Permalänk
Medlem

Crysis 2 LÄCKT! (PC)

Det verkar som att en Betaverson av Crysis 2 har läckt ut och nu går att ladda ner för den omoraliske.
Detta måste minst sagt vara en kris för tyskarna. 49 dagar för tidigt.
Man kan se filmer från spelet på youtube om man söker "Crysis 2" och sorterar efter uppläggningsdatum.
EA verkar dock redan börjat blockera en del av dem.

Diskutera!

Obs! Inga diskussioner om fildelning i denna tråd! All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjudet enligt forumets regler! Alltså endast en diskussion med högt tak om hur detta kan påverka branchen, tyskarna o.s.v.
Detta är en stor nyhet som är värd att diskutera, sådana här saker kan i min mening påverka framtiden något otroligt, kommer vi ens se crysis 3 till PC? (antagligen, men ni fattar argumentet.)

Regelpåminnelse
Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Det verkar som att en Betaverson av Crysis 2 har läckt ut och nu går att ladda ner på torrentsidor.
Detta måste minst sagt vara en kris för tyskarna. 49 dagar för tidigt.
Man kan se filmer från spelet på youtube om man söker "Crysis 2" och sorterar efter uppläggningsdatum.
EA verkar dock redan börjat blockera en del utav dem.

http://www.eurogamer.se/articles/201...crysis-2-lackt

http://www.facepunch.com/threads/105...-49-days-early

info från nfo:
"RELEASE AND UPLOADER NOTE:
This is the full version, but an early build, leaked to the network.
You can run any level, there are rollers, 100% full. But it is visible that the beta - some of the inscriptions and some (minor) features are not final."

Diskutera!

ajajaj, anledningen till att vi aldrig får bra spel till pc

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv

den känns nog för crytek

Permalänk
Medlem

ifs dette är bra för intresset kring spelet men för att det ska dra nån fördel av det måste det vara bra

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Sidorna är redan nere...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd

Det är inte en beta.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Säger inte att jag har tankat eller kommer göra det, men OM jag hade gjort det och gillade spelet så hade jag självklart köpt spelet när det lanserades.

Hände inte något liknande med Half Life 2 för typ 7 år sen? det såldes då stora mängder kopior av det spelet.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Såhär tidigt?
Riktigt synd att spel alltid ska läcka..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Såhär tidigt?
Riktigt synd att spel alltid ska läcka..

Men vem vill spela ett spel som är i sådant buggigt skick Crysis 2 är?
Dock blir nog dom flesta som tankar ned den varianten rätt besvikna ändå, dålig prestanda etc. Och tvivlar på att Crytek kommer göra nåt åt optimeringen på 3 månader. Och demot som skulle komma var enbart för Multiplayer på EN rooftop bana, inget mer. Inte mkt att testa prestandan i. 12 spelare dessutom.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Sprids fort det här 20 leechers på 10 min.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Denna post gjorde att jag bokade Crysis 2

Hade nog inte gjort det om detta inte hade hänt.Men nu ska det köpas bara för att stödja ett företag som fortfarande ser PC som en bra och lönsam spel plattform..

Man kan ju undra vad det är för planta som läckt..Säkert nån Lunchlåde fan

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

De filmerna som EA Games inte har tagit ner från youtube ger mig känslan att det här är sjukt mycket mer optimerat. Var någon lirare på ett 6870 som kunde frapsa high 1600x900 helt utmärkt samma sak med en som använda gtx 460. Tänk då så otroligt optimerat hela slutprodukten kommer bli.

Ska också förhandsboka det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

De filmerna som EA Games inte har tagit ner från youtube ger mig känslan att det här är sjukt mycket mer optimerat. Tänk då så otroligt optimerat hela slutprodukten kommer bli.

Spelet är inte optimerat. Till skillnad från Crysis utvecklades det simultant till 360 och PS3 och är därför begränsat av deras underlägsna hårdvara. Det betyder inte nödvändigtvis att det inte kan tvinga datorer på knän (se Metro 2033 som också släpptes till 360) men av klippen att döma är det inte särskilt fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Spelet är inte optimerat. Till skillnad från Crysis utvecklades det simultant till 360 och PS3 och är därför begränsat av deras underlägsna hårdvara. Det betyder inte nödvändigtvis att det kan tvinga datorer på knän (se Metro 2033 som också släpptes till 360) men var klippen att döma är det inte särskilt fantastiskt.

Men det ser ju sjukt bra ut

Permalänk
Medlem

Om spelet är bra så tror jag bara crytek har att vinna på detta, är spelet dåligt däremot så lär det vara en katastrof för dom.

Permalänk
Medlem

Känns som att de har satsat mycket mera på gameplay nu istället för att bara göra spelet ubersnyggt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Avstängd

Kul att kunna ladda ner det men...vill ju stöda Crysis och köpa det ^^ kommer ju passligt till min födelsedag (30mars)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Läste nånstans på internet att det tyvärr kommer att bli en usel port. Antalet FPS som man får i menyn och i gameplay kommer vara runt 62fps beroende på hårdvara. Får man då runt 62fps som max ett spel talar det om en direkt pinsamt port, minns Boderlands och Wolfenstien. Det ska finnas 3 grafikinställningar att välja mellan och dessa kommer man inte nog att "finjustera" utan de är profiler som funkar precis som i Metro 2033. Hoppas att det bara så här i den här versionen som har läckt på internet och att allt är som det ska i fullversionen.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

kan ju gissa på att crytek kommer lägga tid på att hitta den som laddade upp spelet. H*n lär även bli sparkad. kan ju inte heller vara så lätt att få jobb inom den branschen om man på sitt förra jobb blev sparkad för att man laddade upp spelet på tpb.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

ajajaj, anledningen till att vi aldrig får bra spel till pc

Får vi ju visst? Sen har Crysis ALDRIG varit ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Det var ju synd.
Själv äger jag faktiskt dock bara originalspel. Inte för att jag skulle vara så väldigt moralisk av mig, utan för att jag vill ha kvalite't på det jag köper.
Jag vill inte komma halvvägs in i spelet och sedan stöta på massa buggar och fel pga av att jag tankat hem någon ej helt färdig piratversion.
Sedan finns desutom risken för diverse malware och virus kopplade till det man laddar ner olagligt (har råkat ut för sådant förr i tiden).

Dyker det för en gångs skulle upp något spel i butikerna som jag tycker verkar bra så tycker jag att jag kan kosta på mig att köpa det.
Tycker jag inte att det är värt fullpris så väntar jag tills priset gått ner. På tex Webhallen brukar dom vara bra på att sänka priserna på titlar som inte är helt nya.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Får vi ju visst? Sen har Crysis ALDRIG varit ett bra spel.

Crysis är ett visuellt och innehållsmässigt utmärkt spel. Om något kan kritiseras så är det den dryga undervattensnivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Får vi ju visst? Sen har Crysis ALDRIG varit ett bra spel.

De flesta tycker att Crysis är ett bra spel. Men det finns alltid de som inte gillar specifika spel oavsett vilket man pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

kan ju gissa på att crytek kommer lägga tid på att hitta den som laddade upp spelet. H*n lär även bli sparkad. kan ju inte heller vara så lätt att få jobb inom den branschen om man på sitt förra jobb blev sparkad för att man laddade upp spelet på tpb.

Jo man tycker ju det, folk verkar skylla på folk som laddar ner det men hur kom det tillgängligt från början...va ju de själva som släppte det på nätet.

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju sugen på att spela klart "Crysis Warhead"

PS. Spelet är betalt och det kommer det nya också bli dock inte till fullpris...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det här kommer ge en boost i deras försäljning när de släpper spelet! Filmerna som lagts upp hittills visar på ett spel som har snygg grafik och inte kräver multum på hårdvaran som Crysis 1 gjorde. Vem vet, de kanske "läckte" det med vilja för att skapa lite smygreklam för det och hur resultatet kan komma att bli.
Med tanke på att det som läckt är så begränsat och att resultatet är positivt överraskande skulle jag tro att suget på spelet kommer öka markant.

Tagit bort OT
Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Får vi ju visst? Sen har Crysis ALDRIG varit ett bra spel.

Så det tycker du?

Själv är jag inte så nöjd med alla konsol-portningar och att spel blir uppskjutna tex assassins creed
och vad tror du händer om spel läcker så här? jo det påverkar hela industrin inte bara företaget det läckt i från.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv

*Tråd låst*

Diskussionen har spårat ut redan från början och då intresset inte verkar finnas att återgå till ämnet så låses tråden. Observera att det egentligen inte var något fel på den ursprungliga frågeställningen.

Observera även att det inte är tillåtet att kommentera regelbrott, anmäl dessa istället så hanterar det.

Permalänk
Relik 📜

*tråd upplåst*

Då jag råkar ha lite tid över såhär på eftermiddagen passade jag på att rensa och öppna upp tråden, anders190 gjorde dock helt rätt som låste från början.
Som det står ovan är diskussionen i sig helt okej, den innebär inget brott mot regel §7. När huvudämnet drunknar i personpåhopp och någon form av allmän pajkastarkrigspsykchocksdebatt (Aftonbladet!) börjar det dock bli dags att ta fram stora hänglåset.

Tips är att läsa igenom den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/852449-faq-regel...
Övriga frågor rörandes vara eller icke vara för §7 tas genom Feedback eller genom att kontakta redaktionen via formuläret längst ner på sidan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hur vida det är bra eller dåligt för crytech att det läckt kan ju disskuteras, visar sig denna betan väldigt bra så hypar ju det spelet och kan bidra till mer sålda vid release.