Permalänk
Medlem

Sladdrouter + sladdlös antenn?

Jag har en D-Link DIR-100 router och även ett Nintendo Wii. Wii har ingen ethernet port i vilket betyder att man måste köra trådlöst om man skall koppla Wii till nätverket.

Det jag undrar är om det finns en antenn som man kan koppla till routern så att man en trådlös uppkoppling eller måste man köpa en trådlös router?

Permalänk

Du måste köpa en trådlös router..

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk
Medlem

Aj då. Har två datorer där ingen av dem kan kopplas till ett trådlöst nätverk. Det blir ju en slant att betala om skall både köpa ny router och två nätverkskort. Får helt enkelt skippa Virtual Console...

Permalänk
Medlem

Det finns ethernet-adapters till Wii.
http://www.nintendo.com/consumer/systems/wii/en_na/acc/wiiLAN...

Det är visserligen inte helt billigt, men antagligen billigare, och lättare, än att sätta upp ett trådlöst nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St Anger:

Aj då. Har två datorer där ingen av dem kan kopplas till ett trådlöst nätverk. Det blir ju en slant att betala om skall både köpa ny router och två nätverkskort. Får helt enkelt skippa Virtual Console...

En trådlös router har alla portar som en vanlig router har så du kan fortfarande köra dina andra datorer trådat medans wiiet går på de trådlösa

/xaljon

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaljon:

En trådlös router har alla portar som en vanlig router har så du kan fortfarande köra dina andra datorer trådat medans wiiet går på de trådlösa

/xaljon

Det var gött att höra. Kommer nog dock att vänta med ett nytt router köp, fram tills man har skaffat sig en PS3(Som visserligen har en ethernet port, fast orkar dock inte att dra ytterligare en sladd genom lägenheten). Känns just nu lite onödigt att byta ut en helt fungerande router bara för att koppla upp ett Wii.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St Anger:

Det var gött att höra. Kommer nog dock att vänta med ett nytt router köp, fram tills man har skaffat sig en PS3(Som visserligen har en ethernet port, fast orkar dock inte att dra ytterligare en sladd genom lägenheten). Känns just nu lite onödigt att byta ut en helt fungerande router bara för att koppla upp ett Wii.

Kolla efter en acesspoint. Den kopplar du in i routern med vanlig internet kabel...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Kolla efter en acesspoint. Den kopplar du in i routern med vanlig internet kabel...

Vart kan man få tag på en sån och hur ligger dem i pris? Har sökt runt på de vanliga internetbutikerna efter en acesspoint/access point men hittar inget förutom dyra trådlösa routers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St Anger:

Vart kan man få tag på en sån och hur ligger dem i pris? Har sökt runt på de vanliga internetbutikerna efter en acesspoint/access point men hittar inget förutom dyra trådlösa routers.

Heter acesspunkt på svenska, kanske skulle skrivit det Men kolla här på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s66443917&cols=&o=produ...

Glöm inte kolla omdömena!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av St Anger:

Vart kan man få tag på en sån och hur ligger dem i pris? Har sökt runt på de vanliga internetbutikerna efter en acesspoint/access point men hittar inget förutom dyra trådlösa routers.

Kolla här: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s66443995&o=tillv_pop&c...

Permalänk
Medlem

Din länk fungerar inte

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen. Trodde att det var en liten adapter man satte in i routern men nu såg jag att det var som en hel extra router. Får kolla närmare på saken och man hitta något som passar.

Permalänk
Medlem

DIR-100 kommer ju inte att hålla i evighet i alla fall.
Min började konstra efter ett par år, liksom den DI-624 den hade ersatt.
Kör numera med en LinkSys WRT320N men det har säkert kommit bättre.
Jag använder inte ens WiFi-delen.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

DIR-100 kommer ju inte att hålla i evighet i alla fall.
Min började konstra efter ett par år, liksom den DI-624 den hade ersatt.
Kör numera med en LinkSys WRT320N men det har säkert kommit bättre.
Jag använder inte ens WiFi-delen.

Köpte min DIR-100 för ca 1 1/2 - 2år sedan och har fungerat fint. Hade dess föregångare innan och den funkade i ca 4 år, så det där om den kommer att knasa sig efter ett par års användande kan nog diskuteras. Hur som helst så kommer jag nog inte att spendera ca 1000kr på en router med tanke på att jag kan köpa två för samma pris, som gemensamt varar i ca 6-8 år.

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar du en LAN Adapter till Wii:n

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=Wii+LAN+Adapter+

Permalänk
Medlem
Skrivet av mix_room:

Hade som sagt tänkt att köpa en PS3 inom en snar framtid och skulle därmed helst vilja slippa dra två sladdar till in i rummet. Men tack ändå för tipset.