Absolut prisvärdaste Sandy bridge datorn för 8k

Permalänk
Medlem

Absolut prisvärdaste Sandy bridge datorn för 8k

För alla som ska köpa nya datorer nu tycker jag att detta är vääldigt bra. Senare kanske man kan uppgradera grafikkort men det räcker långt,

Permalänk
Medlem

Du kan inte överklocka med det där moderkortet. P67 behövs istället för H67.

Tycker det ser bra ut annars. Jag hade nog försökt skaffa ett SLI-moderkort och bättre nätaggregat så att kan du köpa en till 460 sedan, men det blir ju tyvärr mer än 8k.

Permalänk
Medlem

Ja. Jag håller med. Men för 8k prisklassen kan du nog inte pressa in något mer

Permalänk
Medlem

Jag kanske låter som väärsta okunniga nu. Men vf kan man inte överklocka med h67? Och vad äre för skillnad mellan i5 2500k och i5 2500.

Permalänk
Medlem

Jag vet exakt varför de har valt att göra så. Antingen är det väl en teknisk begränsning då H67 kör på integrerade grafiken eller så är det någon marknadsföringstanke eller både och.

Om du ska huvudsakligen ska köra spel så hade du nog fått bättre prestanda för 8k med en billigare processor o moderkort och ett bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem

Du kan inte överklocka i5 2500, K varianten är mer upplåst.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Du kan inte överklocka i5 2500, K varianten är mer upplåst.

??
VAh? han har ju redan tagit 2500k varianten... :S

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Men. Allt det här går väl ihop? Alltså inget som är fel som inte funkar med hårdvaran?

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera ja, men det finns ingen anledning att köpa en K processor till ett H67 moderkort. Om du lägger 100kr till får du ett p67 moderkort som du kommer kunna klocka processorn ganska bra med. Annars kan du helt köpa vanliga 2500 istället.

Permalänk
Moderator
Moderator

Som ovan, H67 + K är ingen het kombination.

No offense, men innan du skapar trådar med detta upplägg och överambitiösa rubriker så kanske du ska forska lite djupare

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hjälpsam

I kort, Sandy Brdige Chipset som ger möjlighet att använda det inbyggda grafikkortet (H67) kan du inte överklocka.

Skillnaden med eller utan K i namnet är att de med K har upplåst multippel uppåt, tidigare endast Extreme processorerna som hade det från Intel samt att AMD's motsvarighet heter Black. I praktiktn lättare att överklocka processorerna ordentligt.

Om du inte skall klocka är K helt meningslöst, om du skall klocka så är H67 helt meningslöst.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Byt moderkortet till det här: http://www.inet.se/artikel/1901998/asrock-p67-pro3 , 100 kr dyrare men problemet löst.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Byt moderkortet till det här: http://www.inet.se/artikel/1901998/asrock-p67-pro3 , 100 kr dyrare men problemet löst.

Är detdära moderkortet SLI kompatibelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felleboy88:

Är detdära moderkortet SLI kompatibelt?

kolla på bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felleboy88:

Är detdära moderkortet SLI kompatibelt?

Nä, är det svårt att se eller? ^^

Permalänk
Medlem

Ok. Men är inte asrock moderkort skit?

Permalänk
Medlem

Ok. Nöjda?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Ok. Men är inte asrock moderkort skit?

Nej.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Kan du inte bara länka istället?

Permalänk
Medlem

Haalå? Är det moderkortet bra då? Alltså MSI

Permalänk

# Det är ju du som har det moderkortet i paketet och rekommenderar det för oss, så borde det inte vara vi som frågar dig det..?
# Du säger att man kan köpa ett till grafikkort senare och köra SLI, men båda moderkort som du har rekommenderat stödjer inte det.
# Även om det skulle gå att köra i SLI så är ett nätagg på 550W i yttersta laget. Satsa på 650W istället.

Om du skall rekommendera paket för andra så kan det vara bra att ha lite kunskap innan man gör det. Så snälla, läs lite i köpråd trådarna innan du börjar rekommendera paket för andra.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem

Haha. Failade lite med rubriken där:) Jag menade det mer som ÄR det bästa SB datorn ;D