driva högtalare med DC-adapter istället för USB???

Permalänk
Medlem

driva högtalare med DC-adapter istället för USB???

Hej!

Jag har 27 st USB drivna datahögtalare med inbyggda förstärkare som jag vill ge strömförsörjning med hjälp av DC adapter istället för genom USB.

högtalarna är dessa:
http://www.superwarehouse.com/HP_Silver_Flat_Panel_Speaker_Ba...

och drivs genom USB med 5V (DC), 500mA

jag har en adapter där det står:

Citat:

INPUT: 230V 50 HZ 46W
OUTPUT: 4,5 v ==
2000mA24VA(MAX

lite för lite spänning förvisso men skulle en sådan kunna fungera? om jag kopplar:

Citat:

+ till + polen på USB
- till - polen på USB

grejen är att jag vill ge spänning åt alla 27 på en gång. hur ska jag tänka här? kan jag göra det med en och samma adapter eller det är kanske inte att rekommendera att dra alla från samma källa?

grejen är att jag vill få det här så billigt som möjligt så blir rätt mycket pengar om jag ska köpa 27 st adapters.

något tips?

tack!

Per

Visa signatur

Per

Permalänk
Medlem

Nominal Output Power (Total): 2 Watt

x 27 = 54w

54w / 5v = 10,8A

dvs du behöver 10800mA

med denna t.ex kan du driva runt 20st.

http://cgi.ebay.com/New-5V-DC-10A-50W-Regulated-Switching-Pow...

Permalänk
Medlem

Har du inget gammalt nätaggregat? Röd kabel = 5v

Permalänk
Rekordmedlem

Har du inget bättre att spela på ? varför 27 skräphögtalare ? köp 2 vettiga ! annars köp valfritt 5V aggregat , en usb port levererar .5A multiplicera med antalet så vet du strömbehovet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

hehehe..
jag kan inte låta bli men skrattar lite för mig själv. 27(!!!) st

men det är bra tips du har fått. ett gammalt nätagg har dessutom ganska mycket kraft på 5-volt.
se till att där finns minst 10,8A. eller köp något liknande Disney tipsar om.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?