Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Okej, går det att integrera språket utan att behöva installera om w7 igen? fasen jag har ju precis fått in alla program o filer igen (a)

Det sättet vi prövat är det enda för att installera andra språk.
Du kan pröva vistalizator men det kan få din att flaggas som ickegenuin, om så är fallet är det bara pröva omvalidera på MS hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

hur får man tillgång till msnd?

Du köper/får en prenumeration:

http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/subscriptionsch...

Jag tippar på att majoriteten av dem som har en MSDN prenumeration har fått den via jobbet. 40k första gången och sedan 20k/år är lite väl saftigt för en privatperson.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arctunix:

Du köper/får en prenumeration:

http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/subscriptionsch...

Jag tippar på att majoriteten av dem som har en MSDN prenumeration har fått den via jobbet. 40k första gången och sedan 20k/år är lite väl saftigt för en privatperson.

hehe aa.

Om man får fråga, vart jobbar du? Eller är du rik?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

hehe aa.

Om man får fråga, vart jobbar du? Eller är du rik?

Heh, rik är man inte, men jag jobbar på Microsoft vilket gör det tämligen billigt för alla involverade parter att låta mig få en gratis prenumeration.

ps. Nu har vi dock hamnat off-topic.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag kan inte registrera mitt csn kort på pellesoft och jag får inte heller någon verifierings kod när jag ska betala via sms. Är det någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Jag har också sedan början av januari försökt att få ett bonuskonto där. Betalade in via postgiro eller vad det nu var. Försökt nå pellesoft via mail och telefon men inget svar med någon metod. Det börjar luta åt att köpa Windows 7 oem istället för att försöka krångla med Pellesoft och jag tänker inte ens försöka få tillbaka pengarna.

Permalänk
Inaktiv

Hej, jag har nyligen blivit medlem på pellesoft.se. Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att få ett MSDNAA-konto. Jag vet att man måste betala 100/150 kr, men hur betalar jag via sms?

Mvh play05

Någon??

Permalänk
Medlem

Haha
Microsoft ändrade om på MSDNAA så jag passade på att roffa åt mig fyra Windows 7 Pro till

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

MSDN har tagit bort alla isofiler och kastat ut nya pga av en hotfix, ett problem som kanske uppstod för t.ex ryssar har nu fixats så allt är uppdaterat.

Permalänk
Medlem

Så bra då fick jag klart för mig varför det var tomt i historiken. Hade även tillkommit lite fler dyra program för 0 kr

Permalänk
Medlem

Fan va grymt för en som har dubbla konton!

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Hej,
antar att det här har tagits upp ett antal ggr redan i tråden. Jag har msdnaa och har använt mina två (svensk och engelsk) 64-bit Win 7 på min stationära. Nu har jag köpt en laptop utan operativsystem, kan man installera ett svenskt Win 7 64-bit på den med en msdnaa-licens för svenskt Win 7 32-bit alternativt licens för tyskt/franskt/kinesiskt Win 7 64-bit?

Har för mig att jag läste det tidigare i tråden att det går men vill gärna att någon bekräftar det. Känns bara lite skumt att man får tio svenskspråkiga Win 7 64-bit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Hej,
antar att det här har tagits upp ett antal ggr redan i tråden. Jag har msdnaa och har använt mina två (svensk och engelsk) 64-bit Win 7 på min stationära. Nu har jag köpt en laptop utan operativsystem, kan man installera ett svenskt Win 7 64-bit på den med en msdnaa-licens för svenskt Win 7 32-bit alternativt licens för tyskt/franskt/kinesiskt Win 7 64-bit?

Har för mig att jag läste det tidigare i tråden att det går men vill gärna att någon bekräftar det. Känns bara lite skumt att man får tio svenskspråkiga Win 7 64-bit...

Inga problem. 32, 64 eller språk spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Inga problem. 32, 64 eller språk spelar ingen roll.

Härligt, var lite orolig för att tvingas köra vista eller tyskspråkigt win 7.

Tack! /maple

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PerZerk:

Haha
Microsoft ändrade om på MSDNAA så jag passade på att roffa åt mig fyra Windows 7 Pro till

Vad har de gjort för något?

Permalänk
Medlem

Kollade lite hos MSDNAA igen för att kolla upp mina keys, verkar som det är helt nya.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Attans att jag bara han använda en av de gamla :P.

Vad innebär lab install?
När jag går in på w7 så finns det Hämtning o lab install att välja på.

edit: Om jag hämtar alla mina w7 licenser nu och sparar licenserna. Kommer de då att finnas kvar även när mitt medlemskap på msdnaa är slut?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Attans att jag bara han använda en av de gamla :P.

Vad innebär lab install?
När jag går in på w7 så finns det Hämtning o lab install att välja på.

edit: Om jag hämtar alla mina w7 licenser nu och sparar licenserna. Kommer de då att finnas kvar även när mitt medlemskap på msdnaa är slut?

Lab Install = "Volyminstallationer" som sker av en administratör på flertalet datorer. Detta ska du inte välja.

Licenserna räcker under och efter ditt MSDNAA-konto. Det står vid bekräftelse av "köpet".

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169682:

Vad har de gjort för något?

Det var tydligen någon hotfix som hade kommit för att några hade haft problem med att ladda ner sina iso-filer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Japp. Man kunde tydligen antingen bara ha siffror eller bokstäver som datornamn, speciellt i de östra delar som ryssland, så man tog bort alla isofiler och uppdaterade

Permalänk
Inaktiv

Jaha, men jag undrar hur många licenser får man? Ska betala medlemsavgiften den 25

Permalänk

Jag fick MSDN konto genom skolan för nåt år sedan och nu när jag går ut trean så försvinner mitt konto också va?
Kommer mina Windows 7 licenser också sluta fungera samtidigt? Jag kör med dessa på både min och min brors dator.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag fick MSDN konto genom skolan för nåt år sedan och nu när jag går ut trean så försvinner mitt konto också va?
Kommer mina Windows 7 licenser också sluta fungera samtidigt? Jag kör med dessa på både min och min brors dator.

Varför skulle licenserna vara bundna till skolan? Det är ju dina licenser de du får.
Kontot kanske slutar fungera eftersom det lär vara bundet till just din användare på skolan eller liknande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Varför skulle licenserna vara bundna till skolan? Det är ju dina licenser de du får.
Kontot kanske slutar fungera eftersom det lär vara bundet till just din användare på skolan eller liknande.

Hur många licenser får man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169682:

nu när sp1 till w7 kommit kan man få 6st licenser. dessa verkar dock vara volym-licenser ( pratade med MS i telefon när jag skulle flytta en licens till en annan dator och han sa att han han inte kunde hjälpa mig då de inte har hand om volym-licenser på hans avdelning eller nåt. ) så det borde gå att installera på flera datorer.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon169682:

Bra fråga men tror inte det är volymlicenser som bjinko skrev, det är msdn licenser (oem eller? kommer aldrig ihåg) men man ska få en för varje tror jag.

Skrivet av bjinko:

nu när sp1 till w7 kommit kan man få 6st licenser. dessa verkar dock vara volym-licenser ( pratade med MS i telefon när jag skulle flytta en licens till en annan dator och han sa att han han inte kunde hjälpa mig då de inte har hand om volym-licenser på hans avdelning eller nåt. ) så det borde gå att installera på flera datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bra fråga men tror inte det är volymlicenser som bjinko skrev, det är msdn licenser (oem eller? kommer aldrig ihåg) men man ska få en för varje tror jag.

vet inte om det är det är bara vad jag hörde då jag också trodde det var någon typ av oem / msdn.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Licenserna är väl i så fall bundna till mitt konto, och kontot är bundet till skolan?
Jag har fått höra från olika håll att de tror att alla licenser kommer att sluta fungera i samband med att kontot stängs.
Men jag har ingen aning, det är väl bara att vänta och se.

Jag skrev ner och sparade alla W7 nycklar för ett-två år sedan, fyra stycken. Nu loggade jag in för första gången på länge och såg att hela sidan såg annorlunda ut samt att det stod i "Purchase History" att jag inte har "köpt" något tidigare.
Så jag tryckte på W7 igen och fick två nya nycklar, så 6 stycke har jag nu. som ni skrev ovan ja.
Hoppas de inte slutar fungera bara då...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sjuhundratjugo:

Licenserna är väl i så fall bundna till mitt konto, och kontot är bundet till skolan?
Jag har fått höra från olika håll att de tror att alla licenser kommer att sluta fungera i samband med att kontot stängs.
Men jag har ingen aning, det är väl bara att vänta och se.

Jag skrev ner och sparade alla W7 nycklar för ett-två år sedan, fyra stycken. Nu loggade jag in för första gången på länge och såg att hela sidan såg annorlunda ut samt att det stod i "Purchase History" att jag inte har "köpt" något tidigare.
Så jag tryckte på W7 igen och fick två nya nycklar, så 6 stycke har jag nu. som ni skrev ovan ja.
Hoppas de inte slutar fungera bara då...

Nej nycklarna slutar inte fungera bara för att skolanvändaren/kontot tas bort.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej nycklarna slutar inte fungera bara för att skolanvändaren/kontot tas bort.

Okej! Då ska jag egentligen passa på att ta alla nycklar och ladda ner allt jag vill ha innan mitt konto stängs.
C#, W7, XP mm...