Permalänk

webbhotell - vad behöver jag?

Hej

Jag skall köra ett forum, kallender funktion, RSS flöden, privat molntjänst för diverse mindre filer (ala dropbox)

Vad för tjänst på
www.one.com
behöver jag?

är small tillräckligt för mig eller behöver jag mer?

Permalänk
Medlem

jag skulle säga ja, men har för mig att du kan alltid testa där, och ifall det inte duger kan du uppgradera det bara

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Oftast kan du byta paket om du känner att du behöver mer. Brukar vara enkelt att byta till ett dyrare paket, men svårare att byta ner sig.
Prova med ett small-paket och uppgradera om du har behov av mer.
Ett enkelt sätt att se hur mycket du behöver är ju att börja med att fundera på hur många och hur stor filer du ska ha där.
Ett forum tar inte så mycket plats. Bilder i ett forum däremot. Detta kan du enkelt komma ifrån genom att tvinga användarna att använda externa lagringstjänster för detta.
Tänk dock på att du bara kan koppla en domän per webbhotellskonto på One.

Permalänk
Medlem

Sen finns det webbhotell som har lite bättre ryckte än one.com, dock har jag inte testat själv på flera år.
Men söker du på one.com så hittar du mycket att läsa.

Lycka till

Permalänk

Binero? godaddy? Är one verkligen billigast för det du behöver?

Visa signatur

LADBROKES 200 KR GRATIS + 50 FRIA SPINS - BETSSON 100 KR GRATIS - Whitebet 20 Fria spins - REDBET 20 FRIA SPINS - TITAN POKER 150 USD GRATIS - Celebpoker 199 USD Gratis

WWW.BONUSAR.NET

Permalänk

Jag har one.com och är nöjd med dom , när det gäller vad man får för det priset.

Permalänk
Medlem

one är pålitlig, aldrig hört något dåligt om dem

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Webbhotell jag känner mig relativt bekväm med är loopia,binero och manufrog. Men för det mesta har jag på egna serverar i colos osv.
Jag tror man ska passa sig för de absolut billigaste. Dom profilerar ju ssig till de personer som har väldans liten trafik och så fort man börjar dra lite resurser så kan dom vara snabba med att försöka göra sig av med en, och det är ganska lätt då dom har en massa klausuler i sina kontrakt.