Kan inte få fullskärm i cs?

Permalänk

Kan inte få fullskärm i cs?

Tja
som titeln säger så kan jag inte få cs att använda hela skärmen, den klipper liksom av i sidorna.
Använder windows 7

Permalänk
Medlem

Jag kan få både CS 1.6 och CS:S i 1920x1080 utan problem. Fast då kör jag windowed mode i 1.6.
Annars får jag inte det heller att funka. Du måste ju dessutom välja "widescreen" och inte 4:3 som det är inställt från början.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av diffenstiffen:

Tja
som titeln säger så kan jag inte få cs att använda hela skärmen, den klipper liksom av i sidorna.
Använder windows 7

Vilket grafikkort har du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem

testat settings, video, aspect ratio...?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av diffenstiffen:

Kör med senaste drivrutinen. Öppna kontroll panelen och leta upp nåt med scaling. Där väljer du "Use Nvidia scaling". Sedan startar du CS och skriver önskad upplösning och väljer 4:3 format. Kör ej i "Window mode"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

jag har samma problem som trådskaparen. Samma grafikkort, senaste drivrutinerna och får svarta kanter i sidorna på 800x600 i Counter-strike.
I windows kör jag 1980x1080 upplösning. Har windows 7 64bit med BenQ skärm 21,5 tums skärm. Har försökt ta bort auto-scaling i Nvidias Kontroll panel men det enda som finns är ändring av storlek och position. Är det någon som vet hur man ska lösa så att jag kan spela i 800x600 i upplösning utan att få svarta kanter i sidorna.

Mvh;

David

Permalänk
Medlem

har samma problem me.
nvidia har tagit bort den inställningen i kontrollpanel som man kunde ändra på..
ingen som har nån annan aning hur man ska få bort dem svarta kanterana?

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Hedersmedlem

Kan bero lite på om man kör dvi-d eller vga anslutning. Jag testade på en skärm med den gamla vga anslutningen och då försvann scaling funktionen i Nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

-freq 75 i launch option eller -freq 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av diffenstiffen:

Tja
som titeln säger så kan jag inte få cs att använda hela skärmen, den klipper liksom av i sidorna.
Använder windows 7

Testa att trycka in Alt + Enter

Permalänk
Medlem

Har du en widescreen skärm så ska du ha svarta kanter på sidan om du kör i 800x600 upplösning exempelvis, i Counter-Strike under Video-options ställer du ju in "normal" upplösning eller "widescreen" om din skärm klarar det.

Kör på den upplösning som skärmtillverkaren rekommenderar för just din skärm så visar den bäst bild i Counter-strike också, det är ju onödigt att sitta och mala på 800x600 med så stor skärm.