Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Väldigt många som verkar bli besvikna redan nu och endel klag på att spelet kommer vara dåligt osv.
Kom igen vi har inte sett tillräckligt mycket för att klaga och de är lång tid tills spelet släpps.

Jag är iaf riktigt taggad

Vad är dom besvikna på?

Skön avatar btw.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar realistiska vapenanimationer.

BF2 är ju katastrofalt när det kommer till det, t.ex på M4:an så drar man manöverhandtaget bakåt och trycker på forward-assist när man laddar om i mitten av ett magasin. Verkar dock enligt trailern som att vi slipper spegelvända vapen också

Hoppas även att dom tar och använder samma vapen som de riktiga förbanden använder, t.ex inga kineser med ryska AK47or istället för kinesiska Type 56. Och inga M4 för USMC om det inte är pararescue eller liknande...

MW2 har ju olika långa omladdningstider beroende på om man har tömt magasinet eller ej. Så om ett så uschligt spel som MW2 har det så borde BF3 kunna klara av det också

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

nagon som vet om det blir 360 release pa detta med?

om det nu ar det far det bli 360 denna gangen man blir ju sjukt trott pa pc nar det alltid kommer fusk.

Det kommer till 360 men den versionen kommer vara mycket sämre.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Det kommer till 360 men den versionen kommer vara mycket sämre.

Hur vet du det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur vet du det?

http://www.tomshardware.com/news/Battlefield-3-DICE-Frostbyte...

Citat:

PC will Be ''Lead Platform''
Previous reports also indicated that the PC version would provide 64-player multiplayer support.

Sen hör även dagens konsoler hemma på Antikrundan.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur vet du det?

*DX 9, (sämre grafik = sämre spelupplevelse?)
*Handkontroll
*24 spelare
*KONSOL

Är väl några av de främsta anledningarna..

Permalänk
Skrivet av spatman:

nagon som vet om det blir 360 release pa detta med?

om det nu ar det far det bli 360 denna gangen man blir ju sjukt trott pa pc nar det alltid kommer fusk.

Självklart släpper dom den till 360, konsolmarknaden är numer (och de senaste åren) den största.

EDIT: Någon hann före.

EDIT2:

Skrivet av JackeShan:

*DX 9, (sämre grafik = sämre spelupplevelse?)
*Handkontroll
*24 spelare
*KONSOL

Är väl några av de främsta anledningarna..

Glöm inte mycket lägre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

*DX 9, (sämre grafik = sämre spelupplevelse?)
*Handkontroll
*24 spelare
*KONSOL

Är väl några av de främsta anledningarna..

Sämre grafik betyder ju inte direkt att det blir sämre, men visst, jag gillar ögongodis

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Glöm inte mycket lägre upplösning.

Har dock ingen större betydelse då du oftast sitter runt 2m från tvn.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sämre grafik betyder ju inte direkt att det blir sämre, men visst, jag gillar ögongodis

Håller med till en viss del men när ett spel är låst till 30fps förstörs upplevelsen extremt mycket.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Håller med till en viss del men när ett spel är låst till 30fps förstörs upplevelsen extremt mycket.

Det beror väl på vilket spel det gäller, men FPS spel blir ju lidande :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det beror väl på vilket spel det gäller, men FPS spel blir ju lidande :/

Ja det var det jag syftade på vi är ju efter allt i en Battlefield tråd.
Det finns inget bättre än när man spelar BC2 i 120fps med allt på max. Det är som natt och dag jämfört med 30fps.

Hoppas att de lägger till en funktion så att man kan starta en lobby och bjuda in sina vänner och sen joina en server så man kommer på samma lag. För som det är nu så är det ett himla klyddade att hamna på samma lag.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Som sakt så är jag sugen på 360 för att slippa fusk. Sen har jag fått för mig att det blir mer team play på console samt mer realistiskt. Då jag tror inte riktigt att på verklig heter springer man runder och drar snabba headshots, är ju mer svår siktat på konsle så känns som det blir mer spel än mw2 som bara går ut på att döda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

samt mer realistiskt. Då jag tror inte riktigt att på verklig heter springer man runder och drar snabba headshots, är ju mer svår siktat på konsle så känns som det blir mer spel än mw2 som bara går ut på att döda.

men lol

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

Som sakt så är jag sugen på 360 för att slippa fusk. Sen har jag fått för mig att det blir mer team play på console samt mer realistiskt. Då jag tror inte riktigt att på verklig heter springer man runder och drar snabba headshots, är ju mer svår siktat på konsle så känns som det blir mer spel än mw2 som bara går ut på att döda.

Ah just det, ett spel blir ju bättre av sämre kontroller.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Skrivet av NAD:

Ah just det, ett spel blir ju bättre av sämre kontroller.

Don't feed the troll...

Skön sign btw

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Ah just det, ett spel blir ju bättre av sämre kontroller.

det ar val anda en vanesak? visst snabbare att sikta med en mus.
men man blir mer kiilling score kat da.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejo:

MW2 har ju olika långa omladdningstider beroende på om man har tömt magasinet eller ej. Så om ett så uschligt spel som MW2 har det så borde BF3 kunna klara av det också

Vad är det logiska med det?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Håller med till en viss del men när ett spel är låst till 30fps förstörs upplevelsen extremt mycket.

De flesta spel som på konsoll brukar faktiskt gå i 60 fps, åtminstone som är värda namnet.

Har BC2 på både PS3 och PC och det är sån sjuk skillnad i upplevelse. Så oerhört många jeppar som inte vet, fattar eller är ointresserade av samarbete och inte förstår grundläggande funktioner i spelet, trots "hög" rank. Skulle vilja säga att de flesta som spelar BC2 på PS3 har en alldeles för stark COD-influens i sin spelstil, för mycket ensamvarg och KD-heta.

Handkontroll suger om man är van med mus och tangentbord, men det går att vänja sig och bli riktigt duktig om man verkligen, verkligen vill. Jag lyckades nästan efter ett par års försök, men provade på PC igen nu strax innan jul. Aldrig mer FPS med handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

De flesta spel som på konsoll brukar faktiskt gå i 60 fps, åtminstone som är värda namnet.

Har BC2 på både PS3 och PC och det är sån sjuk skillnad i upplevelse. Så oerhört många jeppar som inte vet, fattar eller är ointresserade av samarbete och inte förstår grundläggande funktioner i spelet, trots "hög" rank. Skulle vilja säga att de flesta som spelar BC2 på PS3 har en alldeles för stark COD-influens i sin spelstil, för mycket ensamvarg och KD-heta.

Handkontroll suger om man är van med mus och tangentbord, men det går att vänja sig och bli riktigt duktig om man verkligen, verkligen vill. Jag lyckades nästan efter ett par års försök, men provade på PC igen nu strax innan jul. Aldrig mer FPS med handkontroll.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Halo körs i 30fps (och ofta lägre i Reach). COD 60fps. Battlefield vet jag faktiskt inte men det känns som 30-40 inte mer.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jakkes:

Vad är det logiska med det?

Om du redan har en kula i loppet finns ingen anledning att dra i manöverhandtaget för att mata fram en ny från magasinet, alltså går det snabbare. exempel: http://www.youtube.com/watch?v=Lk2ea0RtVI4&NR=1#t=0m35s

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om du redan har en kula i loppet finns ingen anledning att dra i manöverhandtaget för att mata fram en ny från magasinet, alltså går det snabbare. exempel: http://www.youtube.com/watch?v=Lk2ea0RtVI4&NR=1#t=0m35s

Hmm, som jag tolkar det så laddar man snabbare om man har 10 kulor kvar än om man har 20 kulor kvar.

Sant, eller har jag fel?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jakkes:

Hmm, som jag tolkar det så laddar man snabbare om man har 10 kulor kvar än om man har 20 kulor kvar.

Sant, eller har jag fel?

har du ett kvar i loppet medans du byter magasin så laddar du fortare! spelar ingen roll om det är 2 eller 13 skott kvar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det inte blir BC2 liknande banor där man har massor med chokepoints och väldigt få möjligheter att flanka. En annan grej jag stör mig på är in-game bilderna där man (som bc2) inte kan se sitt liv i siffror dock var ju bilderna från single player kampanjen så hoppas att det inte gäller MP heller.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Jag hoppas att det inte blir BC2 liknande banor där man har massor med chokepoints och väldigt få möjligheter att flanka. En annan grej jag stör mig på är in-game bilderna där man (som bc2) inte kan se sitt liv i siffror dock var ju bilderna från single player kampanjen så hoppas att det inte gäller MP heller.

BC2 hade väl inga större problem med flaskhalsar, däremot var problemet enormt i BC2 Vietnam, vilket jag gav upp på redan första kvällen just pga problematiken att flankera fi. Vad menar du med siffror? UI? Själv älskar jag att ha så lite UI interaktion som möjligt, a'la hardcore stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

BC2 hade väl inga större problem med flaskhalsar, däremot var problemet enormt i BC2 Vietnam, vilket jag gav upp på redan första kvällen just pga problematiken att flankera fi. Vad menar du med siffror? UI? Själv älskar jag att ha så lite UI interaktion som möjligt, a'la hardcore stil.

Vietnam hade stora problem med det men jag tycker också att vanliga bc2 har det också, kolla hur alla banor är uppbyggda, avlånga och smala, vilket gör det svårare att flanka.

Jag tycker att det känns bättre med att kunna se sitt liv däremot såg jag att man inte hade en minimap? kan det stämma?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Hej alla. Jag tror spelet blir lika kul som BF2 ungefär. Men där förekommer väldigt mkt fusk. Hur tror ni det blir det blir för BF3? PB eller liknande fungerar för de hack de fungerar till, alltså inte till de som förekommer i youtube-klipp eller annars. Detta är största problemet med spelet som jag ser det och löjligast är att folk tror att det GÅR att vara så bra, att PB fungerar etc. Finns ju dessutom olika exploits mm.

Jag är rädd att EA inte tar NÅGOT ansvar alls, utan det är upp till schyssta/dryga admins. Där är ju kvaliten i bästa fall jämndålig. Hackers måste jagas och bannas för hand menar jag. här kommer några klassiker från BF2 på publika servrar med mkt folk och PB på:

  • Man plockar upp en DAO-12 från en död spelare.. den låter nu som en ljuddämpad pistol och dödar allt framför en med 1 skott. (hänt typ ca 5 gr, inte så vanligt men..)

  • Någon springer med PKM, RPK eller annan supportbössa och träffar allt från höften. Total omöjligt. Gör man om försöket själv med en polare (återuppspelar scenen) så träffar man inte nått på flera magazin. 100% säkert fusk, ALDRIG åtgärdat.

  • Fuskaren skjuter ner dig med första kulan.. alltid... headshot på första.... inga kulor viner innan.

  • Planpilot skjuter snipers i gräset... ja testa själva.. visst går det.. men då ska man se dem först..

  • Fuskaren säger noob, fast man kanske har högre poäng, mm etc.. aldrig en stavelse om att de inte fuskar.

Permalänk
Medlem

FAN! Jag kommer behöva en ny dator...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

det ar val anda en vanesak? visst snabbare att sikta med en mus.
men man blir mer kiilling score kat da.

Jag kommer aldrig att förstå varför en del tycker det är bättre när nåt är sämre när det gäller kontroll.
Är det inte bättre att göra spel svårare på andra sätt än att det ska vara krångligt att lära sig styra?

Menar du att man inte vill ha lika mycket kills om man kör på konsol?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Hittade lite ny info om spelet, dock så är det singel player men första punkten kanske letar sig in i multiplayer!

"Important things:
-when there's an explosion near you, your soldier is projected to the ground, and it apparetnly isn't scripted. when you get too much shots your soldier starts closing and opening his eyes(?) from the pain, and your visibility gets bad.
-the maps should be very varied(new york, paris, nocturn, desert, etc)
-frostibite 2.0 has been in devellopment since 2008. "PC Jeux" got surprised by the engine, it's kind of revolutionary, like the first engine from Crysis was back in 2007."

http://www.nofrag.com/2011/fev/28/37102/
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1392898-new-...

EDIT: En av många bra intervjuer från gameinformer om bf3

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/02/28/war...

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord