Permalänk

funkar dessa delar?

hej en kompis tipsa om denna sida och sa att ni kunde hjälpa,

vet ej om denna tråd ska vara i denna ''sektion'' jag tänkte köpa en ny dator men vet ej om delarna går ihop

Moderkort: ASUS M4A89GTD PRO/USB3
Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower
Nätagg: Chieftec Super Series 750W PSU
Dvd: Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C
Gpu: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 x2 crossfire
Cpu: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Ram: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
Hdd: Western Digital Caviar® Green™ 1TB
Skärm: BenQ 24" LCD G2420HD

tänkte om allt går ihop så måste jag ha en längre crossfire brygga än vanligt och i sånna fall vart köper jag det?

Permalänk
Medlem

Ett lite orelevant inlägg om du redan är 100% säker på vilka delar du vill ha men jag skulle ha bytt ut processorn mot en kraftigare och mer prisvärd prolle för att jämna ut skillnaden i gpustyrka. Ta en titt på tex i5-2300.. Inte många hundringar som skiljer.

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk

moderkortet ska ju dock kunna boosta gpu och cpu eller något sånt ^^ men jag tänkte om nätagget är tillräkligt starkt och längden mellan grafik korten måste ha en längre crossfire brygga, jag har ingen koll alls på datorer men jag hitta en 100mm brygga http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=586924 går dom att böja ifall att det blir för långt eller är dom hårda plast grejjer? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av domestic94:

hej en kompis tipsa om denna sida och sa att ni kunde hjälpa,

vet ej om denna tråd ska vara i denna ''sektion'' jag tänkte köpa en ny dator men vet ej om delarna går ihop

Moderkort: ASUS M4A89GTD PRO/USB3
Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower
Nätagg: Chieftec Super Series 750W PSU
Dvd: Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C
Gpu: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 x2 crossfire
Cpu: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Ram: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
Hdd: Western Digital Caviar® Green™ 1TB
Skärm: BenQ 24" LCD G2420HD

tänkte om allt går ihop så måste jag ha en längre crossfire brygga än vanligt och i sånna fall vart köper jag det?

Säg en budget så fixar jag ett system som får dig att gå och låsa toalett dörren efter dig och knäppa upp gylfen!, och nej du ska inte bajsa eller kissa!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/156126/xxxxx

kikade lite på vilka saker du skulle ha och jag såg iaf en budget på 10-14k så här har du... om du vill lägga ut mer så köp isf en ssd och byt nätagg till CX modellen eller HX för modulärt och kvalite!

Lycka till!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av domestic94:

moderkortet ska ju dock kunna boosta gpu och cpu eller något sånt ^^ men jag tänkte om nätagget är tillräkligt starkt och längden mellan grafik korten måste ha en längre crossfire brygga, jag har ingen koll alls på datorer men jag hitta en 100mm brygga http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=586924 går dom att böja ifall att det blir för långt eller är dom hårda plast grejjer? ^^

crossfire bryggor går att böja utan problem (överdriv dock inte och försök få han till ett V eller nått xD) har allafall inte sätt nå hårda crossfire bryggor nå gång xD ser ut som den jag kör med så.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

synthiax - jag har en budget på 15k och jag tänkte att dessa delar skulle gå att spela dirt 2, grid, dead space 2, crysis, just cause 2 och liknande typ på högsta :3

elghinnarisa - tror du att moderkortet går med dom bryggorna som kommer med grafik korten?

Permalänk

tänkte inte göra bryggan till ett V tänkte satsa på ett I xD nemen dom är inte sten hårda och knäcks?

Permalänk
Skrivet av synthiax:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/156126/xxxxx

kikade lite på vilka saker du skulle ha och jag såg iaf en budget på 10-14k så här har du... om du vill lägga ut mer så köp isf en ssd och byt nätagg till CX modellen eller HX för modulärt och kvalite!

Lycka till!

btw titta på datorn och jag tänkte det moderkortet jag valde kunde man ju boosta grafik korten 40% ? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av domestic94:

btw titta på datorn och jag tänkte det moderkortet jag valde kunde man ju boosta grafik korten 40% ? :S

Du kommer inte behöva nå 40% extra om det nu fungerar låter lite underligt

Okej en fråga, en SSD är det absolut bästa du kan köpa, frågan är om du kan tänka dig 16000kr? då får du en i7 2600k samt 750w HX "modulärt" corsair´s agg och en ssd! för 1000kr som du kan lägga spel och OS på!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/157177/awdawd

Annars om det är 15000 som gäller välj bort SSD så har du ett fint system!

updatering!
Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk

altså det var tänkt max 17000 med skärm så jag tänkte köpa 24'' benq led där ochså :3 finns det inte en billig ssd där bara OS:ett går in?