Permalänk
Medlem

Snäppet bätter än 212+?

Hej, Sitter på en 2500k. Stockkylaren är antingen fel monterad eller måndags-ex. Men jag ska endå ha en ny kylare för jag ska överklocka. tänkte mig cooler master 212+ som ligger runt 250kr.

Hört mycket positivt om den. Men undrar fall ni kan rekomendera någon annan processorkylare mellan 200-350kr som är snäppet bättre än 212+?
Annars kör jag på 212+ fall det funkar att klocka 4,3- 4,8ghz i normala temps?
Ljudnivån bryr mig inte extremt mycket om. Men inte för högt. Helst inte för stor heller.
Har ett f3 men 2st orginalfläktar ett insug ett utsug.

Tack på förhand!

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Det är 212+ som gäller i den prisklassen, finns inte mycket att fundera på. Dock har jag ingen aning om hur mycket man kan överklocka.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Okej, Ingen som har erfarenhet? Någon som har en 2500k och en 212+ som kan dela med sig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan bli lite varmt om du ska klocka till 4,8 men det borde vara tillräckligt bra kylning ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Jag tror att det kan bli lite varmt om du ska klocka till 4,8 men det borde vara tillräckligt bra kylning ^^

Okej, men kan ju köra på 4-4,5 bara jag får stabilt. Men måste jag köpa till mer fläktar eller räcker orginalfläken? isf vilken storlet ska det vara på fläktarna 120mm?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringolas:

Okej, men kan ju köra på 4-4,5 bara jag får stabilt. Men måste jag köpa till mer fläktar eller räcker orginalfläken? isf vilken storlet ska det vara på fläktarna 120mm?

Den som medföljer räcker skulle jag tro. Det är 120mm fläkt som medföljer kylaren.

Permalänk
Medlem

den som sitter på låter som skit sätt på en till för bättre prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringolas:

De är 120mm fläktar som följer med, dom borde räcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zvone:

den som sitter på låter som skit sätt på en till för bättre prestanda

Okej, men det följer bara med 1? Då kan jag köpa till en extra (något tips) så kör jag med 2st?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringolas:

Okej, men det följer bara med 1? Då kan jag köpa till en extra (något tips) så kör jag med 2st?

Den som följer med är ganska bra faktiskt

Höll min Phenom II X4 (Som dessutom har ett TDP på 125W, mot din som har 95W (?) under 50 efter 3 timmar med OCCT Linpack. (Vid 3,9 Ghz @ 1,343 i Vcore) Satt i ett Antec 300 med 2 120 mm insug + 1 120 bak + 140 top.

Kör just nu min 212+ (Haft 3 st, så pass bra tycker jag personligen dem är) med datorn i sign. Den ligger på stock klock och kommer adldig över 45 i load, med 2 st ~800 rpm FD i PnP.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Just nu använder jag en Zalman fläkt från CNPS7000c-cu som jag har moddat på ngt sätt nah gillar artics fläktar har två st ARCTIC F12 Pro som jag kör i full speed låter knappt ngt men flyttar mkt luft fast du kan nog inte sätta på dom för dom har inga hål som det krävs för att sätt på kylare men finns samma modell fast annan variant som inte är pro versionen http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2897752;c:36231 (om du väljer att köpa dom köp från en annan affär då det kan vara strul med frakt och lång tid )

Permalänk

Själv har jag en 212 tillsammans med en 2600k på 4.4ghz. Har standar fläkt som pull och en sythe 1200rpm som push (1400 och 1800 fanns ej i lager då) och ligger på 75C under prime 95.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

75C för 4.4 GHz tycker jag låter extremt högt. Jag kör på samma frekvens och har samma kylare men med bara en fläkt, och processorn maxar runt 60C.