Måste spelen vara installerade på C:\?

Permalänk

Måste spelen vara installerade på C:\?

Jag har laddat ned en patch till MoH:Airbourne och jag kan inte installera det pga att jag inte har det installerat under C:\, då det kommer upp en ruta på skärmen om att spelet inte är installerat.

Det är så att jag köpte en SSD för ett tag sedan och har inte formaterat min andra hårddisk än, så Windows och alla installerade spel ligger alltså kvar på den gamla. Det är inga problem att spela något att spelen jag installerat på den gamla, men att uppdatera går alltså inte.
Har det att göra med att spelen då inte finns registrerade i Windows register (alltså den versionen av Windows jag har på min C:\)?

Finns det något sätt att åtgärda detta problem?
Ja, en ominstallation till C:, men finns några fler?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är en ominstallation av spelet som gäller... Men du behöver däremot inte placera spelet under C: om du nu inte vill.
Jag är inte 1337-h4xx0r men antar att det är precis som du sa, att det är registret det fallerar på. Sen vet jag inte om det går att återgärda på något annat vis.

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk

Troligen ett registerproblem. Ominstallera spelet ska de se att det hjälper.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har omistallerat Windows så finns inte dina spel på den andra hårddisken inne i registret så det beror inte på att spelet inte ligger på C

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Troligen ett registerproblem. Ominstallera spelet ska de se att det hjälper.

+1

Visa signatur

sureee ~ #Ghost-Pictures.de

Permalänk
Medlem

Sök på spelet i registret och ändra någon nyckel i still med InstallPath så kan det nog också lösa sig. Det har jag gjort massvis med gånger till Warcraft 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Sök på spelet i registret och ändra någon nyckel i still med InstallPath så kan det nog också lösa sig. Det har jag gjort massvis med gånger till Warcraft 3.

Han har instalerat om windows, men inte instalerat om spelen. Så deras Installpath kommer inte kunna hittas i registret förrens han gjort en ominsallation av spelen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Han har instalerat om windows, men inte instalerat om spelen. Så deras Installpath kommer inte kunna hittas i registret förrens han gjort en ominsallation av spelen.

om du inte går in i registret och ändrar det.

Det är det man gör med en installpath.reg - fil. Den ändrar registret(alt. lägger till) adressen till spelets installationsplats.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Han har instalerat om windows, men inte instalerat om spelen. Så deras Installpath kommer inte kunna hittas i registret förrens han gjort en ominsallation av spelen.

Eller så modifierar man registret själv och lär sig något nyttigt samtidigt (:

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

om du inte går in i registret och ändrar det.

Det är det man gör med en installpath.reg - fil. Den ändrar registret(alt. lägger till) adressen till spelets installationsplats.

Kör reg filen som Nisse säger, ligger där du installerat spelet oftast

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny Calibanio:

Eller så modifierar man registret själv och lär sig något nyttigt samtidigt (:

Antingen lär sig något nyttigt eller förstör allting?
men ja jo, det är faktiskt lika bra att lära sig grunden om man ska vara sån

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaralexiusson:

Jag har laddat ned en patch till MoH:Airbourne och jag kan inte installera det pga att jag inte har det installerat under C:\, då det kommer upp en ruta på skärmen om att spelet inte är installerat.

Det är så att jag köpte en SSD för ett tag sedan och har inte formaterat min andra hårddisk än, så Windows och alla installerade spel ligger alltså kvar på den gamla. Det är inga problem att spela något att spelen jag installerat på den gamla, men att uppdatera går alltså inte.
Har det att göra med att spelen då inte finns registrerade i Windows register (alltså den versionen av Windows jag har på min C:\)?

Finns det något sätt att åtgärda detta problem?
Ja, en ominstallation till C:, men finns några fler?

Ibland måste vissa patchar installeras i rätt ordning typ: patch 1.0 å sedan patch 1.1, patch 1.2 osv, har för mig att man fick göra så på Company of heroes. Finns ju flera patchar till Airborne.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hjälpsam

Det här verkar vara ett sätt att automatiskt få installationen på en annan plats.
http://www.windowsreference.com/windows-server-2008/how-to-ch...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Tack för alla svar!
Jag gjorde som NisseG91 skrev och det fungerade galant.
Det var precis detta jag letat efter, tack för detta

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220