Permalänk
Medlem

Antec Dark Fleet DF-30

Min tjejkompis var sugen på att skaffa sig en ny dator som inte var allt för dyr samt att den ska klara av några simpla spel som MW2.
Chassit var hennes eget val, då hon tyckte att de såg bra ut. Personligen så tycker jag inte riktigt om chassit, med prislappen på ungefär 1200 så erbjuds inte mycket. Mycket "budget" grejer som, dåligt stöd för kabeldragning och billiga pci plåtar. 2.5"/SSD hotswapen var heller inte någon höjdare då man kan sno hårddisken hur lätt som helst samt störande plast saker framför 5.25" platserna.
Ett stort plus är att nästan alla fläktar hänger med och är ställbara.

Specs:
Antec Dark Fleet DF-30
AMD Athlon x3 445
Corsair VX 550W
EVGA GTS 450 1GB
WD 500GB
Kingston value 2GB ddr3 1333mhz
Gigabyte GA-880GM-D2H

Tiillbehör:
Razer Deathadder respawn
Razer Arctosa
BenQ G2420HD

Antec Dark Fleet DF-30

Permalänk
Medlem

Ser lite löjligt ut med ett sådant litet moderkort i ett så stort chassi

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Ser lite löjligt ut med ett sådant litet moderkort i ett så stort chassi

Jo de gör de, men hon fastnade för chassit, så fick snåla på moderkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerInc:

Jo de gör de, men hon fastnade för chassit, så fick snåla på moderkortet

Kvinnofolk, alltid haft problem med att se det viktiga.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Min första tanke var också att det såg lite lustig ut med mATX kort i ett ATX chassi, tanken efter var "vänta lite, så kör ju jag med just nu".

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Jobbigt när man inte kan dra kablar bakom moderkortsplåten.
Ganska bra galleri, skulle kunna haft lite ljusare bilder

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Jobbigt när man inte kan dra kablar bakom moderkortsplåten.
Ganska bra galleri, skulle kunna haft lite ljusare bilder

Ska försöka att fixa de till nästa galleri då. Tack för kommentaren

Permalänk

Jag själv gillar inte Antec för att det är så dåliga kabeldragnings möjligheter då jag vill kunna dra dem bakom moderkorts plåten och det funkar inte på de flesta antec :/
För ett chassit i den pris klassen så tycker jag att det är ett krav på ett chassi

Fint bygge ändå och snyggt chassi i övrigt

Testat låsa upp processorn??

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Jag själv gillar inte Antec för att det är så dåliga kabeldragnings möjligheter då jag vill kunna dra dem bakom moderkorts plåten och det funkar inte på de flesta antec :/
För ett chassit i den pris klassen så tycker jag att det är ett krav på ett chassi

Fint bygge ändå och snyggt chassi i övrigt

Testat låsa upp processorn??

Helt rätt, för 1200kr så är kabeldragnings möjligheter ett måste! Har tyvärr inte testat att låsa upp den då den redan har hämtats :/ Men hon lär ju vara med på något LAN i framtiden så kan prova då

Skrivet av Gulbanan:

cool tjej;D

Om hon är!:D

Permalänk

har intresserat mig för detta chassi och har tänkt köpa det men nu till varningens flagg. Varför gör man ett chassi med sidofönster utan att ha bra möjligheter för snygg kabeldragning? I mina ögon snyggt på utsidan tills allt trassel syns i fönstret.

Lite mycket bilder på bara fläktarna:p men men overall ganska skapligt, gillar din galleribild passar perfekt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

har intresserat mig för detta chassi och har tänkt köpa det men nu till varningens flagg. Varför gör man ett chassi med sidofönster utan att ha bra möjligheter för snygg kabeldragning? I mina ögon snyggt på utsidan tills allt trassel syns i fönstret.

Lite mycket bilder på bara fläktarna:p men men overall ganska skapligt, gillar din galleribild passar perfekt:)

Roligt att höra ska göra ett galleri på min dator snart så kan vara bra att veta vad man gör mindre bra innan

Permalänk

Du kan skaffa bättre kamera!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangst3r:

Du kan skaffa bättre kamera!

Utveckla din kommentar mer? jag använder mig utav en nikon d3000 så felet ligger nog inte i kameran!

Permalänk
Skrivet av RazerInc:

Utveckla din kommentar mer? jag använder mig utav en nikon d3000 så felet ligger nog inte i kameran!

Ok tyckte många av bilderna var så mörka att det inte gick att se vad det var men kan vara nån inställning eller dålig vinkel.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk

Vilka är många? jag ser galant på varje bild och tycker han har fått till bilderna bra med fokus på vissa saker.

Ett besök hos en optiker kanske skulle hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangst3r:

Ok tyckte många av bilderna var så mörka att det inte gick att se vad det var men kan vara nån inställning eller dålig vinkel.

kan hålla med om att första bilden är mörk, men de andra :S?

Permalänk
Medlem

varför låser du upp den fjärde kärnan??? så att processorn blir en athlon x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

varför låser du upp den fjärde kärnan??? så att processorn blir en athlon x4

antar att du menade varför jag inte låser upp den... enkelt svar, det är inte min dator. Ville inte att kunden skulle få problem om systemet blev ostabilt och jag hade inte tid att testa själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerInc:

antar att du menade varför jag inte låser upp den... enkelt svar, det är inte min dator. Ville inte att kunden skulle få problem om systemet blev ostabilt och jag hade inte tid att testa själv

=D

Permalänk
Medlem

Nice dator faktist ja har kollat på de snäppet dyrare High end chassit som har 3 fläktar i fram ^^, men de va inte fult detta heller

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

har intresserat mig för detta chassi och har tänkt köpa det men nu till varningens flagg. Varför gör man ett chassi med sidofönster utan att ha bra möjligheter för snygg kabeldragning? I mina ögon snyggt på utsidan tills allt trassel syns i fönstret.

Lite mycket bilder på bara fläktarna:p men men overall ganska skapligt, gillar din galleribild passar perfekt:)

Jag köpte just ett df-30 och mitt har i alla fall utrymme att dra kablarna bakom moderkortsplåten. Jag kanske har fått en nyare modell eller nåt

*redigerat*
Jag kollade på bilderna på komplett. Ja, jag har fått en annan version. Det jag märkte på de 5s jag tittade var större hål för att byta processorkylare och kabeldragningshål bakom moderkortet

Hurra!