Datorn stänger av sig själv av konstigt anledning.

Permalänk

Datorn stänger av sig själv av konstigt anledning.

Hejsan alla Sweclockers. Har detta problem med min dator som uppkom efter några dagar sen. Datorn byggdes förra veckan. Problemet är när jag spelar eller håller på med annat så kan datorn bara stängas ner och sedan efter 3 sekunder startas och reboota igen. Detta händer främst i spel. Har inga problem just nu när jag sitter och kollar igenom på intetnet.
Jag trodde det var överhetting först och kollade upp alla temperaturerna. Men det var det inte. Sedan trodde jag det hade något med mitt Corsair 1200W just för att det piper när datorn är avstängd. Jag byte då till Corsair 700W som jag har liggandes hemma. Men samma problem händer även här när jag spelar t.ex Mafia 2.
Vet inte riktigt vad som är problemet just nu och ber verkligen om hjälp för detta är riktigt störande och jobbigt.

Chassi: Cooler Master Haf X
Moderkort: Asus Sabertooth P67
Hårdisk: Ozc Revodrive 120 Gb , Western Digital 1 Tb
Processor: Intel core I7 2600K 3,4 Ggz (#4,4 Ghz)
Ram minne: Corsair Vengence DDR3 8 Gb
Grafikkort: Gainward Gtx 570 Phantom
Nätaggregat: Corsair 1200 W / Corsair 700 W
Kylare: Corsair H70

MVH Viktor.

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Hejsan alla Sweclockers. Har detta problem med min dator som uppkom efter några dagar sen. Datorn byggdes förra veckan. Problemet är när jag spelar eller håller på med annat så kan datorn bara stängas ner och sedan efter 3 sekunder startas och reboota igen. Detta händer främst i spel. Har inga problem just nu när jag sitter och kollar igenom på intetnet.
Jag trodde det var överhetting först och kollade upp alla temperaturerna. Men det var det inte. Sedan trodde jag det hade något med mitt Corsair 1200W just för att det piper när datorn är avstängd. Jag byte då till Corsair 700W som jag har liggandes hemma. Men samma problem händer även här när jag spelar t.ex Mafia 2.
Vet inte riktigt vad som är problemet just nu och ber verkligen om hjälp för detta är riktigt störande och jobbigt.

Chassi: Cooler Master Haf X
Moderkort: Asus Sabertooth P67
Hårdisk: Ozc Revodrive 120 Gb , Western Digital 1 Tb
Processor: Intel core I7 2600K 3,4 Ggz (#4,4 Ghz)
Ram minne: Corsair Vengence DDR3 8 Gb
Grafikkort: Gainward Gtx 570 Phantom
Nätaggregat: Corsair 1200 W / Corsair 700 W
Kylare: Corsair H70

MVH Viktor.

med (#4,4 Ghz) är det då överklockat? testat att köra processorn normalt?

Permalänk
Skrivet av Lüdde:

med (#4,4 Ghz) är det då överklockat? testat att köra processorn normalt?

Har även provat att köra processorn normalt och då händer det ändå.

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Hejsan alla Sweclockers. Har detta problem med min dator som uppkom efter några dagar sen. Datorn byggdes förra veckan. Problemet är när jag spelar eller håller på med annat så kan datorn bara stängas ner och sedan efter 3 sekunder startas och reboota igen. Detta händer främst i spel. Har inga problem just nu när jag sitter och kollar igenom på intetnet.
Jag trodde det var överhetting först och kollade upp alla temperaturerna. Men det var det inte. Sedan trodde jag det hade något med mitt Corsair 1200W just för att det piper när datorn är avstängd. Jag byte då till Corsair 700W som jag har liggandes hemma. Men samma problem händer även här när jag spelar t.ex Mafia 2.
Vet inte riktigt vad som är problemet just nu och ber verkligen om hjälp för detta är riktigt störande och jobbigt.

Chassi: Cooler Master Haf X
Moderkort: Asus Sabertooth P67
Hårdisk: Ozc Revodrive 120 Gb , Western Digital 1 Tb
Processor: Intel core I7 2600K 3,4 Ggz (#4,4 Ghz)
Ram minne: Corsair Vengence DDR3 8 Gb
Grafikkort: Gainward Gtx 570 Phantom
Nätaggregat: Corsair 1200 W / Corsair 700 W
Kylare: Corsair H70

MVH Viktor.

Kan vara ramminnet. en fråga, varför ett 1200w agg?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Grafikkortet när det belastas?

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem

Kollar temperaturen i ett ordentligt program för både cpu o grafikkort. Tex realtemp elr coretemp även msi afterburner.
Haha jävlar va du har lagt mycket på nätagg, 1200 är inte i närheten vad som egentligen behövs.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av Jezpur:

Kan vara ramminnet. en fråga, varför ett 1200w agg?

Hur kan det vara det? det är inställt på 1600 mhz och på 9-9-9-24. Ja, du det undar jag med.

Skrivet av Mc99:

Grafikkortet när det belastas?

35 Grader Idle. 60 grader i högbelastning.

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem

Låter som ostabil klockning. Öka på med mer volt eller gå ned till lägre klock.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma sak.
Om du märker att du placerat en tråd i fel forum, anmäl den eller kontakta en moderator så fixar vi det åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Hur kan det vara det? det är inställt på 1600 mhz och på 9-9-9-24. Ja, du det undar jag med.

Har hört flera som haft pipande ljud som dig och det har i många fall berott på minnena.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Låter som ostabil klockning. Öka på med mer volt eller gå ned till lägre klock.

Jo det håller jag med om. känns så med. Skulle du kunna hjälpa mig med en bra och stabil klockning? Vill klocka till ungefär 4,2 från 3,6 ghz

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk

Kör ingen Klockning på processorn nu och när jag satt och lirade Mafia 2 så stängdes datorn av och startades upp efter cirka 3 sekunder. Fan va mystiskt! Kan det ha något med Moderkortet att göra? Styrkretsarna är inte uppdaterade men det borde väl inte ha något med det här att göra?!

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Kollar temperaturen i ett ordentligt program för både cpu o grafikkort. Tex realtemp elr coretemp även msi afterburner.
Haha jävlar va du har lagt mycket på nätagg, 1200 är inte i närheten vad som egentligen behövs.

kör med Realtemp, Msi afterburner på grafikkortet och det programmet man får med på cd med Moderkortet. Al suite heter det.

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Kör ingen Klockning på processorn nu och när jag satt och lirade Mafia 2 så stängdes datorn av och startades upp efter cirka 3 sekunder. Fan va mystiskt! Kan det ha något med Moderkortet att göra? Styrkretsarna är inte uppdaterade men det borde väl inte ha något med det här att göra?!

Låter datorn underligt innan den bootar om? Har du kört diagnostiska tester på disken?

Vad menar du med att styrkretsarna inte är uppdaterade?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Låter datorn underligt innan den bootar om? Har du kört diagnostiska tester på disken?

Vad menar du med att styrkretsarna inte är uppdaterade?

Nej inget ljud från hårdisken eller liknande. Har en sådan hårdisk man sätter in i PCI slot. Ocz Revodrive.
Nej har inte kört några tester. Windows är nyligen installerat.
Styrkretsarna på moderkortets SATA portar är defekta. Har ett Sandy Bridge moderkort.

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Nej inget ljud från hårdisken eller liknande. Har en sådan hårdisk man sätter in i PCI slot. Ocz Revodrive.
Nej har inte kört några tester. Windows är nyligen installerat.
Styrkretsarna på moderkortets SATA portar är defekta. Har ett Sandy Bridge moderkort.

Du använder väl SATA 6.0 ingångarna ändå så det ska inte spela någon roll.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Svårt att veta varför när du återsatt normal klockfrekvens. Har du resetat bios till felsäkra inställningar?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Du använder väl SATA 6.0 ingångarna ändå så det ska inte spela någon roll.

Nej precis

Skrivet av Typhonos:

Svårt att veta varför när du återsatt normal klockfrekvens. Har du resetat bios till felsäkra inställningar?

Nej det har jag inte. Menar du att ta ut Cmos?

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Nej precis

Nej det har jag inte. Menar du att ta ut Cmos?

Ja om du inte har någon clear cmos jumper eller knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Nej precis

Nej det har jag inte. Menar du att ta ut Cmos?

Exakt vad jag menade.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Exakt vad jag menade.

Har tagit ut cmos och allt har blivit resetat. Alla klockfrekvenser är standard. När jag sitter och spelar Dirt2 så stängs datorn av igen. Helt utan förvarning. Vad kan detta bero på? Även så när jag böjer ATX kontakten till Moderkorten från Nätagget så dör datorn. Klapp I moderkortet.

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Har tagit ut cmos och allt har blivit resetat. Alla klockfrekvenser är standard. När jag sitter och spelar Dirt2 så stängs datorn av igen. Helt utan förvarning. Vad kan detta bero på? Även så när jag böjer ATX kontakten till Moderkorten från Nätagget så dör datorn. Klapp I moderkortet.

Låter underligt. Kontakta den ÅF där du köpt delarna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Låter underligt. Kontakta den ÅF där du köpt delarna.

Har ett sådant nu http://www.inet.se/artikel/1901975/a...oth-p67-rev-b3 har lust att byta till ett sådant här http://www.inet.se/artikel/1901977/a...-deluxe-rev-b3 då jag även kan köra med ett Standard Grafikkort GTX 570 och Hårdisken i PCI platsen. Vill också ha ett grafikkort som jag kör Physx på. Vilket sådana fall?

Visa signatur

Intel core i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktortoker:

Har ett sådant nu http://www.inet.se/artikel/1901975/a...oth-p67-rev-b3 har lust att byta till ett sådant här http://www.inet.se/artikel/1901977/a...-deluxe-rev-b3 då jag även kan köra med ett Standard Grafikkort GTX 570 och Hårdisken i PCI platsen. Vill också ha ett grafikkort som jag kör Physx på. Vilket sådana fall?

Du får lägga rätt mycket pengar på grafikkortet om du ska kunna matcha 570s physx prestanda.
Gör som du vill med moderkortet. Är du intresserad av att byta upp dig så ring butiken de borde kunna lösa det.
Nu har jag inte testat så jag vet inte hur känslig mot våld en vanlig atxkontakt ska vara men det låter som om moderkortet är trasigt. Provat med och trycka på fler ställen på kortet? Kan vara någon dålig lödning som ger med sig vid upphettning.
Har du monterat alla 9 moderkortsdistanser? Kort kanske slår i när du rör atxkontakten.