Permalänk
Medlem

logitech g35 hjälp,

tjena!

Har ett g35 headset som det är bra ljud med men behöver hjälp med en sak, det finns ju en knapp på sidan av headsetet som startar eller stänger av surrond ljudet men fattar ej detta. När jag spelar så hör jag ibland inte flash och gubbar springa när jag har surrundet på men andra hör som har dåligt headset men när jag tar bort surround fungerar det men när jag snackar i mumble och i skype så hörs bara ljudet i högra örat när surrondet ej är på. Ni andra som lirar counter-stirke source vad kör ni med? surround eller inte?

Visa signatur

intel core i7 970 @ 4GHz| Nvidia gigabyte gtx 590 | corsair 6gb dominator| asus sabbertooth X58 | corsair hx 1000 w| OCZ SSD 60 GB| Fractal Design r3| Corsair H80| windows 7 ultimate 64bit | Steelseries 6gv2 | Intelli 3.0 | BenQ XL2410T |

Permalänk
Medlem

Har du senaste uppdateringen från Logitech? De ska ha fixat det i den senaste som kom.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har G35. Knarrar det i era lurar när ni drar upp och ner volymen via windows?

Upplever ni volymen som ganska låg på max?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

En fråga till er som har G35. Knarrar det i era lurar när ni drar upp och ner volymen via windows?

Upplever ni volymen som ganska låg på max?

Mvh J

Testade att höja volymen i Windows som du sa och det knarrade , har aldrig märkt det innan. Jag tycker inte att volymen är låg på det är absolut för högt för mig att ha när jag lyssnar på något.

Vad har du för ljud inställningar i spelet?

Permalänk
Medlem

Tja! Tack för svaret! Är likadant när man höjer o sänker volymen på headsettet märkte jag fast hörs inte lika mkt. Knäpper bara lite i lurarna. Aja inget stort

Sitter och lyssnar på Spotify nu tex, har på högsta volym nu och skulle önskat lite till. Är ju inte lågt men kunde höja en bra bit till med mitt förra headset. Sen så tycker jag ljudet är väldigt burkigt i surround läget. Sen går det ju inte ha surround läget på i skype eller vent för det låter ju skit konstigt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

jag kör med ljud 7.1 ingame, med bästa kvalitet

Visa signatur

intel core i7 970 @ 4GHz| Nvidia gigabyte gtx 590 | corsair 6gb dominator| asus sabbertooth X58 | corsair hx 1000 w| OCZ SSD 60 GB| Fractal Design r3| Corsair H80| windows 7 ultimate 64bit | Steelseries 6gv2 | Intelli 3.0 | BenQ XL2410T |

Permalänk
Medlem
Citat:

jag kör med ljud 7.1 ingame, med bästa kvalitet

Jo! Jag körde lite BFBC2 nu och där är det ju häftigt med surroundet. Men pratade med brorsan på skype samtidigt och han låter ju som han pratar i en plåtburk när man har surroundet på. Men man kan inte få allt kanske.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddx:

jag kör med ljud 7.1 ingame, med bästa kvalitet

Har du Logitechs senaste drivrutiner nu? Funkar det?

Permalänk
Medlem

Alltså det enda spel jag märkt att 7:1 ljudet är hyfsat i hittils är BFBC2. Fallout New vegas, Mass effect 2 med flera är det burkigt ljud tycker jag och i Windows och när man snackar i skype går det ju inte att ha det på. Låter som den man pratar med sitter i ett tomt rum, ekar nästan. Upplever inte ni andra det här? Förstår inte hur ni kan va så nöjda och jag så missnöjd. Är ju grymt ljud i Stereo så känns inte som det är något fel på headsetet heller.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar