Permalänk

Får bluescreen hela tiden, åtgärd?

Hej

Såfort jag sätter på mitt trådlösa internet får jag bluescreen efter en stund. Det kan vara allt mellan 1 minut och en timme.

Detsamma gäller ibland även med en vanlig nätverkskabel.

Jag bor i New York så jag kan inte lämna tillbaka datorn för den är köpt i Sverige.

Tror ni det kan hjälpa om jag klockar ner datorn lite i BIOS?

Finns det något annat man kan göra?

Det är en MSI gx660.

Supertacksam för hjälp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fraktalen:

Hej

Såfort jag sätter på mitt trådlösa internet får jag bluescreen efter en stund. Det kan vara allt mellan 1 minut och en timme.

Detsamma gäller ibland även med en vanlig nätverkskabel.

Jag bor i New York så jag kan inte lämna tillbaka datorn för den är köpt i Sverige.

Tror ni det kan hjälpa om jag klockar ner datorn lite i BIOS?

Finns det något annat man kan göra?

Det är en MSI gx660.

Supertacksam för hjälp.

när började det?

Permalänk

Det började när jag haft datorn två månader ungefär. Har testat att installera om datorn också, hjälpte inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fraktalen:

Det började när jag haft datorn två månader ungefär. Har testat att installera om datorn också, hjälpte inte.

då är det nog ett hårvaru fel om du nu installerat om allt.... händer det när du spelar också...?

Permalänk
Avstängd

ring suporten och hör med dom

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

Har faktiskt aldrig hänt när jag spelat, men spelar inte speciellt ofta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fraktalen:

Har faktiskt aldrig hänt när jag spelat, men spelar inte speciellt ofta.

Låter som att Nätverks kortet i datorn är trasigt. Först lät det som drivrutins fel/Glitch, men när du senare berättade att du redan gjort en ominstallation så låter det mer som Hårdvarufel.
Håller med folket ovan, Ring och hör med supporten.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -