för 5k+ drar aldrig in särskilt mycket pengar, därför kan man tänka sig att partnertillverkare gör det för att få uppmärksamhet eller för att visa att de fokuserar på en viss grupp användare, entusiasterna i EVGAs fall.
(Min teori)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag hoppas det blir ett grymt kort som kan konkurrera men... jag tror det inte.

1 gb ram, om det stämmer, så är det för lite per gpu. I dagens läge vill man ha 2 gb per gpu. Att i år köpa ett nytt grafikkort som inte har det finns inte på kartan.
Sen är nvidias gpu's inte så värst effektiva per watt så jag undrar om de antingen inte kvalificerar sig som ett pci-e kort (max 300 watt ) eller så är det sämre presterande gpu's.

Intressant att en partnertillverkare kommer med en lösning nvidia själva inte kan göra, jag trodde nvidia var bättre än så. Hur som helst, om prestandan är bra, då är det ett lyckat kort, annars är det en flopp och inte konstigt att nvidia valde att inte göra ett sådant kort.

Vad pratar du om ? kolla vilka kort som presterar bäst isdtället för att prata i nattmössan,tycker det sagts att Nvidia bara väntat på att AMD ska komma med sitt dubbelkort innan dom släpper ett själv sas så i september & att dom hade ett klart dessutom ,sen lär det väl vara uppdaterat till GF110 oxå så ska bli spännande

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Musikälskare

m-m-m-monster :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fy fasen vilken kylare, jag förutspår att detta blir ett MONSTER!!!!

Fult kort e de allt, men om jag känner EVGA rätt så talar prestandan för sig själv...

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Monster? Den här typen av kylning är väl inget nytt under solen....

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Monster? Den här typen av kylning är väl inget nytt under solen....

Vem snackar om kylaren?
Det är hela grejen jag snackar om, EVGA är kända för att inrikta sig på entusiaster, o då kommer prestandan på köpet =monster

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ase:

Vad pratar du om ? kolla vilka kort som presterar bäst isdtället för att prata i nattmössan,tycker det sagts att Nvidia bara väntat på att AMD ska komma med sitt dubbelkort innan dom släpper ett själv sas så i september & att dom hade ett klart dessutom ,sen lär det väl vara uppdaterat till GF110 oxå så ska bli spännande

Ja, men 1GB är ändå för lite Får slut på minne vid högre upplösning

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Vem snackar om kylaren?
Det är hela grejen jag snackar om, EVGA är kända för att inrikta sig på entusiaster, o då kommer prestandan på köpet =monster

Du.
Och när kortet kommer ut så lär prestandan vara mycket bra ja. EVGA är även kända för att ha riktat in sig mot entusiaster ja.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du.
Och när kortet kommer ut så lär prestandan vara mycket bra ja. EVGA är även kända för att ha riktat in sig mot entusiaster ja.

Jag snackar inte om kylaren, var inte dryg.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Jag snackar inte om kylaren, var inte dryg.

Var inte meningen att verka dryg. Svarade på din fråga.

back to topic

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Vad pratar du om ? kolla vilka kort som presterar bäst isdtället för att prata i nattmössan,tycker det sagts att Nvidia bara väntat på att AMD ska komma med sitt dubbelkort innan dom släpper ett själv sas så i september & att dom hade ett klart dessutom ,sen lär det väl vara uppdaterat till GF110 oxå så ska bli spännande

Det har jag inte hört något om?

Dessutom så skulle jag vilja se mer hard facts, med tanke på att skulle inte just EVGA gör ett 460x2? Eller?
Och vad hände med den då?

Att nVidida har ett Dual GPU kort klart tvekar jag starkt på...

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Dubbel GPU = Been there done that, never again.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Fy fasen vilken kylare, jag förutspår att detta blir ett MONSTER!!!!

Fult kort e de allt, men om jag känner EVGA rätt så talar prestandan för sig själv...

Tror de är mer låsta till TDP på 300W än värme.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Slutsats: Kan ha minnesmoduler på båda sidor. Kanske en 4gb version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Dubbel GPU = Been there done that, never again.

SANT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Var inte meningen att verka dryg. Svarade på din fråga.

back to topic

Vid närmare koll så inser jag varför du tror att jag snackade om kylaren, jag är lite halv berusad o tänker antagligen inte helt rätt

Ber om ursäkt för förvirringen.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Hjälpsam

Lite Off Topic
Även AMD bör få problem med 300W-gränsen, om de skall göra en grafikkort med dubbla GPU:er.
HD6950 drar 200W och HD6970 250W.
Det skulle inte förvåna mig om 6990 är ett uppskrämt HD6970 alltså ett singel GPU-kort.
edit Alternativet är förstås dubbla Barts.

Tror att detta kort är dubbla GTX560, bör kunna prestera i klassen GTX470 SLI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Tror de är mer låsta till TDP på 300W än värme.

Japp, det lär dom vara, men jag tror nog att det kommer att vara ett högt presterande kort, men TDP sätter garanterat gränsen.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."