Permalänk
Medlem

Dead Space 2 problem..

Installerade Dead Space 2 idag och försöker spela men fps ligger mellan 10-30 trotts absolut lägsta grafikinställningarna.. Något jag glömmer eller är det något annat sätt du kan ställa in något som får det att flyta?

Permalänk
Medlem

Har du testat spelet med crossfire inaktiverat? Det är väl det enda jag kan komma på i skrivande stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Installerade Dead Space 2 idag och försöker spela men fps ligger mellan 10-30 trotts absolut lägsta grafikinställningarna.. Något jag glömmer eller är det något annat sätt du kan ställa in något som får det att flyta?

Borde ju inte kunna få det spelet att lagga med din rigg även på allt max? Jag körde det absolut högsta (dock stängde jag av Blur, Motion Blur och Bloom av personliga skäl, avskyr det!)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Tycker också att det inte borde vara några problem. Det finns ingen PhysX-grejj i spelet som drar ner mina fps?

Permalänk
Medlem

testade utan CF och blev ännu värre.. Fattar inte detta asså :/
sen så är det en piratversion av spelet som jag tankade mest för att se om det var värt att köpa men ska det va såhär så blir det inget köp. jag kör MOH, BC2 och COD BO på högsta men detta spelet vill sig inte riktigt..

Permalänk
Medlem

Kör du vsync på i spelet? isåfall blir din fps låst till 30 bara. Du ska stänga av den isf och köra vsync genom ditt grafikkort istället.

Permalänk
Medlem

jag hade runt 400 fps med min rigg i det spelet utan vsync aktiverat
Hade förvisso min gamla skärm eftersom att min nyare är trasig. 1680 X 1050

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

jag hade runt 400 fps med min rigg i det spelet utan vsync aktiverat
Hade förvisso min gamla skärm eftersom att min nyare är trasig. 1680 X 1050

Du hade. Du får spelet att låta så gammalt =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kör du vsync på i spelet? isåfall blir din fps låst till 30 bara. Du ska stänga av den isf och köra vsync genom ditt grafikkort istället.

Done and done.. ger ingen skillnad faktist. fps ligger där den ligger..
kan det va p.g.a. min 42" lcd som jag har som monitor?

Permalänk
Medlem

nja knappast.. har aldrig hört talas om att lcd ska sänka fpsen så direkt.. nåt knas me dina drivrutiner eller nåt för krävande är inte spelet för fem öre..

Permalänk
Medlem

de va konstigt,, får själv mellan 120-200FPS med allt maxat @ 5760x1080.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Eller så beror det på att du har en ful-version av spelet...

Permalänk
Skrivet av Scetchy:

Installerade Dead Space 2 idag och försöker spela men fps ligger mellan 10-30 trotts absolut lägsta grafikinställningarna.. Något jag glömmer eller är det något annat sätt du kan ställa in något som får det att flyta?

Jag lirade det nyss på ett 5850 och de flöt på 60+ konstant iaf. Mätte inte fpsen men det var 100% laggfritt. Sökt på det på google ännu? "Dead Space 2 6950 Crossfire Problems"

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Var god läs §7 i forumreglerna.