Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bildspecial: Asus på CES 2011

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Skulle jag vara en P12?

Det är bara P12or som går efter utseendet på ett moderkort. Det har taiwanesiska moderkortstillverkarna upptäckt sedan länge och använder det till sin fördel och det är ju det de säljer på. Det lockar givetvis många Sweclockare som enbart tycker det är coolt så fort de monterar ett ak47-magasin på sydbryggan.

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt bli ett Asus E35M1-I Deluxe för min del. Mycket kompetent HTPC kort, vill helst slippa stora mATX kort. Atom är för slött och AM3 eller 1156 blir för varmt, så här passar Fusion in väldigt väl.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Det är bara P12or som går efter utseendet på ett moderkort. Det har taiwanesiska moderkortstillverkarna upptäckt sedan länge och använder det till sin fördel och det är ju det de säljer på. Det lockar givetvis många Sweclockare som enbart tycker det är coolt så fort de monterar ett ak47-magasin på sydbryggan.

Så man är P12a för att man tycker ett moderkort är fult/snyggt? Skärp dig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så man är P12a för att man tycker ett moderkort är fult/snyggt? Skärp dig.

Håller med, tycker många här på Sweclockers försöker tvinga än att tycka något annat genom att klaga att man är en "fjortis" när man tycker något annat än en själv. Låter mer som ni som skriver att andra P12or är mer åt den åldern själva.

Jag tycker unik design på ett moderkort är onödigt om det skulle kosta extra, men om det ger någon fördel är det ett plus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul med ny design på moderkorten ävenom det inte var det snyggaste.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Vill tillägga att ROG Thunderbolt är en tillhörande komponent till det kommande ROG Rampage III Black Edition som släpps i slutet av februari (det är en del av den totala produkten och köps ej separat).

Kan du specificera mera?
Är ROG Rampage III Black Edition, socket 1155 eller 1366?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meisam:

Kan du specificera mera?
Är ROG Rampage III Black Edition, socket 1155 eller 1366?

Förmodligen 1366 då Maximus är för 1155/1156?

Asus Maximus IV Extreme är ju till 1155.

Crosshair = AMD
Maximus = 11**
Rampage = 13**

Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen på amd-brädan !
Asus E35M1-I Deluxe ska jag komma ihåg.. verkar landa på 1600:- när det släpps (20 jan)

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Troberg:

Tycker inte moderkortet var så snyggt. Säkert praktiskt ibland men ändå nee. Älskar att se moderkort just på grund av allt det lilla som finns på det. Som jag tyckte någon skrev innan att man skulle gärna vilja se hur det ser ut när det är ihop plockat med andra komponenter också och inte bara "naked".

Kunde väl annars fungerat bra om det hade varit en annan färg som exempelvis svart och typ vit eller blå, röd eller något sånt. Inte bajsbrun och svart.
Hade väl varit lite mer OK då!
Allt annat såg intressant ut förutom hörlurarna.

Plastkåpan är avtagbar, lite maskering och en sprayflaska och du har valfri design på moderkortet ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av TAG9217:

Förmodligen 1366 då Maximus är för 1155/1156?

Asus Maximus IV Extreme är ju till 1155.

Crosshair = AMD
Maximus = 11**
Rampage = 13**

Helt korrekt

Maximus = Intel Mainstream/Performance
Rampage = Intel High-End

Om det kommer ett 1155 i det nya segmentet (high-end pure gaming) inom ROG-moderkort så heter det Maximus IV Black Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Helt korrekt

Maximus = Intel Mainstream/Performance
Rampage = Intel High-End

Om det kommer ett 1155 i det nya segmentet (high-end pure gaming) inom ROG-moderkort så heter det Maximus IV Black Edition.

Om det kommer?
Ärligt, kommer det komma Maximus IV Black Edition? När?

http://www.nordichardware.se/nyheter/76-moderkort/42055-asus-...

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

Nya sabertoothen var skitsnygg i min mening

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Hur funkar det med vattenkylning på Sabertoothen? Kommer det funka bra då?

Permalänk
Medlem

Nästa steg nu måste ju vara att gjuta in korten i PU, men det skulle ju kosta desto mer...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det ser tufft eller dumt ut, eller både och, men jag skulle nog inte betala extra för det.

Permalänk
Medlem

Tycker korten Sabertooth-serien ser riktigt grymma ut! Vill ha sånt till Bulldozer också, snälla ASUS? Zacate (eller nån annan i Fusionfamiljen) i någon form ser ut att bli riktigt trevlig som HTPC, väntar på lite tester.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10