Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Avstängd

det var bättre förr när spelen hade mer innehåll och själ då folk vågade satsa på nått som var nyskapande och anorlunda
när all energi inte gick åt att ge alla 14 åringar sitt första kladd i kalsongen när dom kollar på en youtube video och spånar över att man bara måste ha
en hexacore 12 gb ram och trippla grafikkort i crossfire för att kunna köra det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

får se om valve gör samma sak dem är ju dem enda som fortfarande bryr sig om pc spelare får hoppas att dem inte bedrar oss också men högst trovärdigt

crytek förväntade mig inte detta av er grafiken gjorde crysis utan grafik så hade det varit ett vanligt enkelt spel enligt mig så var det väldigt tråkigt men grafiken var underbar

metro 2033 får ta över crysis tron

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Hoppas verkligen att DX10/10.1/11 blir bra implementerat och ger prestandaförbättringar i spelet och inte tvärtom

Ett problem här är ju att geometridatat i spelet är annorlunda om man kör tesseleringsspåret, eller om man kör old-school varianten med fasta vertices i grafiken och bygger på förberäknad LOD.

Risken är alltså att stora mängder av grafikgeometrin kommer att skilja sig åt mellan DX9 och DX11 versionerna, och det är inte alls omöjligt att det här är en faktor som får utvecklare att tveka.

Det är ju inte förrän man faktiskt använder möjligheterna med tesselering på kortet fullt ut som vinsterna blir stora.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Poiarn:

Jävla konsol horor!
Någon som testat demot? Kan ju säga att det är som alla andra konsolspel som portats till dator..

Haha :D, tänk om dom skulle varit så snälla mot oss PC-ägare :D...

Fast det gör mig inget då hela Crysis serien suger dase!

Ingen handling, ingen spänning, inget som fångar ens ''wow'' upplevelse....

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Japp, jag helst köper spel som har bra grafik. PC kulturen har ju möjlighet och resurser att kunna testa nytt , där grafiken försöker utvecklas åt bättre håll, vilket är roligt att följa. Har hållit på med spel i mer än 20 år och jag tycker att PC kulturen har banat väg (authobahn) för bättre grafik för alla plattformer.
Att släppa ett spel som stöder gammal teknik är som att sälja en gammal volvo 740 med modern kaross. Jag tycker inte man ska behöva acceptera sånt, men å andra sidan Crytek tjänar mer pengar att kränga spel till konsoler så därav denna strategi. Ett xbox360 spel kostar upp till 600:-+ medans ett till PCspel kostar 150-200 :- mindre. Så bara där ligger en argument varför man ska skita i PC kulturen i första hand. En annan argument är ju att de mest spelade spelen, då pratar vi onlinespel, är de som är inte värst system krävande, WoW, CS, BF2, CoD4.

Synd att det ska vara på detta viset, tekniken finns och säljs till ungar som spenderar en hel del pengar på grejer som de har inte ens användning för.

Permalänk
Medlem

Jag har själv gett upp min PC som spelplattform för de flesta nya spel. Jag är en sån som vill se nyskapande i spel, inte samma gamla hjärndöda "pang pang du är död"-spel där man i princip kan blunda sig igenom spelen. Samma när det kommer till grafiken och fysiken. Varför ska allt styras av pengar?! (Retorisk fråga, jag vet redan varför :/) Spel som släpps till konsoll först kommer i 9 fall av 10 vara skräp i mina ögon när de kommer till PC-plattformen. Konsollspel, speciellt shooters är oftast tråkiga. Då kan det vara kul med extra snygg grafik, bra story eller ett bara ordentligt genomtänkt spel.

Sen att bryta ut hur snyggt ett spel är ur helheten är också att göra det enkelt tycker jag, grafiken är en del av spelupplevelsen och tillgängliggör även att andra delar i ett spel blir bättre, inte bara snggare. Crysis när det kom var i mångt och mycket för att visa upp vad man kan åstadkomma med grafik och fysik. Men att kalla det kasst i övrigt är ju bara löjligt. Då dömmer man ju ut jättemånga spel som idag är stolsjäljare. Crysis 2 hoppas jag verkligen kommer bli bra när det är färdigt och man kan ju bara hoppas och drömma att det finns några som gör spel för PC-primärt. Jag har stora förhoppningar på BF3 tex...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Farcry var grymt, Crysis var sådär... och Crysis 2 verkar skit.
Bra utveckling..

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Fan blir så less på alla konsolläckelgrejs... som några tidigare har skrivit; DÖD ÅT KONSOLLERNA! Jag hade sett fram emot denna titel en lång period nu men efter detta (enligt mitt tycke) fiasko så blir det varken pirat eller köp för min del. Crysis spelen köper jag mest för grafikens skull, men jag hade nog för höga förväntningar inför denna release. Tråkigt, riktigt tråkigt..

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Haha :D, tänk om dom skulle varit så snälla mot oss PC-ägare :D...

Fast det gör mig inget då hela Crysis serien suger dase!

Ingen handling, ingen spänning, inget som fångar ens ''wow'' upplevelse....

tycker precis som du!

tycker det ända crytech har lagt kraft på är grafiken och om du frågar mig så ser det ut som plastdockor i barbieworld ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Börjar bli alvarligt trött på alla dessa spelkonsoll-portingar. Bara rent skräp!
Tack och lov så finns ju sådant som UDK för oss PC-gamers...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Enda grafikmotor som är optimerad till PC är Unreal 3D motorn verkar det som, flyter på bra till PC men hackar bajs på konsol...

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Vore kul om spelet inte säljer sådär superbra på konsol.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoxer:

Fan blir så less på alla konsolläckelgrejs... som några tidigare har skrivit; DÖD ÅT KONSOLLERNA! Jag hade sett fram emot denna titel en lång period nu men efter detta (enligt mitt tycke) fiasko så blir det varken pirat eller köp för min del. Crysis spelen köper jag mest för grafikens skull, men jag hade nog för höga förväntningar inför denna release. Tråkigt, riktigt tråkigt..

Att köpa ett spel endast för grafikens skull tycker jag låter fel på väldigt många nivåer. Gå ut och titta på naturen eller något! Om du menar att du använder det till att testa din dator så finns det många andra program som du kan göra det med.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton00b:

Att köpa ett spel endast för grafikens skull tycker jag låter fel på väldigt många nivåer. Gå ut och titta på naturen eller något! Om du menar att du använder det till att testa din dator så finns det många andra program som du kan göra det med.

Han skrev "mest", inte endast
Håller med om att grafiken är viktig, då det i övrigt är ett rätt mediokert fps.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Han skrev "mest", inte endast
Håller med om att grafiken är viktig, då det i övrigt är ett rätt mediokert fps.

Smaken är som baken. Jag gillade crysis skarpt då det erbjöd en hyfsat öppen spelvärld med många sätt att klara banorna, ett suveränt community runt spelet samtidigt som det var ett svårt spel.. Sen var världen väldigt varierande

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Smaken är som baken. Jag gillade crysis skarpt då det erbjöd en hyfsat öppen spelvärld med många sätt att klara banorna, ett suveränt community runt spelet samtidigt som det var ett svårt spel.. Sen var världen väldigt varierande

Jag håller med dig helt och hållet, förutom när du säger att Crysis är svårt ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag har själv gett upp min PC som spelplattform för de flesta nya spel. Jag är en sån som vill se nyskapande i spel, inte samma gamla hjärndöda "pang pang du är död"-spel där man i princip kan blunda sig igenom spelen. Samma när det kommer till grafiken och fysiken. Varför ska allt styras av pengar?! (Retorisk fråga, jag vet redan varför :/) Spel som släpps till konsoll först kommer i 9 fall av 10 vara skräp i mina ögon när de kommer till PC-plattformen. Konsollspel, speciellt shooters är oftast tråkiga. Då kan det vara kul med extra snygg grafik, bra story eller ett bara ordentligt genomtänkt spel.

Ska du ha ordernligt genomtänkta spel förstår jag att du blivit ledsen om du bara har PC, det är på konsol som duu får story + spel numera, och oftast är de exklusiva också.
Uncharted, Halo, Alan Wake, Heavy Rain, Gears of War, finsn många spel som har riktigt rejäl story, men som aldrig hittar till PC. Kan väl bero på att Sims och WoW säljer så mycket bättre än övriga spel som ex. FPS
Piraterna tankar storspel, medan casuals köper...sen kan man undra varför PC bortprioriteras om det inte gäller MMO eller casual-spel

Nå, Homefront och Battlefield 3 är ju faktiskt spel som utvecklats primärt för PC med möjlighet att hosta egna dedikerade servrar, unika funktioner och möjligheter på PC som FOV och annat.
Så, antingen köper man dem och stödjer Pc gaming, eller så tankar man och ser fram emot fler konsolportar, om spelen ens släpps på PC, vi avgör alla med varenda krona vi spenderar, 500kr på spel eller grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ska du ha ordernligt genomtänkta spel förstår jag att du blivit ledsen om du bara har PC, det är på konsol som duu får story + spel numera, och oftast är de exklusiva också.
Uncharted, Halo, Alan Wake, Heavy Rain, Gears of War, finsn många spel som har riktigt rejäl story, men som aldrig hittar till PC. Kan väl bero på att Sims och WoW säljer så mycket bättre än övriga spel som ex. FPS
Piraterna tankar storspel, medan casuals köper...sen kan man undra varför PC bortprioriteras om det inte gäller MMO eller casual-spel

Nå, Homefront och Battlefield 3 är ju faktiskt spel som utvecklats primärt för PC med möjlighet att hosta egna dedikerade servrar, unika funktioner och möjligheter på PC som FOV och annat.
Så, antingen köper man dem och stödjer Pc gaming, eller så tankar man och ser fram emot fler konsolportar, om spelen ens släpps på PC, vi avgör alla med varenda krona vi spenderar, 500kr på spel eller grafikkort?

Kan hålla med till en viss del.. men igen så handlar många spel om vilket humör du är på just för stunden/tillfället. te.x CounterStrike Source är ju ett rent panga panga dö spel.. men fan vad skönt det är att avreagera sig ibland!

Mvh f

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

De får betalt oavsett vilket, och crysis 1 gjorde ju tämligen goda förtjänster, speciellt med tanke på att det inte kunde spelas på alla maskiner när det kom ut. Vad det hela handlar om är inte saken att de vill tjäna pengar istället för att inte tjäna pengar, utan de ville tjäna -MER- pengar. De i den här mening är både crytek och EA.

Kanske är det smartsamt att inse, mee risken är att du tänker fel.

Kanske är det smärtsamt att inse. Men du kan inte läsa. Jag har sagt exakt det du säger minst 5gånger i denna tråden. Du har lyckats missa det lika många gånger. Grattis.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Inte för mig - så 50% trasigt är ändå trasigt. Eller hur?

Då måste det vara din hårdvara som inte är som det ska.
alla mina vänners och mitt funkar perfekt!

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg borttaget*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot §7 i våra regler.

Permalänk
Medlem

orsak till varför pc-spel är så förbaskat mer överlägsen konsolspelen.
http://www.youtube.com/watch?v=vcNylGYq-v4&feature=player_emb...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

orsak till varför pc-spel är så förbaskat mer överlägsen konsolspelen.
http://www.youtube.com/watch?v=vcNylGYq-v4&feature=player_emb...

Det där skulle gå att spela på konsol också, sen är konsolerna bara PCs med dedikerad hårdvara och som får ovanligt fint anpassade spel, till skillnad från vanliga PCs.
Argu7ment = invalid...

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

orsak till varför pc-spel är så förbaskat mer överlägsen konsolspelen.
http://www.youtube.com/watch?v=vcNylGYq-v4&feature=player_emb...

Ehh...jag fattar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det där skulle gå att spela på konsol också, sen är konsolerna bara PCs med dedikerad hårdvara och som får ovanligt fint anpassade spel, till skillnad från vanliga PCs.
Argu7ment = invalid...

Mjoh. Spelmoddar utvecklade av ett spelscommunity är då inte vanligt på konsolfronten :). Stalker-serien och dess community är tillsammans med Crysis-serien det som gör så att jag avskyr konsolportar.

Visst är det bra med dedikerad hårdvara- hej hela min burk är anpassad för pc-spel- men att påstå att hårdvara från 2000-talets mitt är något som pushar på utvecklingen...ja det är lite långsökt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Intressant. Visst är det skillnad mellan PC och X360 t ex skarpare texturer och lite snyggare vatten men skilladerna är ändå inte så stora. Otroligt hur bra X360n lyckas prestera trots att den är 5 år gammal.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Intressant. Visst är det skillnad mellan PC och X360 t ex skarpare texturer och lite snyggare vatten men skilladerna är ändå inte så stora. Otroligt hur bra X360n lyckas prestera trots att den är 5 år gammal.

Eller hur dåligt Crytek gjort PC-versionen i förhållande till den hårdvara som finns där. Beror på hur man ser det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Eller hur dåligt Crytek gjort PC-versionen i förhållande till den hårdvara som finns där. Beror på hur man ser det.

Precis ^_^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nu har jag avbeställt spelet.

Jag kommer köpa det sen ändå, det är bara det att jag VET att jag kommer spela det så fort jag får det....och jag vill inte förstöra allt genom att köra det i DX9 första gången.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!