Bra lätt nybörjarshooter..??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Alienswarm
- Kanske lite för rått, själv satt jag dock och lira Gta som 8 åring och jag har blivit normal.;)
http://www.alienswarm.com/

Hehe samma här, tror dock jag var 7år Min lillebror spelade också såklart, fast han är väl mindre normal idag haha

OnT: Somsagt, Counter Strike Source rekommenderar jag, inte överdrivet mycket blod och det är enkelt att lära sig...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Alienswarm
+ Bra grafik
+ Nytt
+ Gratis
+ Steam
- Kanske lite för rått, själv satt jag dock och lira Gta som 8 åring och jag har blivit normal.;)
- Sett i 2D.

http://www.alienswarm.com/

GTAs grafik jämfört med dagens grafik är ju lite annorlunda, och även fast GTA var ett spel som ej var lämpligt för barn så är de ju sjukt stor skillnad gentemot dagens barnförbjudna spel x)

Permalänk
Medlem

Som många nämnt: TF2 (Team Fortress 2)

TF2 är skoj, men kan vara frustrerande i början, även för folk som är vana vid FPS.
Grunden i spelet bygger på att det finns ett gäng klasser att välja mellan och alla klasser spelas dessutom väldigt olika.
Spelet online bygger mest på bra teamwork och klassbalans, ska ni spela 3 spelare (du och dina söner) så lär det inte vara speciellt roligt, tycker minsta antal spelare bör vara 3 mot 3. Och då på en mindre "bana".

Spelar själv mkt TF2 och tycker det är riktigt roligt. Mina 2 första veckor var faktiskt ganska tråkiga då jag lärde mig klasserna. Tar ett tag att lära sig vilka klasser man har övertag på och vilka klasser man ska akta sig för beroende på vilken klass du spelar.

Annars ett kanonspel med trevlig grafik!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Sedan har du Monday Night Combat ett nytt spel, finns på steam för 113kr !

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem

kan ju kolla på www.webhallen.se om du vill vara bekväm och beställa så det kommer i brevlådan ist.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

War Rock, gratis spel, dock en del hackers

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Modern Warfare 2. Många nybörjare där

När du har spelat ett par år kan du börja spela CoD:4 <3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Battlefield Heroes skulle jag rekommendera helt klart - gratis är det oxå.

+1

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk

Jag spelar Counter strike Source och har snart spelat i 7-8år? sen det kom ut 2003 Och där kan du fiffla med inställningarna så det står härliga till!. Utan blod, dålig grafik grym grafik.. ja you name it! inte alls dyrt heller och väldigt lätt att köra lan med varandra! CREATE GAME och sen in i FIND SERVERS på andra datorn och tryck LAN så finns den där! Sjukt simpelt och mycket lätt att ta bort blod, skott hål, lik och mycket annat!

Ett bra nybörjar shooter spel också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Alienswarm
+ Bra grafik
+ Nytt
+ Gratis
+ Steam
- Kanske lite för rått, själv satt jag dock och lira Gta som 8 åring och jag har blivit normal.;)
- Sett i 2D.

http://www.alienswarm.com/

förklara gärna för mig hur alien swarm är 2d, vore väldigt intressant

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Herregud hur kan ni inte nämna Unreal Tournament!

första shootern jag spela va Doom, fina grejer. Men UT serien är underbart att spela på nätverk framförallt dem äldre men alla är jätte lätta att sätta sig in i. Tips: low gravity och deathmatch kan man spela för evigt. Sen för minimal ansträngning http://www.quakelive.com/ men kanske inte går att fixa offline games.

Permalänk
Medlem

delta force black hawk down

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

förklara gärna för mig hur alien swarm är 2d, vore väldigt intressant

Jag har aldrig spelat det, men vad jag läst så spelar du det ur en isometrisk vy, stämmer det?

I vilket fall som helst så är isometrisk projektion ett sätt att, "visuellt avbilda tredimensionella föremål i två dimensioner".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Isometrisk_projektion

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att TS (tråd skaparen) måste vara världens bästa pappa?

OT:
Om ni ska lira på ett privat nätverk, dvs inte tillsammans på nätet föreslår jag nog klassikern Q3, räcker att man är 3-4 personer och det är konstant fart och action. Skulle ni däremot spela ex Battlefield tillsammans måste ni lägga in bots/datorer som motspelare för att det ska vara spelbart. Ska ni tillsammans ut på nätet och lira går nog de flesta spel bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Jag har aldrig spelat det, men vad jag läst så spelar du det ur en isometrisk vy, stämmer det?

I vilket fall som helst så är isometrisk projektion ett sätt att, "visuellt avbilda tredimensionella föremål i två dimensioner".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Isometrisk_projektion

nix, det är inte isometrisk, vanlig top-down 3d kamera typ, så ingen 2d så långt ögat kan nå. antar han som skrev posten trodde att 3d = first person. eller något. vilket är rätt fel.
http://www.youtube.com/watch?v=gldFzzVq4lc

du kan ju kolla där.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

nix, det är inte isometrisk, vanlig top-down 3d kamera typ, så ingen 2d så långt ögat kan nå. antar han som skrev posten trodde att 3d = first person. eller något. vilket är rätt fel.
http://www.youtube.com/watch?v=gldFzzVq4lc

du kan ju kolla där.

Nej, det där var ju helt klart inte 2D.

Permalänk
Medlem

När jag var 12 spelade jag Quake (och Team Fortress, alltså originalet) och det gick alldeles utmärkt som sagt. Warsow som är nytt och freeware kan ni prova direkt för att lattja lite på lan efter era egna förutsättningar. Unreal Tournament drar nog olika typer av spelare i större utsträckning, så det är nog ett bra alternativ om dom ska spela själva.
Quake live är smidigt eftersom det laddas ned och startas av webläsaren, och är gratis, men tror att det är värre med att lira lan, eller göra en egen server (tror att det kräver betalkonto), och även om det finns många nybörjare är folk generellt inte på lek-nivå (man sållas till andra likartade efter hur man spelar, men även då). Där kan också lite lite prestige eller förväntningar på vad man ska göra finnas med i bilden ibland, men det finns ett träningsläge mot bottar och öppen death match (servrar märkta "Free for all") borde inte vara något som helst problem så det kan vara en bra rak väg när dom ska ge sig ut själva och spela mot andra människor. Då är det bara en fråga om att dom får spö men det hör till
Servrarna tillhandages alltså där av tjänsten (man får en bunt som har olika spellägen listade av sidan, som man väljer ifrån.)

Serious Sam är också en kul rekommendation för att spela tillsammans, mot datorn. Det kanske är litee läskigt dock, det är alltså ganska kul (men "realistisk") varelsedesign och lite färgsprakande serietidningsstuk över det hela men det finns t.ex. om jag inte missminner mig motorsågsclownar som med ett obehagligt ljud dundrar fram från ingenstans, och det går ut på att man tillsammans mörsar sig igenom horder av fiender. Just det är i sig harmlöst, men det är lite temposkiftningar och överraskningsmoment och tomma världar, så det blir lite annorlunda stämning. Prova innan då. Eller äh, nu mjäkar jag nog för mycket, dom är ju inte sex bast - men värt att nämna!