destruction derby 2 funkar inte pga hardware acceleration

Permalänk
Medlem

destruction derby 2 funkar inte pga hardware acceleration

som titeln har windows 7 ultimate 32 bit och jag undrar om det finns något program som tillåter mig att stänga av maskinvaru acceleration på grafikkortet (vill nämligen spela lite äldre spel och dem funkar inte i kompabilitets läge utan man måste stänga av det)
testade ett av spelen i windows xp på en dator i min skola och det funkade fint när jag stängde av det där

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Sånt beror oftast på att Windows 7 inte stödjer de äldre speler så som Windows XP gör.
Skulle köra flera av mina äldre spel på min dator men inte ett enda funkade.... så håller nu på att bygga en retro dator att ha windows 98 på för å spela de där spelen

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

aja synd hadde gärna velat spela det hemma istället för att sitta på skolan (tror jag får de flesta lärarna att vrida huvet när dem hör ROADKILL och Haha your radiators broken!!)

kanske köper en netbook och extern hårddisk på 320 gb när jag sålt moppen i sommar för att ha gamla spel på eller kanske ska önska mig en till sommaren ^^ vore ju ganska kul och ha brevid sängen och ha en typ usb kontroll typ ps2dosa och carmageddon och en massa andra gamla spel)

vi har en bärbar gammal dator utan os (kanske ska fixa windows XP på den men då har jag ingen plats på mitt sängbord och då behöver jag en xpskiva också hmmm.....)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

ja valde å bygga en dator av lite äldre grejer å installera windows 98 istället
Kolla tråden där ja frågar efter hjälp till att överklocka Celeron processorn Ifall du får några bra idéer av de

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk

Tankar du ner Directx SDK så kan du gå in på kontrollpanelen där och bocka av hardware acceleration. (under DirectDraw tabben). Så gjorde jag när jag ville lira Arcanum och Planescape torment på Win 7 utan problem.

Permalänk
Medlem

ett problem bara jag sitter på mobilt bredband å jag kan inte tanka ner

(kanske går till farmor imorrn då för dem har optiskt och laddar ner ca 6mb i sekunden )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Tankar du ner Directx SDK så kan du gå in på kontrollpanelen där och bocka av hardware acceleration. (under DirectDraw tabben). Så gjorde jag när jag ville lira Arcanum och Planescape torment på Win 7 utan problem.

laddar ner direct x sdk june 2010 via skoldator (4.5 mb/s) var det i nedladdnings hastighet O_O (sparar på min mp3 som jag sen för över till min dator hemma ^^)

ska nog fixa extern hårddisk så jag kan tanka hem lite andra saker ^^

funkar inte på grund av et felmeddelande som säger
this setup executable has not been packed with files and settings please use the packer tool to build this executable

felkod S1091

VA ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb