Permalänk
Medlem

Asus G73SW-91058V bilder.

Har den hemma nu. Tackar min syster som tog bilderna.

Förpackningen ink. 3D glasögon.

Grejerna som kom med datorn.

Skärmen med plastskydd.

Specs.

Storlek.

Derp.

FHD 120Hz

Kom med en massa skräpmjukvara som jag suttit och avinstallerat. Stör mig på sånt då jag ofta är osäker på precis vad som är nödvändigt, men tog bort typ allt från Oberon Software.

Nån som kan rekommendera en bra SSD att slänga in i den?

Permalänk
Medlem

Grymt avis, vill också ha.....
Ser fram emot en rejäl recension av den snart.

Trevlig helg alla

Permalänk
Medlem

Trevligt. Jag valde bort den pga grafikkortet, men vem vet vad som händer efter sommaren?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Provat 3D glasögonen. Ser faktist jävligt snyggt ut med ca 20% djup.

Permalänk
Medlem

Du får höra av dig när du har testat att spela i 3D

Permalänk
Skrivet av Rimmer_7:

Provat 3D glasögonen. Ser faktist jävligt snyggt ut med ca 20% djup.

Har din en DVD-brännare/läsare eller en Blu-ray combo?

Enligt specen från både Komplett och InWarehouse har den en DVD-brännare/läsare.

Modellen som finns i USA har Blu-ray combo och man får med ryggsäck och gaming-mus.

Modellen är döpt till ASUS G73SW-A1 och har exakt samma spec som G73SW-91058V, förutom de de saker jag nämnde på USA modellen. Men den har inte FHD 120Hz 3D.

Det är riktigt snålt att inte få med samma setup, som den.

Dessutom höjde ju Komplett ganska raskt priset med 1.000 kr, från 16.995 till 17.955. Då tycker man att om man inte har samma setup, så kan den kosta 16.995 kr istället.

Dock kunde jag inte motstå att beställa en idag.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Det är dvd-brännare/läsare på den. blev lite bevsiken när ja märkte det också.
missade det helt.

Fått igång 3D och provat att spela lite med det, och det är helt klart en ny upplevelse!

satt och slö surfade en stund igår och helt otroligt nog blåste det kallt från den!
inte kört nått prestanda test än men aldrig fått den att bli mer än jummen.
och brorsan media laptop låter mer i idle and g73:an i load.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Modellen är döpt till ASUS G73SW-A1 och har exakt samma spec som G73SW-91058V, förutom de de saker jag nämnde på USA modellen. Men den har inte FHD 120Hz 3D.

I USA heter 3D modellen G73SW-3DE. A1 är den med 60hz skärm.

Har inte hittat nån gaming laptop jag varit interesserad i (MSI/ASUS) med Blu-Ray i Sverige för under 20 000, även när varenda USA version av de laptopparna kommer med en och för typ halva priset. Svenska affärer verkar ha nåt emot Blu-Ray.