Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Medlem

Jag har en vass dator men skiter faktiskt fullständigt fan i om grafiken är sjukt snygg eller inte, skiter i om det släpps med dx9 eller 11 bara spelet är bra.

Jag tar hellre ett småfullt spel som är skitbra över ett grafiskt överlägset spel. Spelet med spelmekanik hadling etc är det viktigaste för mig, all denna jakt efter grafik tar i många fall bort fokusen på om spelet är jättebra eller inte, fokusen ligger lite fel, läser man kommentarer på clip med ingame fottage så tycker jag att man mest ser folk som klagar på om grafiken inte är super...

Jag menar hur kan folk såga ett spel dem inte ens spelat för att dem tycker att grafiken inte duger? sjukt säger jag bara...
Sen självklart finns det underbart snygga spel som är bra med.

Jag själv är mer av en rollspelare men många spel jag älskar sågas oftast pga grafiken, det sjuka är när man ser en recension där ett spel sågas pga grafiken men väldigt lite skrivet om speletigentligen är bra eller inte.... Ush... nu fick jag skriva av mig lite

Detta är bara min ensak jag bryr mig inte om folk inte håller med, jag spelar hällre många av mina gammla amiga spel över en hel del nya polerade skitbollar.....

Edit: Till Khenke, prata för dig själv, jag använder mina Amiga regelbundet och har även en Mac mini med MorphOS som amigamaskin och jag stödjer scenen och är aktiv med mitt retrosammlande. Dock självklart spelar jag nya spel men bara dem som jag anser vara bra. Sen kan man inte blunda för att det inte släpps en massa nya spel till min amiga så självklart kan den inte ersätta min main PC och mina nya konsoller.

Sen har min fru ett Wii och anledningen att jag inte spelar på den är inte pga grafiken utan att jag inte gillar sättet att kontrollera spelen med dens typ a kontroller. Sen har inte Wiiet ett spelutbud som passar mig, skulle det vara stöd för vanliga kontroller i alla spel som skulle passa mig på Wii skulle jag då självklart spela på den.

Edit igen: För övrigt finns några av dem absolut bästa spelen jag spelat genom åren på Amiga, dock svårt att gämföra eftersom spelen oftast är väldigt olika sina rötter. Men musiken är fortfarande oslagbar på Amiga.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Bra inlägg @Khenke

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem

Jag tror att Cryteks beslut att inte ha DX11 stöd vid releasen kommer påverka försäljningen negativ. Många PC ägare sitter med dyra DX11 kort, men tyvärr så finns det knappt några spel som utnyttjar hårdvaran. Crytek har ju dom sista åren varit det företag som drivit den grafiska utvecklingen längst inom spelgrafik, det har även blivit deras varumärke! Men nu när dom har tagit ett steg bakåt och valt konsollvägen med rena portningar till PC´n, så tror jag att dom gjort ett stort misstag. Rent grafiskt så är ju inte Crysis 2 dåligt, snarare tvärt om. Det ser bra mycket bättre ut än dom flesta PC-spel på marknaden idag. Men det är inte samma grafiska genombrott som FarCry och Crysis stod för och det är inte bra reklam för Crytek.
Snart finns det ju ingen mening att köpa dyra grafikkort, för vad ska man med dom till då det inte finns mjukvara som utnyttjar dom?
Hårdvarutillverkarna kommer i slutändan att bli drabbad av konsolltåget som många spelföretag har hoppat på.
Tack och lov så finns det några företag kvar som fortfarande vill driva den grafiska utvecklingen vidare på PC, ett av dom är DICE.
Dom kommer all sannolikhet att slå ner Crytek från tronen med Battlefield 3 och bli det ledande företaget inom spelgrafik.

Permalänk
Skrivet av som99:

Jag har en vass dator men skiter faktiskt fullständigt fan i om grafiken är sjukt snygg eller inte, skiter i om det släpps med dx9 eller 11 bara spelet är bra.

Jag tar hellre ett småfullt spel som är skitbra över ett grafiskt överlägset spel. Spelet med spelmekanik hadling etc är det viktigaste för mig, all denna jakt efter grafik tar i många fall bort fokusen på om spelet är jättebra eller inte, fokusen ligger lite fel, läser man kommentarer på clip med ingame fottage så tycker jag att man mest ser folk som klagar på om grafiken inte är super...

Jag menar hur kan folk såga ett spel dem inte ens spelat för att dem tycker att grafiken inte duger? sjukt säger jag bara...
Sen självklart finns det underbart snygga spel som är bra med.

Jag själv är mer av en rollspelare men många spel jag älskar sågas oftast pga grafiken, det sjuka är när man ser en recension där ett spel sågas pga grafiken men väldigt lite skrivet om speletigentligen är bra eller inte.... Ush... nu fick jag skriva av mig lite

Detta är bara min ensak jag bryr mig inte om folk inte håller med, jag spelar hällre många av mina gammla amiga spel över en hel del nya polerade skitbollar......

Jag håller med

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har en vass dator men skiter faktiskt fullständigt fan i om grafiken är sjukt snygg eller inte, skiter i om det släpps med dx9 eller 11 bara spelet är bra.

Jag tar hellre ett småfullt spel som är skitbra över ett grafiskt överlägset spel. Spelet med spelmekanik hadling etc är det viktigaste för mig, all denna jakt efter grafik tar i många fall bort fokusen på om spelet är jättebra eller inte, fokusen ligger lite fel, läser man kommentarer på clip med ingame fottage så tycker jag att man mest ser folk som klagar på om grafiken inte är super...

Jag menar hur kan folk såga ett spel dem inte ens spelat för att dem tycker att grafiken inte duger? sjukt säger jag bara...
Sen självklart finns det underbart snygga spel som är bra med.

Jag själv är mer av en rollspelare men många spel jag älskar sågas oftast pga grafiken, det sjuka är när man ser en recension där ett spel sågas pga grafiken men väldigt lite skrivet om speletigentligen är bra eller inte.... Ush... nu fick jag skriva av mig lite

Detta är bara min ensak jag bryr mig inte om folk inte håller med, jag spelar hällre många av mina gammla amiga spel över en hel del nya polerade skitbollar.....

Edit: Till Khenke, prata för dig själv, jag använder mina Amiga regelbundet och har även en Mac mini med MorphOS som amigamaskin och jag stödjer scenen och är aktiv med mitt retrosammlande. Dock självklart spelar jag nya spel men bara dem som jag anser vara bra. Sen kan man inte blunda för att det inte släpps en massa nya spel till min amiga så självklart kan den inte ersätta min main PC och mina nya konsoller.

Sen har min fru ett Wii och anledningen att jag inte spelar på den är inte pga grafiken utan att jag inte gillar sättet att kontrollera spelen med dens typ a kontroller. Sen har inte Wiiet ett spelutbud som passar mig, skulle det vara stöd för vanliga kontroller i alla spel som skulle passa mig på Wii skulle jag då självklart spela på den.

Edit igen: För övrigt finns några av dem absolut bästa spelen jag spelat genom åren på Amiga, dock svårt att gämföra eftersom spelen oftast är väldigt olika sina rötter. Men musiken är fortfarande oslagbar på Amiga.

Du har alldeles rätt i det du säger, det är tragiskt att ett spel blir sågat pga av folk inte tycker att grafiken duger!
Men o andra sidan så kan man förstå att det blir sågat pga av alla förhoppningar och den grafiska ribba som Crytek tidigare har satt med sina tidigare spel.
Många runt om i världen har säkert plöjt ner många sköna tusenlappar i DX11 hårdvara bara för att kunna driva nextgen grafiken som reklamen påstod att Crysis 2 skulle ha, dom känner sig lurade helt enkelt.
Hade det varit ett annat företag än Crytek som släppt ett liknande spel, så tror jag knappast att det hade blivit sågat.
Snarare så hade nog dom flesta tyckt att demot hade varit helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Edit: Till Khenke, prata för dig själv.

Okej, då. Gör väl det
Är ju gammal Amiga ägare själv så jo, saknar gamla Amigan. MEN!!! Har spelat en massa spel nyligen från den tiden, och jo minnet är klart bättre än verkligheten, så för mig har jag valt att behålla bra minnen om den tiden än att förstöra dom med att spela spelen nu.

Och jo, jag älskar strategi spel och där har grafiken inte så stort avgörande, som tex Master of Orion som är ett av de bästa (kan diskuteras 1:an eller 2:an men...).
Men om jag sätter mig och spelar Doom så visst f*n är det bra. Men ENBART pga nostalgi, inget annat.

Charmen med FPS (för mig och en klar majoritet, skulle jag tippa) är att det ser ut och beter sig som verkligheten, annars kan jag lika gärna spela Paper Boy eller PacMan. Så destå bättre grafik och fysikmotor destå bättre spel (jaja, det finns annat oxå men det ÄR viktigt).

Jag tar Battlefierld BC2's realism grafikmässigt över ett plastigt CoD vilken dag som helst. Just för att det känns mer naturligt.

DX11 för mig ger bättre realism, inte bara att det är snyggare (jo det ena ger det andra men...). Så det är av den anledningen jag är besviken. Är less på att benchmark programmen (DX11) är så otroligt mycket snyggare än spelen (DX9).

Jag är inte (enbart) ute efter "Wow!!!!" när jag startar ett spel (som BF BC2 gav pga ljudet), utan att (nästan) glömma bort att det är ett spel jag spelar pga att det är verklighetstroget.

Men jag är helt klart nyfiken om du verkligen spelar gamla FPS spel eller om det bara är strategi och adventure. För om du sitter och spelar Doom och tycker det är bättre än BF BC2 då är jag avundsjuk som bara den, för f*n va billigt mitt nöje skulle vara om det vore så (nyss plöjt ner 20KKr på 3x 1920x1200 med i5-2500K och 2x 6950).

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

"According to pre-official sales estimates, Ubisoft announced that Assassin's Creed II sold 1.6 million copies worldwide during its first week of sale, representing a 32 percent increase over the first week retail performance of the original Assassin's Creed.[63] As of February 10, 2010, the game has shipped 9 million copies"

Nu har jag försökt (förgäves) hitta försäljningssiffror för ettan och tvåan till PC enbart.

Men hittade denna länk vilket jag tyckte var lite kul:
http://gamrreview.vgchartz.com/sales/45055/assassins-creed-br...

Det kan ju vara så att försäljningsökningen var på konsoler och inte till PC. Men jag har som sagt inte hittat några siffror att stödja mig på så att spekulera känns meningslöst. Men frågan är om dom sålt mer utan DRM eller mindre, vilket bara går att (meningslöst) spekulera i. Dock har dom förlorat MINST en kund (mig) pga sina DRM (nä, inte ens piratkopierat deras spel).

Testade AC 1 på min kompis PS3:a men var föga imponerad. Dock måste jag säga att AC2's multiplayer såg klart intressant ut (såg min kompis son spela nyligen), synd som f*n bara att det är Ubisoft annars hade det nog blivit ett köp.

Men om nu Ubisofts DRM fått deras spel att sälja mer, varför har dom då begränsat sitt DRM på spelen (och dom kommande)? Inte är det för att dom vill vara snälla mot dom som betalar deras löner... Min gissning är pga att dom tappat kunder (mig bla).

Jag la ut runt 4000:- på spel förra året, och Ubisoft fick 0:- av dom. Trots att det var flera Ubisoft spel jag var intresserad av. (Blizzard fick nära 1500:- av dom, ca 1000:- till independent (bla Xzyon och Minecraft), BF BC2 och en del gick tyvärr till CoD gänget).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Nu har jag försökt (förgäves) hitta försäljningssiffror för ettan och tvåan till PC enbart.

Men om nu Ubisofts DRM fått deras spel att sälja mer, varför har dom då begränsat sitt DRM på spelen (och dom kommande)? Inte är det för att dom vill vara snälla mot dom som betalar deras löner... Min gissning är pga att dom tappat kunder (mig bla).

Jag la ut runt 4000:- på spel förra året, och Ubisoft fick 0:- av dom. Trots att det var flera Ubisoft spel jag var intresserad av. (Blizzard fick nära 1500:- av dom, ca 1000:- till independent (bla Xzyon och Minecraft), BF BC2 och en del gick tyvärr till CoD gänget).

Det var pc versionens siffror jag hänvisade till.
Och ja. DRM är till för att hålla piratkopieringen till minimum under den kritiska första månaden. Utvecklarna vet om att deras drm kommer knäckas. Och ja. Eftersom AC2 skydd var svårknäckt så såldes det mer- inte för att det var mer "bra" än första deln.

Kul att du köper spel.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det var pc versionens siffror jag hänvisade till.
Och ja. DRM är till för att hålla piratkopieringen till minimum under den kritiska första månaden. Utvecklarna vet om att deras drm kommer knäckas. Och ja. Eftersom AC2 skydd var svårknäckt så såldes det mer- inte för att det var mer "bra" än första deln.

Kul att du köper spel.

DRM säljer inte fler kopior. Ljug inte för dig själv..

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

instämmer helt, fast då crysis är ett spel som man endast spelar pga av grafiken så förstår jag att alla vänder spelet ryggen till nu.

Skrivet av som99:

Jag har en vass dator men skiter faktiskt fullständigt fan i om grafiken är sjukt snygg eller inte, skiter i om det släpps med dx9 eller 11 bara spelet är bra.

Jag tar hellre ett småfullt spel som är skitbra över ett grafiskt överlägset spel. Spelet med spelmekanik hadling etc är det viktigaste för mig, all denna jakt efter grafik tar i många fall bort fokusen på om spelet är jättebra eller inte, fokusen ligger lite fel, läser man kommentarer på clip med ingame fottage så tycker jag att man mest ser folk som klagar på om grafiken inte är super...

Jag menar hur kan folk såga ett spel dem inte ens spelat för att dem tycker att grafiken inte duger? sjukt säger jag bara...
Sen självklart finns det underbart snygga spel som är bra med.

Jag själv är mer av en rollspelare men många spel jag älskar sågas oftast pga grafiken, det sjuka är när man ser en recension där ett spel sågas pga grafiken men väldigt lite skrivet om speletigentligen är bra eller inte.... Ush... nu fick jag skriva av mig lite

Detta är bara min ensak jag bryr mig inte om folk inte håller med, jag spelar hällre många av mina gammla amiga spel över en hel del nya polerade skitbollar.....

Edit: Till Khenke, prata för dig själv, jag använder mina Amiga regelbundet och har även en Mac mini med MorphOS som amigamaskin och jag stödjer scenen och är aktiv med mitt retrosammlande. Dock självklart spelar jag nya spel men bara dem som jag anser vara bra. Sen kan man inte blunda för att det inte släpps en massa nya spel till min amiga så självklart kan den inte ersätta min main PC och mina nya konsoller.

Sen har min fru ett Wii och anledningen att jag inte spelar på den är inte pga grafiken utan att jag inte gillar sättet att kontrollera spelen med dens typ a kontroller. Sen har inte Wiiet ett spelutbud som passar mig, skulle det vara stöd för vanliga kontroller i alla spel som skulle passa mig på Wii skulle jag då självklart spela på den.

Edit igen: För övrigt finns några av dem absolut bästa spelen jag spelat genom åren på Amiga, dock svårt att gämföra eftersom spelen oftast är väldigt olika sina rötter. Men musiken är fortfarande oslagbar på Amiga.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

*Det där var det dummaste jag har hört* tänkte jag när jag läste ditt inlägg.

DX11 är ju något som bara finns i Vista och Windows 7. Det innebär att de som har XP (som endast klarar DX9) måste uppgradera till Windows 7 för att lira DX11 = mer pengar för Microsoft.

Battlefield 3 har ju inte stöd alls för DX9 vilket innebär att de som har XP måste skaffa Windows 7.

microsoft äger också Xbox har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Det går inte att förklara för dig om du inte vill förstå...

Det som framgår (väldigt tydligt) är att det klagas väldigt mycket på piraterna istället för att undersöka vad som är fel på SPELEN som görs. Istället för att veta hittar man på saker som "piraterna tar bort värdet" istället för det uppenbaraste av det uppenbara: Om man släpper trasiga spel så blir försäljningen därefter....

Black Ops är fortfarande ett perfekt exempel på hur man inte ska göra om man släpper trasiga spel.
Magicka är ett perfekt exempel på hur man ska göra om man gör fel vid release.
Left4Dead är ett perfekt exempel på hur man ska göra efter man släpper ett spel.
Guitar hero är ett bra exempel på hur man inte ska behandla en serie.
Warcraft 3 / Diablo 2 är ett perfekt exempel på hur ett gammalt spel fortfarande kan inbringa inkomst.
Heroes Of Newerth är ett ok exempel på hur man kan ta en bra idé och göra den bättre.
TF2 är ett exempel på hur man kan göra undersökningar (kanske inte helt schysst) men lära sig jävligt mycket utan att förlora pengar (som tydligen är viktigare än själva spelen).
Resident Evil är ett perfekt exempel på hur dålig koll på sina fans man kan ha.
Quake Live är ett perfekt exempel hur man kan hålla ett bra spel vid liv, göra det bättre och få mer spelare.

Det som är tragiskt och varför dom inte lär sig är delvis för att folk köper dynga som Black Ops så dom inte behöver anpassa sig....

Om du inte vill förstå så kan jag inte hjälpa dig.

black ops var inte trasigt, funkat klockrent för mig sen dag 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Roligt att läsa denna tråd faktiskt! Många skyller på att PC användare kopierar spel och då skrattar jag inombords!
Jag tror folk med kryssboxar,ps3or och wii står för en större del av kopiering! Jag köper mina spel till PC då jag aldrig spelar Singel lame delen.PC spel är i regel billigare så 2 kopierade pc spel på ett konsoll spel

Är som sagt övertygad att konsollägarna är en stor bov.

Och snälla Crysis?Spelar ingen roll hur snyggt det är visuellt då det saknar spelkänsla helt och hållet! Jag skulle kunna vänta tills det dyker upp på konsum "Ta 2 för 99 spänn" och sätta i bokhyllan.

Din övertygelse är grundlös. Du säger att det varit roligt att läsa tråden men i verkligheten har du inte läst den alls. PC står för >90% av kopieringen på de flesta spel. Läs på riktigt istället för att låtsas.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Jag får väl vara kärringen mot strömmen och säga att det är bra att Crysis 2 endast använder Dx9.
Gör det mycket lättare få igång spelet i Linux mha Wine.
Sen ska man väl helst köpa det via Steam också.

Men jag tycker nog att om den här trenden fortsätter så borde Microsoft bli lite mer oroade.
Surfa runt och skriva enklare dokument kan man göra på vilket OS som helst, även på nyare prylar som surfplattor och telefoner.
Varför ska man då köpa en PC med Windows 7 (8,9, X) om spelen ändå finns (mestadels) på konsolerna?

+1

Bra poäng ^^ Sedan vore det inte fel om det satsades mer på openGL också!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Varför borde MS bli oroade, de äger just precis en av de konsollerna som du säger spelen kommer tilll.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

black ops var inte trasigt, funkat klockrent för mig sen dag 1.

Då hade du tur. Det var extremt många (inklusive mig) som hade stora stabilitets, och prestanda-problem. Ofta fungerade spelet inte ens för mig.
Jag visserligen bara dela med mig av erfarenheter om PC, men så var det iallafall för mig.
Dock så kan jag inte hålla med om att de behandlade det fel, jag tyckte de släppte en patch som löste de flesta problem ganska snart efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

DRM säljer inte fler kopior. Ljug inte för dig själv..

Du misstolkar åt det grövsta. För att förtydliga det hela så citerar jag en annan forummedlem angående drm. Det är bra skit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dackis
DRM är som att ha lås på ytterdörren, förr eller senare så kommer tjuven in med rätt verktyg, ett lås på dörren gör inget hem (eller PC-spel) "stöldsäkert". Men skillnaden mot en olåst dörr (inget kopieringsskydd) är att det är krångligare och tar längre tid att komma in. Det företagen är mest rädda för är "day one piracy", att det finns en tillgänglig piratversion samtidigt som spelet släpps, eller ännu värre, innan spelet släpps. Med DRM så kan man förhoppningsvis få en tidsfrist på ett par dagar eller en vecka som spelet kan säljas i butikerna utan att försäljningen störs av piratkopiering. I vissa fall har DRM varit så framgångsrikt att det har gått flera månader innan spelet crackats, och eftersom nästan all försäljning av ett spel sker under den första tiden direkt efter spelet släpps så är det förstås väldigt lyckat för dem, få personer väntar i flera månader på en piratversion när de kan köpa spelet i butik direkt. Av den anledningen kan man förstå att företag väljer att skydda sina produkter på det här sättet, DRM-tjänster kostar, men det vägs upp av minskad risk för piratkopiering från första dagen.

Och det här eviga hyllandet av Steam har jag inte förstått. DRM;et har ju sån sjuk stor del av marknaden och vi vet ju alla vad som kan hända när företag blir för stora för sitt bästa (se musikbranschen/Microsoft). Vi ser ju en effekt nu och det är ju att spel på den tjänsten är hiskligt dyra för spel som är hypade ( ta Black ops som tydligen är ett skitspel som inte fungerar men som man köpte utan att kolla på recensioner, forum iom all reklam).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

microsoft äger också Xbox har jag för mig.

Ja microsoft äger xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det var pc versionens siffror jag hänvisade till.
Och ja. DRM är till för att hålla piratkopieringen till minimum under den kritiska första månaden. Utvecklarna vet om att deras drm kommer knäckas. Och ja. Eftersom AC2 skydd var svårknäckt så såldes det mer- inte för att det var mer "bra" än första deln.

Kul att du köper spel.

ac2 sålde mer för att det var ett bättre spel än det första. jag undvek att köpa ac2 pga drm då mitt internet är ostabilt ibland vilket gör att spelet stänger av sig självt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

ac2 sålde mer för att det var ett bättre spel än det första. jag undvek att köpa ac2 pga drm då mitt internet är ostabilt ibland vilket gör att spelet stänger av sig självt.

Och sen hade den massiva piratkopierngen av första spelet ingenting med det att göra. Got it.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Kan tyvärr inte göra något åt att länken inte funkar. Det är en bugg på swec-forumet.
Har kollat länken i edit-läget och det är rätt länk. Ser tom. på förhandsgranskningen av länken att den slutar på "...ecord.php" Men när jag klickar på den i posten så lägger swec-forumkoden in ett Â-tecken mot slutet så att det blir ...ecor%C2%ADd.php istället. Du får klicka på länken och redigera bort det där krafset manuellt. Är inte mitt fel.
Vad gäller resten av din post är det bara dina antaganden och åsikter. Du har inget faktiskt belägg för det. Du visar bara den "vi är bäst" mentalitet som gör att pc-spelare inte lyckas öppna sina ögon och se sanningen!
http://www.escapistmagazine.com/news/view/98942-Battlefield-B...
Mer fakta! BadCompany2: PC stod bara för 16% av försäljningen. Eller är det oxå ett spel gjort för folk i konsolträsket? (För att citera Kotaku.com "Battlefield is a franchise with its spiritual home on the PC")

Edit: Eftersom url'n i den förra posten inte funkade pga en bugg så kommer här en tinyurl. (För dom som inte orkar pilla med url'er manuellt):
http://tinyurl.com/5u49tep
för er som inte vågar surfa till okända sidor med en tinyurl är här en verifiering av länkens äkthet:
http://preview.tinyurl.com/5u49tep

Bad company serien utvecklades för konsolerna så ja det hör hemma i konsolträsket.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

kanske nvidia / utvecklarna inte har hittat ett sätt att få testellering / DX11 att prestera sämre med AMD grafikkort utan att så ned på nvidias egna än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Bad company serien utvecklades för konsolerna så ja det hör hemma i konsolträsket.

Roliga var att även fast BC2 var ett konsolspel portat till PC så hade det ofantligt mycket fler inställningar än vad Crysis 2 har. i laugh...

Permalänk
Medlem

Så den lägsta inställningen i Crysis 2 heter "gamer"? Riktiga gamers kör på low settings eller vad då? Idiotiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Så den lägsta inställningen i Crysis 2 heter "gamer"? Riktiga gamers kör på low settings eller vad då? Idiotiskt

Gamers kör på det som ger de bäst prestanda så de inte får fps drops pga det, obviously.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

black ops var inte trasigt, funkat klockrent för mig sen dag 1.

Inte för mig - så 50% trasigt är ändå trasigt. Eller hur?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Avstängd

Tycker det är synd att crytek satsar på konsolspel. De har inte hemma där.
Har laddat ner demot och online läget var bra tills jag av någon märklig anledning blev dc. Hade spelat i någon timme. Spelet frös i någon minut och sen loggades jag ut automatiskt. Jag blev riktigt sur och skalet på musen trillade nästan av när jag smällde till den, tydligen hade mitt konto återställts och jag var level 1 igen.... -.- Hoppas de fixar till sånt här. Det är löjligt att man inte kan ställa in nåt alls bland grafiken inte ens AA, texturen eller något utan allt är inkluderat i tre saker: gamer (sämst), advanced, hardcore (bäst) fast man ser knappast någon skillnad mellan dom. Det bästa med PC är att man kan lana vilket gör att spel på datorn lever. Hoppas det inte kommer en ny konsoll som förstör och drar bak utvecklingen och sabbar för alla PC användare :S

Permalänk

Det går utför med pc spelen tack vare gammla konsoller............värdelöst
Har inte lyckats få prova crysis2 demot än, "lost con to host" eller va det nu står......har provat 50ggr eller nått

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Hoppas de fixar till sånt här. Det är löjligt att man inte kan ställa in nåt alls bland grafiken inte ens AA, texturen eller något utan allt är inkluderat i tre saker: gamer (sämst), advanced, hardcore (bäst) fast man ser knappast någon skillnad mellan dom.

Instämmer helt! Ifall det bara varit demot som inte hade mer inställningar hade jag accepterat det, men ifall det färdiga spelet inte heller tillåter en att ändra så är det rentutsagt uselt

Hoppas verkligen att DX10/10.1/11 blir bra implementerat och ger prestandaförbättringar i spelet och inte tvärtom

Permalänk
Medlem

Fy fan va sämst!!! De e just de som alla väntar på, den fläskiga grafiken, för allt annat vet man kommer bli bra. Sjukt asså, släpp inte spelet då, för de e inte klart än!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB