Tagit sönder strömsladd och måste köpa ny

Permalänk

Tagit sönder strömsladd och måste köpa ny

Hej!
Igår råkade jag snubbla på strömsladden till min flickväns dator så att det blev något glappt med den där dosan på mitten av sladden. Nu när jag sitter och ska få tag på en ny så blir jag helt förskräckt av hur dyra de är och att de dessutom måste passa just hennes dator, det verkar mycket svårt och dyrt.
Men hur är det med de billigare adaptrarna som påstår sig fungera till så gott som alla bärbara datorer? Skulle till exempel den här fungera?

Hennes sladd:

Permalänk

Tycker det ser ut som om du skulle kunna skruva isär denna dosa

Jag ser ett par skruvar på bilden. Prova att skruva isär den och kika på vad som glappar. Möjligt det går att löda ihop igen. Antar det är laddaren du visar här.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av braxilicious:

Hej!
Igår råkade jag snubbla på strömsladden till min flickväns dator så att det blev något glappt med den där dosan på mitten av sladden. Nu när jag sitter och ska få tag på en ny så blir jag helt förskräckt av hur dyra de är och att de dessutom måste passa just hennes dator, det verkar mycket svårt och dyrt.
Men hur är det med de billigare adaptrarna som påstår sig fungera till så gott som alla bärbara datorer? Skulle till exempel den här fungera?

Hennes sladd:
http://img291.imageshack.us/img291/267/img0501s.th.jpg

Den kommer fungera, bara adaptern passar i maskinen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av drivrutiner.net:

Jag ser ett par skruvar på bilden. Prova att skruva isär den och kika på vad som glappar. Möjligt det går att löda ihop igen. Antar det är laddaren du visar här.

Det är tyvärr en bra bit över min förmåga, men tack.

Skrivet av SirMacke:

Den kommer fungera, bara adaptern passar i maskinen.

Pärlan! Det följer ju med massor av kontakter så jag håller tummarna för att någon av dem går in, tack!

Permalänk
Medlem

edit såg de var ju till bilen asg felpost

eduit igen : denna kanske funka om du ej budar hem nåt http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=142620418

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Var j*kligt noga med hur batteriproppen trycks på kabeln så du inte matar datorn i backriktningen. (-(+)-)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA