Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem

Försöker att ladda ner XP för att sedan bränna ut på skiva, men jag får ner någon typ av nedladdningshanterare som går igenom 4 steg, där det sista är "Launch Install".

Så är det någon som vet hur jag gör för att endast få ner ISO-filen (det är den man bränner va?) utan någon nedladdningshanterare? Filen heter Windows XP Professional with SP3 (Single User) ISO Image

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den kommer ju ladda ner alla filer till nån mapp och därifrån lär du få skapa din egen isofil.

Permalänk
Medlem

Har haft MSDNAA ett tag nu, men nu behöver jag hämta om Windows 7 men mina "downloads" är typ stängda? (kan inte ladda ner ISO-filen) Hur ska jag gå till väga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Har haft MSDNAA ett tag nu, men nu behöver jag hämta om Windows 7 men mina "downloads" är typ stängda? (kan inte ladda ner ISO-filen) Hur ska jag gå till väga?

Hur menar du? Kan du logga in på MSDNAA?
Kontot är aktivt i ett år, senast jag kollade.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Har Windows 7 service pack 1 kommit upp hos MSDNAA än?
Jag hittar det inte iaf.
Jag trodde det skulle släppas där den 16e?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kilroy:

Har Windows 7 service pack 1 kommit upp hos MSDNAA än?
Jag hittar det inte iaf.
Jag trodde det skulle släppas där den 16e?

Det är släppt på MSDN/Technet.

Den 22a till oss mer dödliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är släppt på MSDN/Technet.

Den 22a till oss mer dödliga.

Jo, just därför jag frågar angående MSDNAA.
Jag trodde MSDNAA var en del av MSDN.

Men så är det inte?
Iaf inte i det här fallet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kilroy:

Men så är det inte?

I en annan tråd skrev Weeblie att det är ju bara ett urval som man får på MSDNAA, kanske inte så rimligt att SP1 dyker upp där men fullt genuina ISOfiler har läckt och även standalone filen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

I en annan tråd skrev Weeblie att det är ju bara ett urval som man får på MSDNAA, kanske inte så rimligt att SP1 dyker upp där men fullt genuina ISOfiler har läckt och även standalone filen.

Ah, Ok. Det visste jag iofs men tänkte inte på det.
Eftersom det finns gott om Service packs till både Vista och XP så hade jag bara antagit att det ingick där...

Permalänk

Hej!
Nu har jag läst igenom alla 26 sidor.
Och jag hittar inte någonstans vart man hittar sin nyckel? (Förlåt om jag verkar helt dum i huvudet).
Edit: Ja, jag har laddat ner W7 pro 64-bit Swedish på MSDN-AA via pellesoft och så vore det ju underbart om någon kunde repetera vilken skrivhastighet man ska ha när man bränner över sin iso fil?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.0 GHz - XFX GeForce 9500 GT 256 MB DDR3 (icke fungerande = kör på moderkortet, ett moderkort som inte fanns på kvittot) - Corsair 2 GB DDR2 667 MHz - 500 GB's hårddisk - Windows Vista Ultimate 32 bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ah, Ok. Det visste jag iofs men tänkte inte på det.
Eftersom det finns gott om Service packs till både Vista och XP så hade jag bara antagit att det ingick där...

För att citera mig själv från den andra posten:

Skrivet av Weeblie:

Bara för att förtydliga; det är rimligt att en slipstreamad version av Windows 7 + Service Pack 1 dyker upp på MSDN-AA efter att samma version har placerats på butikshyllorna. Men det känns mycket mindre troligt att MSDN-AA skulle, som MSDN, få tag på SP1 i förväg.

Skrivet av tigerkakaN:

Hej!
Och jag hittar inte någonstans vart man hittar sin nyckel? (Förlåt om jag verkar helt dum i huvudet).

Du hittar den på samma sida som nedladdningslänken. D.v.s. klicka på "My Software" och sedan på "Download" för programmet ifråga.

Skrivet av tigerkakaN:

Edit: Ja, jag har laddat ner W7 pro 64-bit Swedish på MSDN-AA via pellesoft och så vore det ju underbart om någon kunde repetera vilken skrivhastighet man ska ha när man bränner över sin iso fil?

Använd den hastighet som står på skivan.

Skrivet av Kilroy:

Men så är det inte?

Detta är skillnaden mellan MSDN-AA och MSDN:

Ungefär som skillnaden mellan himmel och jord sett till vad man får tillgång till, hehe.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Skrivet av Arctunix:

Du hittar den på samma sida som nedladdningslänken. D.v.s. klicka på "My Software" och sedan på "Download" för programmet ifråga.

Använd den hastighet som står på skivan.

Tack för hjälpen! Blev lite oroad där ett tag.
Men om det står 1x - 16x på skivan?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.0 GHz - XFX GeForce 9500 GT 256 MB DDR3 (icke fungerande = kör på moderkortet, ett moderkort som inte fanns på kvittot) - Corsair 2 GB DDR2 667 MHz - 500 GB's hårddisk - Windows Vista Ultimate 32 bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerkakaN:

Tack för hjälpen! Blev lite oroad där ett tag.
Men om det står 1x - 16x på skivan?

Då går det nog bra att bränna med alla hastigheter i det intervallet. Jag skulle nog personligen ha valt 8x eller 12x.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tigerkakaN:

Hej!

Låg hastighet för att minimera risk för felbränning.. Jag kör 4x i alla väder.

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte få språket att installeras? Jag har följt den mini guide som finns i denna tråd men det enda som finns är en och inte sv-se så jag kan inte ta bort en då ju... :S

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Jag lyckas inte få språket att installeras? Jag har följt den mini guide som finns i denna tråd men det enda som finns är en och inte sv-se så jag kan inte ta bort en då ju... :S

Varför ? på slutet?

Du borde väl få ett felmeddelande också ellerhur? Kör du CMD som admin? Är det rätt språkpaket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför ? på slutet?

Du borde väl få ett felmeddelande också ellerhur? Kör du CMD som admin? Är det rätt språkpaket?

Ja alltså i regedit så finns bara en-us och inte sv-se...?

Nej i cmd så står det att allt fungerar som det ska, alltså har jag fattat det rätt om jag har skapat en mapp i den här datorn som heter langpack och sen en mapp i den som heter sv-se? I alla fall så står det alltså att alla "operationer" lyckas i cmd men ändå så får jag bara upp en-us i regedit...?

Jag har alltså windows 7 pro som jag laddat ner från msdnaa..

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

Ja alltså i regedit så finns bara en-us och inte sv-se...?

Nej i cmd så står det att allt fungerar som det ska, alltså har jag fattat det rätt om jag har skapat en mapp i den här datorn som heter langpack och sen en mapp i den som heter sv-se? I alla fall så står det alltså att alla "operationer" lyckas i cmd men ändå så får jag bara upp en-us i regedit...?

Jag har alltså windows 7 pro som jag laddat ner från msdnaa..

Med risk för att verka tjatigt så vore det extremt tacksamt med svar om någon kanske kan upplysa mig om något jag kanske gjort fel, själv är jag förvirrad, formaterade om datorn idag och lite småjobbigt med engelsk version då jag hade olaglig svensk version förut (som inte alls är bra)

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Med risk för att verka tjatigt så vore det extremt tacksamt med svar om någon kanske kan upplysa mig om något jag kanske gjort fel, själv är jag förvirrad, formaterade om datorn idag och lite småjobbigt med engelsk version då jag hade olaglig svensk version förut (som inte alls är bra)

Har du kört bcdedit och bootedit kommadon? Pröva mitt skript, det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har du kört bcdedit och bootedit kommadon? Pröva mitt skript, det funkar.

Jag har följt denna guide: #9510620

Var hittar jag ditt script då? Vore underbart med all hjälp man kan få

EDIT: Antar att det är det inlägget som är högst upp på denna sida? Ska jag bara kopiera in allt dedär i cmd samtidigt? Var ska jag lägga lp.cab då? Ska jag inte packa upp lp med winrar? Ursäkta att jag inte är så bra på detta men det vore underbart om du orkar hjälpa till

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Jag har följt denna guide: #9510620

Var hittar jag ditt script då? Vore underbart med all hjälp man kan få

Längst upp på sidan...

Det är visserligen samma men jag vet att det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

EDIT: Antar att det är det inlägget som är högst upp på denna sida? Ska jag bara kopiera in allt dedär i cmd samtidigt? Var ska jag lägga lp.cab då? Ska jag inte packa upp lp med winrar? Ursäkta att jag inte är så bra på detta men det vore underbart om du orkar hjälpa till

Okej men orkar du beskriva mer ingående hur jag ska göra?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Okej men orkar du beskriva mer ingående hur jag ska göra?

Du kopierar allt till en textfil och sparar som t.ex språk.cmd eller liknande, kör det som admin.
Placera språkpaketet var du vill, i t.ex c:\ eller D:\spåk. Skriv sen in sökvägen till mappen där språkpaketet ligger i och tryck enter, nu ska det installeras.

Sen kommer bootändringar göras och sen ombeds du ta bort allt utom ditt språk i registernycklarna.

Sen är ju en omstart nödvändig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kopierar allt till en textfil och sparar som t.ex språk.cmd eller liknande, kör det som admin.
Placera språkpaketet var du vill, i t.ex c:\ eller D:\spåk. Skriv sen in sökvägen till mappen där språkpaketet ligger i och tryck enter, nu ska det installeras.

Sen kommer bootändringar göras och sen ombeds du ta bort allt utom ditt språk i registernycklarna.

Sen är ju en omstart nödvändig.

Okej håller på nu, och dessa nycklar ligger i regedit? Tack hoppas det funkar nu

EDIT: Nej det enda som finns på alla dedär tre vägarna i regedit är en-us... allt stod att det "completed successfully" måste jag starta om innan sv-se dyker upp i regedit?

EDIT2: testade nu även att starta om men återigen, alla tre sökvägar i regedit som angetts finns i min regedit men ingen av dom innehåller någon annat än en-us, måste jag skapa sv-se i regedit innan jag kör kommandona kanske?
Fungerade inte ändå även om jag skapade sv-se i regedit och sedan körde igen.. jag förstår inte vad det är jag gör för fel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blir galen, har sökt runt massa och samma kommandon som står i denna tråd på sidan 3 har fungerat för alla utom mig... jag har följt allt steg för steg om och om igen men ändå så finns endast en-us i regedit.. ska det inte dyka upp sv-se där också? Jag testade att radera en-us och starta om men datorn fick boot-error då (såklart utan språk) och jag fick reparera med windows-skivan...

EDIT: Nu försökte jag göra detta igen men nu när jag skriver in: bcdedit /set {current} locale sv-se i cmd efter att ha skrivit in: DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se (och det stått 99.9 % och sen operation completed successfully) så står det an error occured while attemptning to reference the specified entry. The system cannot find the file specified.

Tidigare har det fungerat successfully alla tre åtgärder men inte nu helt plötsligt...

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Jag blir galen, har sökt runt massa och samma kommandon som står i denna tråd på sidan 3 har fungerat för alla utom mig... jag har följt allt steg för steg om och om igen men ändå så finns endast en-us i regedit.. ska det inte dyka upp sv-se där också? Jag testade att radera en-us och starta om men datorn fick boot-error då (såklart utan språk) och jag fick reparera med windows-skivan...

EDIT: Nu försökte jag göra detta igen men nu när jag skriver in: bcdedit /set {current} locale sv-se i cmd efter att ha skrivit in: DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se (och det stått 99.9 % och sen operation completed successfully) så står det an error occured while attemptning to reference the specified entry. The system cannot find the file specified.

Tidigare har det fungerat successfully alla tre åtgärder men inte nu helt plötsligt...

Det ska du inte behöva, alltså starta om datorn, utan du måste ju genomföra alla steg först..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det ska du inte behöva, alltså starta om datorn, utan du måste ju genomföra alla steg först..

Nej menart, ajja nu struntar jag i detta och kör engelska, det verkar ju inte funka, kan det ha nåt o göra med SP1?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swe021:

Skrivet av swe021:

Nej menart, ajja nu struntar jag i detta och kör engelska, det verkar ju inte funka, kan det ha nåt o göra med SP1?

Ska inte ha, proceduren är samma, lika med OS:et.
Du kan ju annars pröva min metod att integrera till skivan och välja svenska under installation.

Att det "misslyckas" verkar bero på att du har ändrat språk redan, efter en omstart eller byte till annat språk funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arctunix:

Detta är skillnaden mellan MSDN-AA och MSDN:

http://img25.imageshack.us/img25/9670/msdnaavsmsdn.jpg

Ungefär som skillnaden mellan himmel och jord sett till vad man får tillgång till, hehe.

hur får man tillgång till msnd?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ska inte ha, proceduren är samma, lika med OS:et.
Du kan ju annars pröva min metod att integrera till skivan och välja svenska under installation.

Att det "misslyckas" verkar bero på att du har ändrat språk redan, efter en omstart eller byte till annat språk funkar det.

Okej, går det att integrera språket utan att behöva installera om w7 igen? fasen jag har ju precis fått in alla program o filer igen (a)

Visa signatur