Borde Intel Celeron E1600 x2, 2,4 GHz klara av CS:S?

Permalänk
Medlem

Borde Intel Celeron E1600 x2, 2,4 GHz klara av CS:S?

Polarn har en dator och vill BARA spela counter-strike: source

men nu har han:
GeForce 210 512mb
Intel Celeron E1600 x2 2,4 GHz

Borde det klara av counter-strike source eller är båda helt kassa för de.

Har ingen koll när det gäller så låga prissegment xD Men enligt mig verkar det vara grafikkortet som flaskar.
Nu menar jag 100 FPS konstant utan drops överhuvudtaget. Men det är ju trotsallt en celeron.. kan ju vara den som flaskar xD

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Prova stoppa i ditt grafikkort i hans dator så får du svar på frågan.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Polarn har en dator och vill BARA spela counter-strike: source

men nu har han:
GeForce 210 512mb
Intel Celeron E1600 x2 2,4 GHz

Borde det klara av counter-strike source eller är båda helt kassa för de.

Har ingen koll när det gäller så låga prissegment xD Men enligt mig verkar det vara grafikkortet som flaskar.
Nu menar jag 100 FPS konstant utan drops överhuvudtaget. Men det är ju trotsallt en celeron.. kan ju vara den som flaskar xD

Skulle nog rekommendera ett lyft både när det gäller grafikkort, och processorn för att det ska flyta bra. Gissar att det är ett 775-moderkort och då kan du få tag på en hygglig Core 2 Duo/Quad för en 500:- beggat, och om du samtidigt smackar i ett Radeon 5770 kommer du inte bli besviken. Kolla bara att nätagget pallar med det.

Hur mycket RAM-minne är det i den förresten?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara prova? 100FPS i CS:S i något högre upplösningar kan ni glömma men man borde kunna få det spelbart (30+ fps) om man kör i dirextX 8 läge (googla hur man gör) och låga inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Skulle nog rekommendera ett lyft både när det gäller grafikkort, och processorn för att det ska flyta bra. Gissar att det är ett 775-moderkort och då kan du få tag på en hygglig Core 2 Duo/Quad för en 500:- beggat, och om du samtidigt smackar i ett Radeon 5770 kommer du inte bli besviken. Kolla bara att nätagget pallar med det.

Hur mycket RAM-minne är det i den förresten?

Om det är en märkesdator så kanske det inte är så lätt? Finns väl en del som har restriktioner i sig? Och nytt OP kanske blir ett måste då en OEM-licens bara kan installeras på en dator enligt en viss konfig? eller har jag fattat detta fel nu?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

DirectX 8 och FPS config ----> 70-90 FPS på inferno.

Frågan va inte HUR han ska göra.

OS har han 2 licenser win 7 via pellesoft. 775 stämmer bra och 4 gig ram har han.
Jag vet ett paket för 2600:- med Nätagg, prolle och grafikkort. Men han vill helst köpa så lite som möjligt så det va därför jag undrade.

Länkar senare när jag har dator.. Sitter just nu på luren.

Får bli liten uppgradering. Fast kan ta emot tips om grafikkort runt 1000:-
Jag vet inte om gigabyte GTS 450 OC 1gb är prisvärt.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Det här va paketet jag tänkte länka förut: http://www.inet.se/kundvagn/visa/284812/2011-03-14
däremot vet jag inte om 5770 är mycket bättre än GTS 450 OC Men enligt mig ett riktigt prisvärt paket.

Då har han allt (inkl. 4gb 800Mhz minnen)

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

med geforce 210 tror jag inte att ni/han/du kommer klara 100 fps med lägsta.. gör som jag köp ett 9800gt begagnat för 400 spänn

Visa signatur

Intel cuad Q8200 2,33Ghz | 9800gt 512mb | 6gb ddr2 | MS - 7360 | CM 690 | WD Caviar 64mb 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flikon:

med geforce 210 tror jag inte att ni/han/du kommer klara 100 fps med lägsta.. gör som jag köp ett 9800gt begagnat för 400 spänn

sant sant ^^ tänkte mest på processorn. vet inte heller hur processor krävande cs:s är.

Men det är sant. ska kolla in grafikkort från äldre dar.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?