Siba-familjen på väg att ta över Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Jag gillar netonnet men jag hatar Siba så hur fan ska detta sluta : (

Undrar detsamma, känner väldigt likt detta själv.

Permalänk
Skrivet av Jersey:

Om man säger som så här (vilket är min uppfattning), SIBA skapade Radars.se enbart för att lura kunder att handla hos SIBA under sk "falsk flagg", det är nämligen väldigt få människor som vet om att SIBA äger Radars.se
Rent lurendrejeri med andra ord!

Men vill man att folk ska handla måste man väll marknadsföra sig? Jag har aldrig någonsin sett radars. Inte på prisjakt, inte på tv, inte på hemsidor och inte någon annanstans heller.

Permalänk

netonnet harju endå lagt ner datorkomponent försäljningen, och resterande grejer kan man i princip köppa från alla störe köppcenter, kanske till något högre priser dock

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Om man säger som så här (vilket är min uppfattning), SIBA skapade Radars.se enbart för att lura kunder att handla hos SIBA under sk "falsk flagg", det är nämligen väldigt få människor som vet om att SIBA äger Radars.se
Rent lurendrejeri med andra ord!

Lurendrejeri?

Siba köpte upp Radar inget konstigt med det.
Komplett äger Inwarehouse, Expert köpte City stormarknad.
El-Giganten PC-City.
Siba äger även Computer City. Pixmania Webhallen osv.

Permalänk
Medlem

We are Siba faamily!

Permalänk
Medlem

Jag tycker NetOnNets lagershoppar är alldeles utmärkta! Handlar gärna dataprylar där (eller egentligen det mesta där).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla på swec har inte en enorm kunskap

Har handlat på SIBA några gånger. Gillar inte deras försök till påtvingande av försäkringar. Visste ni att 80% av dessas vinst kommer där ifrån (de är nog lika illa på alla elektronikföretag tyvärr)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Finns Siba ens kvar ?

Här i Uppsala blir OnOff och Siba mosade av Elgiganten Megastore och Mediamarkt..

Permalänk
Medlem

Fattar inte, tycker alltid det är tomt på kunder hos Siba jämfört med de andra drakarna.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

netonnet harju endå lagt ner datorkomponent försäljningen, och resterande grejer kan man i princip köppa från alla störe köppcenter, kanske till något högre priser dock

har dom ju inte
http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Blir ju knappast bättre nu

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av arnamide:

Jag gillar netonnet men jag hatar Siba så hur fan ska detta sluta : (

Samma här. Gillar inte siba. Netonet har det svårt i Örebro. både elgiganten megastore och mediamarkt öppnade samtidigt ca 100 meter ifrån varandra. Synd att alla åker dit för netonet är oftast billigare än dessa.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte Siba tar över netonnet. För det första kommer dom väl göra om hela bolaget, flytta kontor hit och dit. Som det ser ut nu har dom ju sitt huvudkontor i Borås och har alltid varit där. Och förhoppningsvis lär det bli kvar där en bra tid framöver.

Sen att siba som företag aldrig har kännts riktigt seriöst, Ofta okunnig personal, som försöker få dig att köpa en äldre produkt för ett högre pris. För att den har bättre prestanda på "pappret", Men än en gång så är det så att, en I5a presterat betydligt bättre än en celeron med samma klockfrekvens.

Permalänk
Medlem

Min betyg på butikerna
0 Netonnet (bäst!)
1 Elgiganten
2 mediamarkt (svindyrt går hit endast för att pilla på sker som köps nån annanstans, men de har bra kampanjer ibland dock väldigt sällan)
3 Rusta, ÖB mm.
4 Siba (de har billiga CR02 TYPE II kassettband FORTFARANDE som jag köper där för min nakamachi maskin)
5 Expert
6 Toys r us
7 ONOFF, Pc city

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Det är alltid tråkigt när stora kedjor köper upp mindre företag. Ibland märker man ingen skillnad, och ibland går det utför totalt. Jag tycker personligen att Webhallen fick sig ett rejält nedåtsving när Pixmania tog över, och jag hoppas i det här fallet att NoN kan bidra med kompetens för SIBAs räkning, snarare än tvärt om...

Låt oss ej heller glömma att SIBA står bakom detta fullständigt lysande skriveri en gång i tiden:

http://siba.istheshit.net/

Permalänk

jo det har dom, säljer bara ut det dom har kvar i lagrena

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Nä gillar inte SIBA, så hoppas verkligen att NetOnNet behåller sin policy. Handlade min laptop hos NetOnNet och har varit väldigt nöjd. Som någon sa tidigare så fungerar NetOnNets retur policy riktigt bra, aldrigt något strul att lämna tillbaka.

HHAHAHAH denna var ju klockren! http://siba.istheshit.net/

Permalänk
Medlem

Computer City ägs av Siba, och Computer City är skitdåliga, sämsta priser, personal, och chefen är dryg R.H. Siba är en av de dyraste elektronikkedjor, de rear ut 10 varor av tiotusentals, som tar slut inom en timma, hmmm. NetOnNet är bra, bra priser, bra utbud, fy, hoppas de inte höjer priserna nu

Permalänk
Skrivet av Eruda:

Det är alltid tråkigt när stora kedjor köper upp mindre företag. Ibland märker man ingen skillnad, och ibland går det utför totalt. Jag tycker personligen att Webhallen fick sig ett rejält nedåtsving när Pixmania tog över, och jag hoppas i det här fallet att NoN kan bidra med kompetens för SIBAs räkning, snarare än tvärt om...

Låt oss ej heller glömma att SIBA står bakom detta fullständigt lysande skriveri en gång i tiden:

http://siba.istheshit.net/

Den där annonsen måste ju vara fejk?

Permalänk
Medlem

meeh har handlat på siba ett par gånger o de funkat utmärkt sålänge man köper film haha :)ey vill du har en försäkring på denna?

nä tacka elgiganten o cykel på köpet. fina grejjor va.

expert är lite roliga oxå, frågade om jag ville han nån försäkring på min bluray ifall den skulle crasha och jag skulle få dataloss, trode de va en inspelningsbar box stog samsung bluray på kartongen.

webhallen inet komplett och dustin, täcker dom flesta behoven.

Permalänk
Medlem

Som 98% tidigare redan sagt, hoppas för fan inte att NoN blir Sibafierat, då blir jag ledsen på riktigt! Siba är utan tvekan den sämsta elektronikkedjan i Sverige, förmodligen i världen. Det beror tyvärr på att Siba satsar på det exakt motsatta som NoN gör, därav är jag allvarligt bekymrad över att Siba ska bli majoritetsägare i NoN.

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Jag känner inte igen beskrivningen av NetOnNet kontra Siba.
Min egen erfarenhet är att Siba ofta har bra priser på det jag behöver, ibland till och med bäst, medan NetOnNet kommer långt efter. Gäller förstås ett fåtal specifika varor.
Den enda gång jag köpt från Non var när en kollega till mig besökte invigningen av butiken i Västerås, och jag bad henne passa på att köpa en kylare för 49:- åt mig.

Om NoN hade haft en butik i mitt närområde kanske jag skulle kolla den lite oftare, men som nätbutiker känns varken Siba eller NetOnNet som toppalternativ. Sinsemellan känns de likvärdiga.

/Olle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag kom att tänka på detta:
ELMmPmj0jp0

Klockren

Visa signatur

AMD 64 X2 4600, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair Twinx2048-4000PT, Point of View 8800GTX, Western Digital 74Gb Raptor , Silverstone Zeus 750W, Lian-Li PC-G70, ViewSonic VP191s

Permalänk
Medlem

Siba suger.. snorkigare försäljare får man leta efter.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag var där i dag.
Tomt på komponenthyllorna.
Nu är dom en bara Radioaffär som alla andra
INET kommer ju till Stockholm snart och Allina ligger ju i Uppsala så jag klarar mig iallafall.
Bor mittimellan

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har handlat på SIBA några gånger. Gillar inte deras försök till påtvingande av försäkringar. Visste ni att 80% av dessas vinst kommer där ifrån (de är nog lika illa på alla elektronikföretag tyvärr)?

Försäkringarna är en relativt liten del av omsättningen, vad jag hört, det är finansieringen via Resurs Bank (som en gång grundades som Resurs Finans av gammel-Bengtsson själv och där en av hans söner sitter i styrelsen) som står för den stora delen av vinsten.

Det är bara att titta på siffrorna för Resurs Holding respektive Siba Holding / Siba AB - de två senare har inte gått med svarta siffror sen 2008 respektive 2007, Resurs har aldrig under de åren gått med mindre än 170 miljoner i vinst och gick 427 miljoner plus under finanskrisåret 2008..

Visa signatur

I'm not arrogant, just better than you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnordpojk:

Försäkringarna är en relativt liten del av omsättningen, vad jag hört, det är finansieringen via Resurs Bank (som en gång grundades som Resurs Finans av gammel-Bengtsson själv och där en av hans söner sitter i styrelsen) som står för den stora delen av vinsten.

Det är bara att titta på siffrorna för Resurs Holding respektive Siba Holding / Siba AB - de två senare har inte gått med svarta siffror sen 2008 respektive 2007, Resurs har aldrig under de åren gått med mindre än 170 miljoner i vinst och gick 427 miljoner plus under finanskrisåret 2008..

aaaaaa:) bara hört att dom tjänar mer på de runt elektroniken, bland annat försäkringar.

Men vet att media markt försöker ta bort all konkurrens igenom att ha väldigt låga priser (om de sen stämmer 100% i verkligheten vet jag inte).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnordpojk:

Försäkringarna är en relativt liten del av omsättningen, vad jag hört, det är finansieringen via Resurs Bank (som en gång grundades som Resurs Finans av gammel-Bengtsson själv och där en av hans söner sitter i styrelsen) som står för den stora delen av vinsten.

Det är bara att titta på siffrorna för Resurs Holding respektive Siba Holding / Siba AB - de två senare har inte gått med svarta siffror sen 2008 respektive 2007, Resurs har aldrig under de åren gått med mindre än 170 miljoner i vinst och gick 427 miljoner plus under finanskrisåret 2008..

OnOff kortet jag hade för ett par år sedan var oxå Resurs, Usch

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

netonnet har lite rea

dock har 70%+ av produkterna samma pris som innan även fast det står att det är sänkt pris

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/grafikkort/...

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/grafikkort/...

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Trist händelse och utveckling på den svenska elektronikmarknaden (gällande Siba).

/Saint25